Geen klik meer

hack

MF'er
17 aug 2011
92
0
Goede avond,

Vanmiddag mijn Intruder 700 naar buiten gereden om wat kleine dingetjes aan te passen; heb wat kleine plekjes opnieuw gespoten, stuur (ape) iets naar voren gekanteld, en natuurlijk even gepoetst :9~ Vervolgens (uur later) proberen te starten en niets, geen klik niets (standaard in, neutraal, dodemansknop juiste positie). Aanrennen lukt wel.

Ik dacht zelf dat ik door het kantelen van het stuur naar voren wellicht een draadje had losgetrokken. Het doosje met de startknop (geen idee hoe dat heet) open geschroeft maar daar lijkt alles in orde. Kabels die onder de tank verdwijnen aan de voorkant zijn lang genoeg.

De accu zojuist een paar uur aan de druppellader gehangen en opnieuw geprobeerd te starten, niets (geen klik zelfs). Gezien het feit dat hij eerst wel startte en na wat klein onderhoud niet meer denk ik niet dat het aan de accu ligt (ben daar niet aangekomen, heb ook geen kapjes/tank verwijderd). Lampen werken wel normaal (remlicht ook, dimt niet bij poging starten).

Gezien het feit dat ik geen losse kabeltjes zie bij de startknop lijkt het daar ook niet aan te liggen (?). Wat nu?

Gr Adam
 
Laatst bewerkt:
Als je geen meter hebt, kan je altijd al een paar dingen uitsluiten door met een testlampje bepaalde punten af te gaan, waar je normaal spanning zou moeten hebben.
Gewoon een H4 of H7 lamp.
Kan je simpel zat schuivertjes en draad opzetten.
ééntje aan de massa van de fiets en met de andere de punten waar je spanning moet hebben afgaan.
Ofwel heb je licht ofwel niet.... met een beetje geluk zie je 't licht in de duisternis wel :+
 
Als je geen meter hebt, kan je altijd al een paar dingen uitsluiten door met een testlampje bepaalde punten af te gaan, waar je normaal spanning zou moeten hebben.
Gewoon een H4 of H7 lamp.
Kan je simpel zat schuivertjes en draad opzetten.
ééntje aan de massa van de fiets en met de andere de punten waar je spanning moet hebben afgaan.
Ofwel heb je licht ofwel niet.... met een beetje geluk zie je 't licht in de duisternis wel :+

Leuk,kortgeleden weer eens een electronica cursus gedaan.
Als je daar over het tesen met een proeflampje begint wordt je bijna doodgeslagen,en terecht.
Multimeter dus...
 
Leuk,kortgeleden weer eens een electronica cursus gedaan.
Als je daar over het tesen met een proeflampje begint wordt je bijna doodgeslagen,en terecht. Multimeter dus...
En dat heeft te maken met de weerstand van je controlelamp die vele malen lager is dan de weerstand van de schakeling. Bij motoren en auto's is dat wel de enig mogelijke manier als je geen meter hebt.
 
En wat is de massa eigenlijk?..

je min pool
De min pool van je accu nemen of daar waar deze aan het frame bevestigt is (gewoon de zwarte kabel van je accu naar 't frame volgen).

Kortweg elke electr. schak. van je motorfiets heeft een - en een +
De - noemen we de massa

Voor de muggenzifters onder ons : ik weet dat het technischer, ingewikkelder en juister uitgelegd kan worden. Maar ik heb de indruk dat TS het liever simpel en eenvoudig heeft, maar dat hij 't tenminste snapt.)
 
Laatst bewerkt:
Mischien gewoon ff een hengst op je startrelais geven, wil ook nog wel eens werken.

:Y

Met een subtiel tikje kun je misschien wel iets bereiken ja.

full
 
\
En dat heeft te maken met de weerstand van je controlelamp die vele malen lager is dan de weerstand van de schakeling. Bij motoren en auto's is dat wel de enig mogelijke manier als je geen meter hebt.[/quote]


:Y


En zo word er elk jaar voor miljoenen schade gecreeërd. :Y

Nou zal het op een Intruder in het start circuit niet gebeuren, maar dat terzijde.

8-)
 
De multimeter is binnen ;) Ook kort uitgelegd gekregen hoe het werkt (Ohm-stand voor weerstand op een draad en DC V voor spanning te meten (zo uit mn hoofd, er zit een boekje bij ;) ).
 
Met het juiste materiaal, kan je ook voor miljoenen aan schade creëren.
Het hangt er maar net van af, in wie zijn handen 't juiste materiaal terechtkomt en hoe hij er mee omgaat.
8-) 8-) 8-) 8-)
Haha ja dat is waar, maar niet alleen gelimiteerd tot motor materiaal natuurlijk ;-)

Overigens nog niemand gevonden die zelf zn motor (of auto) maakt 'gewoon naar de garage brengen joh, makkelijk zat'. Tja..

Morgen wel even kijken met iemand die wel enig verstand heeft van elektronica (maar niet van motoren). Eens kijken hoever we met het wphb komen (ben echt benieuwd ;)).
 
Ik heb ongv. ook precies gehad vorige week met mijn intruder, ook gewerkt aan mijn stuur

Er loopt bij mij een draadje tussen mijn master cilinder en het stuur(rechts), deze zit nogal geklempt, deze was doormidden gegaan doordat ik de master cilinder (waar de spiegel op zit) los had gehaald en weer vast had gezet, ik heb me een ongeluk gezocht

ik zou dus eens daar in de buurt kijken of de bedrading niet doormidden ligt.

ook onder je tank komen veel draden van het stuur samen, misschien is daar iets los gegaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan