geen kneedown? wat doe ik verkeerd?

robbyvw

MF veteraan
23 apr 2005
1.254
0
beste mensen,

zelf heb ik een cbr 600 f4 uit 1999. nu heb ik net een nieuw pak gekocht en ben alleen maar bezig om dat ding aan de grond te rijden.
maar het lukt me echt niet, ik probeer van alles, maar niks lukt!

heeft iemand tips of misschien foto's van een cbr 600 f4?

ik hoor het graag!

robby

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/426609/60d4aab142fecbcdfcaaa10be3afd322 (100_2692.JPG)​
 
het is geen obsessie hoor, vind het alleen super gaaf omdat ook is mee te maken.
een circuit dag is ook leuk, maar dan is het te voor de hand liggend denk ik
 
Je moet je motor de bocht in gooien, je bil verzetten en gas d'r opzetten. ohja, ga anders achter berrijder die het voordoet.

En als je te plat gaat da merk je het vanzelf wel........
 
Ik zou een bocht maken ipv snelweg rijden :P
full
 
Het kan ook zijn dat je broek nog te strak zit want dat had ik namelijk ook toen ik ging oefenen voor een knee-down.

Ik kreeg simpelweg m'n benen niet ver genoeg uit elkaar terwijl dat ik met m'n steppie toch echt de grond raakte?

Toen in de zomer ff nat gespoten en weer geoefend en wat denk je....

SCHRAAP!!!
 
Of op een verlaten "veilig" industrieterein zonder obstakels zoals lantaarnpalen,verkeersborden,bomen enz.

Je vergeet de stoepranden, die krengen kunnen heel erg pijnlijk worden. Ik denk als je je motor gewoon goed leert kennen en vertrouwen in je achterband hebt, dat je steeds verder en verder zult komen. Ik probeer zoiets nog niet, het komt vanzelf denk ik.
 
Je vergeet de stoepranden, die krengen kunnen heel erg pijnlijk worden. Ik denk als je je motor gewoon goed leert kennen en vertrouwen in je achterband hebt, dat je steeds verder en verder zult komen. Ik probeer zoiets nog niet, het komt vanzelf denk ik.
:N glij je gewoon overheen weet ik toevallig :P
 
zoek een goeie bocht.
ga er tegen een goede snelheid door.
verzet je gat zodanig dat je ene bil van het zadel gaat + je schouders in dezelfde richting verdraaien/verzetten...

;)
 
Het kan ook zijn dat je broek nog te strak zit want dat had ik namelijk ook toen ik ging oefenen voor een knee-down.

Ik kreeg simpelweg m'n benen niet ver genoeg uit elkaar terwijl dat ik met m'n steppie toch echt de grond raakte?



dan moet je ff platter gaan
 
Zoals reeds in een eerder topic vermeld;

"if you can't get your knee down on a CBR, you should be shot" })

niet mijn tekst maar van een bekend engels motorblad O-)


Dus dat wordt oefenen :+ 8-)
 
Denk er ook aan dat je je voet helemaal naar achter op je steuntje zet, met alleen je tenen er dus op . .

In een bocht naar rechts: De HELFT van je linkerbil nog op het zadel laten, de rest hangt er RECHTS naast, dan gewoon knie naar buiten en langzaam snelheid opbouwen, even vertrouwen krijgen in je motor, banden en weg en dan moet het op een gegeven moment lukken, maar je moet hard genoeg gaan!

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan