Geen klik meer

hack

MF'er
17 aug 2011
92
0
Goede avond,

Vanmiddag mijn Intruder 700 naar buiten gereden om wat kleine dingetjes aan te passen; heb wat kleine plekjes opnieuw gespoten, stuur (ape) iets naar voren gekanteld, en natuurlijk even gepoetst :9~ Vervolgens (uur later) proberen te starten en niets, geen klik niets (standaard in, neutraal, dodemansknop juiste positie). Aanrennen lukt wel.

Ik dacht zelf dat ik door het kantelen van het stuur naar voren wellicht een draadje had losgetrokken. Het doosje met de startknop (geen idee hoe dat heet) open geschroeft maar daar lijkt alles in orde. Kabels die onder de tank verdwijnen aan de voorkant zijn lang genoeg.

De accu zojuist een paar uur aan de druppellader gehangen en opnieuw geprobeerd te starten, niets (geen klik zelfs). Gezien het feit dat hij eerst wel startte en na wat klein onderhoud niet meer denk ik niet dat het aan de accu ligt (ben daar niet aangekomen, heb ook geen kapjes/tank verwijderd). Lampen werken wel normaal (remlicht ook, dimt niet bij poging starten).

Gezien het feit dat ik geen losse kabeltjes zie bij de startknop lijkt het daar ook niet aan te liggen (?). Wat nu?

Gr Adam
 
Laatst bewerkt:
Alle veiligheidsschak. nakijken, meten of doorlussen.
Aan je accu zal het inderdaad niet liggen. Alle lichten werken, dus had je op zijn minst een poging van 't startrelais moeten horen.
Anders ook is checken of er iets binnen komt aan 't startrelais als je op de startknop duw.
Startrelais overbruggen eventueel als je tot daar spanning hebt.
 
Net de koppelingshendel en de gashendel losgeschroeft om te kijken of daarin draadjes kapot waren. Dit was niet het geval.

Heb daarna de hele handel aan kapwerk (zijkapjes, zadel, tank) eraf gehaald en de draadjes gevolgd. Daar leek me ook niets aan kapot. Ik heb helaas geen multimeter of iets dergelijks om de handel door te meten :( (die ga ik maar eens gauw aanschaffen). Als ik die wel had zou ik overigens ook niet weten hoe ik die zou moeten gebruiken :s

Mijn bekabeling is volgens mij in vergelijking met die van iedereen op dit forum echt een ramp (zie plaatje).
photo.jpg


Ik ben bang dat ik hier zelf, zonder hulp, niet uit kom. Is er wellicht iemand die denkt 'ah joh die bekabeling fix ik zo' en die er samen met mij naar zou willen kijken (onder het genot van een kopje koffie/biertje en vlaai? ;)).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wel starten met aanlopen (en niet meer uitvallen) en geen starten op elektrieklijkt op iets in het startciruit.
dus of iets watde boel doorverbind (kabel, knop, relais) of wat de boel beveiligd (zijstandaard schakelaar, koppelings schakelaar)

zekeringen al nagekeken?
als dat het allemaal niet is weet ik het ook niet.
maar aangezien je zelf al aangeeft dat je niet weet hoe een multimeter werkt heb je wel wat hulp nodig om het te meten...
 
Bij geen klik werkt het startrelais niet.

Die is kapot, of krijgt geen signaal.

Defect zit dus in:
startrelais zelf
stuurdraden van relais naar startknop
startknop
voedingsdraad naar startknop
één van de onderbrekers in het circuit (jiffy, koppelingshandel, neutraalsensor, soms hellingshoeksensor)
 
Bij geen klik werkt het startrelais niet.

Die is kapot, of krijgt geen signaal.

Defect zit dus in:
startrelais zelf
stuurdraden van relais naar startknop
startknop
voedingsdraad naar startknop
één van de onderbrekers in het circuit (jiffy, koppelingshandel, neutraalsensor, soms hellingshoeksensor)
m.i. kan je hem dan ook niet aanduwen.
en daardoor aan de praat krijgen natuurlijk
 
Goede avond,

Vanmiddag mijn Intruder 700 naar buiten gereden om wat kleine dingetjes aan te passen; heb wat kleine plekjes opnieuw gespoten, stuur (ape) iets naar voren gekanteld, en natuurlijk even gepoetst :9~ Vervolgens (uur later) proberen te starten en niets, geen klik niets (standaard in, neutraal, dodemansknop juiste positie). Aanrennen lukt wel.

Ik dacht zelf dat ik door het kantelen van het stuur naar voren wellicht een draadje had losgetrokken. Het doosje met de startknop (geen idee hoe dat heet) open geschroeft maar daar lijkt alles in orde. Kabels die onder de tank verdwijnen aan de voorkant zijn lang genoeg.

De accu zojuist een paar uur aan de druppellader gehangen en opnieuw geprobeerd te starten, niets (geen klik zelfs). Gezien het feit dat hij eerst wel startte en na wat klein onderhoud niet meer denk ik niet dat het aan de accu ligt (ben daar niet aangekomen, heb ook geen kapjes/tank verwijderd). Lampen werken wel normaal (remlicht ook, dimt niet bij poging starten).

Gezien het feit dat ik geen losse kabeltjes zie bij de startknop lijkt het daar ook niet aan te liggen (?). Wat nu?

Gr Adam


Sttur weer in vorige positie zetten en weer proberen??

misschien iets te simpel gedacht? Maar hij wil niet meer na dat je het stuur naar voren gekanteld hebt
 
tja ik zou zeggen fiets even langs maar lelystad zit ook niet in de buurt bij jou...startrelais kan je zo controleren door met een losse plus draad even kort te sluiten....
ik gok op de startknop ( oxidatie of iets dergelijks ) of de beveiliging....standaard of koppeling schakelaar...
koppeling moet je trouwens altijd inknijpen ook al staat hij in zijn vrij....
 
Terug
Bovenaan Onderaan