Geen frameplaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

D.D

MF veteraan
23 jun 2005
1.721
2.862
Hoi, ik heb een motor waar geen frameplaatje meer op zit, ben ik dan strafbaar?
Denk het wel he?
Is zo'n ding nog na te bestellen of wat kan ik hier aan doen. :?
 
ligt er een beetje aan hoe het ging met de koop van de motor.
vertel wat meer over hoe waar je hem gekocht heb en hoelang je hem hebt?
zelf gebouwd en nog niet laten keuren?
mini bike?
verloren??
NEED MORE INFO!!!

ps. kenteken papieren?
 
Laatst bewerkt:
Particulier gekocht, niet op gelet natuurlijk. Ontdekte het tijdens het poetsen dat er alleen twee popnagels zaten, plaatje foetsie.
 
Particulier gekocht, niet op gelet natuurlijk. Ontdekte het tijdens het poetsen dat er alleen twee popnagels zaten, plaatje foetsie.

Dus er staat nergens een framenummer??

dan heb je kans op een boel gezeik als je het gaat melden bij rdw ofzo..

dus ik zou het lekker zo laten..
 
Particulier gekocht, niet op gelet natuurlijk. Ontdekte het tijdens het poetsen dat er alleen twee popnagels zaten, plaatje foetsie.


staat er een frame nummer op je kenteken papieren?
en klopt je kenteken plaat en is het echt de motor die op je kenteken papier staat?
heb je wel een motor nummer nog op je bike staan en klopt die wel op je papieren?
 
Als je hiermee rijdend wordt aangetroffen dan kan je aangehouden worden voor mogelijke heling.. Ik zou wel ff contact opnemen met het RDW kan je een hoop gezeik schelen.

In het minste geval is het plaatje eraf getrilt oid, en in het ergste geval rijd je op een omgekatte motor :X
 
Framenummer staat wel op het kentekenbewijs.
Nummerplaat komt ook overeen met kenteken.
 
Nee de motor is niet omgekat. Is al een oud beestje.
 
Volgens mij moet het framenummer ook ergens ingeslagen staan. bij het balhoofd dacht ik..
Lijkt me sterk dat ze alleen van zo'n plaatje uitgaan..
Dan zou het wel erg makkelijk worden.. Motor jatten.. Ergens anders een plaatje jatten.. En rijden maar..
Lijkt mij niet..
 
Volgens mij moet het framenummer ook ergens ingeslagen staan. bij het balhoofd dacht ik..
Lijkt me sterk dat ze alleen van zo'n plaatje uitgaan..
Dan zou het wel erg makkelijk worden.. Motor jatten.. Ergens anders een plaatje jatten.. En rijden maar..
Lijkt mij niet..

Als het een oud beestje is.... Dan zou het wel eens kunnen kloppen dat het framenummer er niet ingeslagen is. Ik heb zelf een oude R80 staan en heb daar ook nog geen framenummer ontdekt behalve die op het plaatje die er met 2 potnagels op zit. En tja, ik kan me voorstellen dat die bij slecht onderhoud / veel roest een keer sneuvelt. Of, misschien nog waarschijnlijker, per ongeluk niet is teruggeplaatst bij het overspuiten v.h. frame.

Misschien informeren bij vorige eigenaar ofzo?
 
Volgens mij moet het framenummer ook ergens ingeslagen staan. bij het balhoofd dacht ik..
Lijkt me sterk dat ze alleen van zo'n plaatje uitgaan..
Dan zou het wel erg makkelijk worden.. Motor jatten.. Ergens anders een plaatje jatten.. En rijden maar..
Lijkt mij niet..

:^

Je hebt vaak ook nog een chassisnummer op een andere plaats, en een motornummer.

Ik zou dit controleren. En als je de motor al een hele tijd in bezit hebt en je hebt 'm eerlijk gekocht zou ik geen slapende honda's wakker maken.
Wat een poster eerder zei over staandehouding en controle is zeer onwaarschijnlijk. Heb nog nooit gehoord dat er willekeurig een chassisnummer gecontroleerd werd (alleen als er argwaan is).
Kijk ook op het RDW of de motor niet als gestolen geregistreerd staat.
 
Heb het net even gecheckt maar op het balhoofd is niks ingeslagen, daar zitten alleen die twee popnageltjes.
 
Ik heb ook alleen een plaatje op één van mijn motoren (begin '80).

Kan dus best kloppen.

Gewoon lekker zo laten, en de vermoorde onschuld spelen.

Of zelf een plaatje kopen, nummer intikken en vastpoppen. Tientjeswerk.
 
bij veel motoren staat het framenummer op het balhoofd ingeslagen.
plaatje is dan een typeplaatje met de modelcode, aantal cc en dat soort info.

ik heb ook geen plaatje maar alleen een ingeslagen nummer
 
bij veel motoren staat het framenummer op het balhoofd ingeslagen.
plaatje is dan een typeplaatje met de modelcode, aantal cc en dat soort info.

ik heb ook geen plaatje maar alleen een ingeslagen nummer

Bij de oudjes wil er nog wel eens alleen maar een plaatje op zitten. Niks ingeslagen oid.
 
Er is idd niks ingeslagen. Waar kun je zo'n plaatje kopen?
 
Ik ben een paar dagen terug nog staande gehouden waarbij ze mijn framenummer gecontroleerd hebben. Dat deden ze omdat ik 2 extra montagegaten in mijn kentekenplaat had. Alles was verder in orde, dus we hebben elkaar nog een prettige dag gewenst.
 
Er is idd niks ingeslagen. Waar kun je zo'n plaatje kopen?


10001700-01_910_FR.JPG


Bij motozoom.nl of louis.de

Nummer 12001700 of 10001700 voor het plaatje.

Nummer 12003999 of 10003999 voor de slagletters.

En een zelfklevend plaatje (waarom??) nummer 12001701 of 10001701.

En ook vast wel ergens anders te krijgen, dus bovenstaande is een voorbeeld.
 
Wat voor brommer gaat het eigenlijk om? Misschien wel handig, kunnen anderen die er ook eentje hebben misschien even zeggen hoe het bij hun is en /of ergens anders nog wat te vinden is op het frame.
 
[http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/10001700-01_910_FR.JPG (afbeelding)]

Bij motozoom.nl of louis.de

Nummer 12001700 of 10001700 voor het plaatje.

Nummer 12003999 of 10003999 voor de slagletters.

En een zelfklevend plaatje (waarom??) nummer 12001701 of 10001701.

En ook vast wel ergens anders te krijgen, dus bovenstaande is een voorbeeld.



Ziet er wel crimineel uit :+
 
@ Eigenaar: Bij jou zat het plaatje er nog wel op neem ik aan?
@ Fazero: Het gaat om een DR 600.
 
Op die van mij zit een stikker die er hetzelfde uit ziet als zo'n plaatje, ik weet niet precies waarom. Hij is geïmporteerd, kan dat er iets mee te maken hebben? Anyway, de agent gaf het nummer door aan de centrale met romeo's en tango's en de centrale zei dat het mijn motor was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan