Geen electriciteit!!

Brakke Gaid

MF veteraan
18 feb 2003
3.029
0
Rotterdam
HAlloha,

ik ben bezig mijn motor ( appie rs 125 ) helemaal opte knapen (frame achterbrug helemaal gepolijst, nieuwe gespoten kappen etc) Maaar nu heb ik een probleempje. Mijn accu loopt de hele tijd langzaam leeg als ik hem zelf oplaadt. OP een gegeven moment kan ik niet meer electrisch starten en daarna langzaam geen licht meer etc, ook niet als ik gewoon aan het rijden ben. Dynamo waarschijnlijk ofzo, maar als ik over een drempel rij dan gaat ineens het licht branden. Losse contact ergens??? hoe check je dat best een waar moet ik precies kijken? in het blokje??

Hopelijk kan iemand me helpen zodat het me voordat ik eraan ga werken veel tijd bespaart.
THANKS!! :}
 
Ik denk: meeste kans op een rottige aard-verbinding (want daar wordt het minst naar gekeken).

Héél soms wordt het frame nog als "terugleiding" benut, dus "aardingen" die niet rechtstreeks doorlopen naar de accu en dan kun je wachten op dit soort dingen; gelukkig houden de meeste constructeurs hier allang niet meer van.

Her is in ieder geval niet fout om ieder vindbaar electrisch contact los te nemen en na een snuif contact-reiniger weer vast te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan