Geen idee!

marsan

MF'er
28 okt 2002
238
0
Amsterdam
Ik heb altijd een Honda Bol'dor 900 gereden.
Nu ben ik me aan het orienteren voor een nieuw(re) fiets.

Natuurlijk is een oude motor niet te vergelijken met een moderne fiets, maar ik vroeg me af waarmee een oude bol'dor 900 het beste te vergelijken was wat funfactor, acceleratie, en handelbaarheid aangaat. Mijn hart gaat uit naar sportmotoren. 600/750/1000cc?

Een motorgek met weinig ervaring.
 
Ben zelf een ouwe brik rijder die naar iets jongers op zoek is, maar die 600 zou ik al uit mijn lijst schrappen, want ik lees hier al een tijdje mee en het is veel in de hoge toeren rijen en veel schakelen, en daar :r ik van.
 
Verplaatst naar Sport aangezien je blijkbaar op zoek bent naar een sportmotor.
 
Ik zou voor een 1000cc gaan, misschien in het begin een beetje VEEL wennen maar na wat uurtjes op de fiets heb je er uiteindelijk veel meer plezier van.
 
Mijn hart gaat uit naar sportmotoren. 600/750/1000cc?


Gelukkig, dan is de keuze beperkt tot ca. 4356 modellen :+

Mijn advies: kies een 1000cc, 600 is top, maar in het dagelijks gebruik heb je meer aan een hoog koppel bij lage toeren dan aan een hoog topvermogen. 750's zijn muv de Gixxer 750 zeldzaam geworden.
 
Ben zelf een ouwe brik rijder die naar iets jongers op zoek is, maar die 600 zou ik al uit mijn lijst schrappen, want ik lees hier al een tijdje mee en het is veel in de hoge toeren rijen en veel schakelen

Bij een 600cc hoef je alleen maar veel te schakelen als je veel boetes op de mat wil.

Met het verkeer meerijden "ouwe brikrijder stijl" hoef je geen voetbeweging meer te maken...
 
Met het verkeer meerijden "ouwe brikrijder stijl" hoef je geen voetbeweging meer te maken...

Ik wist niet dat wij ouwe brikkers een echte rijstijl hadden. :?
Ouwe brik rijden heeft ook een fun factor, en dat hoeft niet altijd traag te zijn, en ik voel mijn kadertje wel eens zeggen tegen mij in dat leuke bochtje, rustig ik begin een beetje te plooien. :P


750 -> 600
Effe kijken hier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je nog niet ovetuigd van de Ace?

Stuur me ff je email adress, en ik laat je een paar mailtjes sturen door andere (Nederlandse) Ace eigenaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan