geen kenteken deel 3

paman

Rookie
7 sep 2016
1
0
beste forum leden,

ik wil een nederlandse motor kopen net over de grens bij roermond in duitsland.
nu kan de man zijn kenteken deel 3 niet vinden .
nu wil hij de motor meegeven uiteraard tegen de verkoopprijs en de kenteken later toesturen als hij een nieuwe heeft.
motor is verzekerd en geregistreerd.
doe ik hier verkeerd aan ?
 
Ja. Even worst kaas scenario denken. je betaald, maar hij zou gestolen kunnen zijn, of staat hij aantoonbaar op zijn naam? wat gebeurt er als hij deel 3 niet gaat overhandigen, dan wordt het nooit jouw motor, waar je wel voor hebt betaald. of nog erger, hij geeft jouw naam op als dief en krijgt zo zijn motor terug, of denk ik nu wel heel erg ver door?

Laat hem lekker eerst deel 3 regelen en daarna doe je zaken, er zijn wel meer motoren te vinden hoor. en als deze zo lekker voordelig was ten opzichte van de rest is dat toch ook al een signaal dat je moet oppassen.(weet niet of dat het geval is hoor)
 
Laatst bewerkt:
Precies. Natuurlijk kan deze man te goeder trouw zijn, maar je zal zeker niet de eerste zijn die er later achterkomt dat er iets niet klopt en de motor niet overgeschreven krijgt. Een nieuwe tenaamstellingscode kost welgeteld 1 hele euro en 4 daagjes wachten:

Edit: hahaha, verkeerde link. Dit is de de goede: 404 | RDW
 
Laatst bewerkt:
Ja. Even worst kaas scenario denken. je betaald, maar hij zou gestolen kunnen zijn, of staat hij aantoonbaar op zijn naam? wat gebeurt er als hij deel 3 niet gaat overhandigen, dan wordt het nooit jouw motor, waar je wel voor hebt betaald. of nog erger, hij geeft jouw naam op als dief en krijgt zo zijn motor terug, of denk ik nu wel heel erg ver door?

Laat hem lekker eerst deel 3 regelen en daarna doe je zaken, er zijn wel meer motoren te vinden hoor. en als deze zo lekker voordelig was ten opzichte van de rest is dat toch ook al een signaal dat je moet oppassen.(weet niet of dat het geval is hoor)


:^

Gewoon ff kenteken deel 3 regelen, overschrijven en betalen klaar.... :]
 
Laatst bewerkt:
precies, eerst alle papieren compleet, dan pas kopen.
Als hij een Nederlander is dan kan hij dat zo effe aanvragen via de site van RDW (minutenwerk) en in no-time valt e.e.a. op de mat.

ik zou geen risico gaan lopen voor die 2 of drie dagen wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan