Geen Medelijden

PAT!!

MF'er
24 jun 2001
106
1
Met het warme weer van de laatste tijd zie je steeds meer mensen,of het nou choppers zijn of racers met een korte broek+T-shirt aan rijden
waanzin,die mensen hebben geen idee :? wat er eventueel met je kan gebeuren als er ook maar iets gebeurt waardoor je onder uit gaat.
zelf heb ik aan de lijve kunnen onder vinden wat het is om met een gangetje van+/- 85 een schuiver te maken omdat een of andere stome toerist niet goed wist waar ie naar toe moest"leeftijd 75 :z ""maar dankzij mijn leren pak heb ik het er zonder kleer scheuren van afgebracht .daarom is mijn motto hoe warm het ook is draag ALTIJD beschermende kleding hoe denken jullie daar over??
 
Ik snap die mensen ook ECHT niet. Ik heb altijd Dainese jas met protectors aan, incl. helm en handschoenen.

Broek trek ik alleen met scheuren aan...

Okee, het is wel godsheet bij een stoplicht...maar beter dan helemaal open liggen als je valt!!
 
OKay, ik geef toe dat ik *vooral nu* met spijkerbroek en een spijkerjas
*met opgestroken mouwen* rij.
Maar nu ik van een collega gezien heb toen hij onderuit ging, kreeg ik toch een aantal rillingen door m'n graat heen.
3de graads brandwonden en totaal GEEN vel meer op z'n handpalmen.

Groot gelijk, de meeste *bijna* ongelukken gebeuren bij mij door ONOPLETTENDE bejaarden op de weg. Schieten nooit op en denken
omdat zij oud zijn dat zij voorrang krijgen. Ongeacht het GOED fatsoen is of niet.

Ik zit er nu ook hard over na te denken om niet meer zo stoer *of is het nou zielig* te gaan rijden.
Zoals die Stoppie met die GSXF *geloof ik dat het was*, knalde tegen die
voor hem reed. Ik zag alleen een spijkerbroek en een T-Shirt. Maloot.
Zo erg ben ik nou ook niet.

Ik :] *van nu af aan* veilig :} of ik rij niet :j
 
Ach ja, je ziet inderdaad een hoop van die klojo's rijden zonder goede kleding. En waarom? Het is eigenlijk alleen maar warm als je voor een stoplicht staat. Als je rijdt is het juist een lekker temperatuurtje :] .
 
Ik stond vorige week naast een gozer, met korte broek en T-shirt...

Zeg ik tegen hem "vindt je dat wel een goed idee???" "Wat" zei ie..."nou geen goede kleren als je motor rijd...."zei ik.

Kreeg ik me toch een uitbrander?!?! hoe ik het in m`n verrotte harses kon halen om hem te zeggen wat ie moest dragen!!!!

NOU hij MAG van mij onderuit gaan :j

vroeger (ja, toen ik klein was ;) ) deed ik het ook.
werd toen een keer aangereden door een auto, zag me niet, terwijl ik oog contact met hem had!!! typische geval van DOM rijden.

iig rij ik nu ALTIJD met leer aan :9~
-ten eerste...het staat beter op een racer...
-ten tweede...het geeft een een zekerder gevoel (nee geen always gevoel :P )
-ten derde...ALS je onderuit gaat...heb je er wat aan.

my-3-cents 8-)
 
Ach, je hebt rijden en je hebt rijden..

Als ik hier in de buurt ff weg moet ga ik niet alles aantrekken,ik beperk me dan tot een spijkerbroek en tshirt voor de ritjes naar het tankstation hier om de hoek, en als ik ietsies verder weg moet trek ik wel me motorjas aan maar niet mijn leren broek,en naar me werk zit ik in vol ornaat op de motor.

Wel heb ik gemerkt dat ik met me spijkerbroek fysiek niet lekker zit op de motor, het glijdt een beetje als het ware
 
Geen medelijden... Ach medelijden heb ik niet zo snel, maar als een maat van me schuivertje zou maken of zo dan vind ik dat zeker kl*te voor hem, met of zonder juiste kleding...

Maar kleine stukjes zoals naar de benzinepomp en zo, of na het smeren dan heb ik wel eens een spijkerbroek en shirt aan. Maar ik ga nooit de snelweg op en hou mijn snelheid laag. En te hard rijden is ook niet slim, en zo zijn er meer dingen die niet slim zijn om te doen, maar toch doe je het wel eens, toch?

Als ik ff zin heb op de motor, dan doe ik altijd mijn lederen pak aan. Warm of niet... :)

_________________


[ Dit Bericht is bewerkt door: Daemon op 2001-07-07 14:13 ]
 
Ach ja, je ziet inderdaad een hoop van die klojo's rijden zonder goede kleding. En waarom? Het is eigenlijk alleen maar warm als je voor een stoplicht staat. Als je rijdt is het juist een lekker temperatuurtje :] .

euhhm.. niet iedereen heeft een frisse garage hoor..
in de tijd dat ik van binnen tot aan me motor ben staat het zweet me kniehoog. Terugkomen net hetzelfde.. 2 verdiepen klimmen in intense hitte met pak aan.. ik weet leukere dingen.

Komt ook nog eens bij dat met dit soort weer een fris luchtje door je kledij zalig is.. trouwens, geen medelijden? Was dat nu voor kul? Dan moet'k met jouw ook geen medelijden meer hebben als je tegen 10 per uur teveel iets meemaakt.
Die met t-shirt en jeans brengt tenminste enkel zichzelf in gevaar!
 
Jas heb ik altijd aan, net zoals motorlaarzen. Rij af en toe weleens in spijkerbroek (ook op de snelweg) als ut erg warm is. Afgelopen 2 dagen ook zonder handschoenen naar ut werk gereden om maar een beetje luchtcirulatie in mun jas te krijgen(hielp wel) Dat van dat "geen medelijden" Tja, hoe ver ga je daar in? :?
 
Met geen medelijden kun je ook zeggen dan moet je het zelf maar weten
wat de gevolgen ook zijn!!
 
Op 2001-07-07 12:18, schreef Frits Bolkestein:
Ach ja, je ziet inderdaad een hoop van die klojo's rijden zonder goede kleding. En waarom? Het is eigenlijk alleen maar warm als je voor een stoplicht staat. Als je rijdt is het juist een lekker temperatuurtje :] .

euhhm.. niet iedereen heeft een frisse garage hoor..
in de tijd dat ik van binnen tot aan me motor ben staat het zweet me kniehoog. Terugkomen net hetzelfde.. 2 verdiepen klimmen in intense hitte met pak aan.. ik weet leukere dingen.

Komt ook nog eens bij dat met dit soort weer een fris luchtje door je kledij zalig is.. trouwens, geen medelijden? Was dat nu voor kul? Dan moet'k met jouw ook geen medelijden meer hebben als je tegen 10 per uur teveel iets meemaakt.
Die met t-shirt en jeans brengt tenminste enkel zichzelf in gevaar!

Hmmmm, heb ik niet zo'n last van, terwijl ik toch echt geen frisse garage heb. Het wordt inderdaad wel vervelend als de accu weer eens kuren heeft (=leeg ;) ) dan is het of kickstarten geblazen of duwen en dan gaat het zweet wel lopen (pak of geen pak).
 
Ik trek altijd m'n pak aan, handschoenen en laarzen. En als het echt te warm is, dan blijf ik gewoon thuis. Ik laat hem dan liever 1x in de schuur staan dan dat ik voor de rest van m'n leven vol met littekens moet rond lopen.

PS: Een of andere sukkel rijdt iedere avond (al 4 maanden lang) met mooi weer 2x loeihard de dijk op en neer op z'n Fireblade in z'n korte broek + t-shirt met korte mouwen. Da's pas een SUKKEL
 
Tjsa, ik zie ze ook elke dag. Vandeweek zelfs nog eentje op een ouwe BMW in een short + hempie, zonder handschoenen en met gympen. Hij had wel een helm op :+ Dat soort figuren moet het echt zelf maar weten, ik draag altijd beschermende kleding. Ik heb zelf nog nooit een motorongeluk gehad maar welles iemand door de lucht zien vliegen. Was er als eerste bij. Als hij geen beschermende kleding had gedragen.... Door die "ervaring" ben ik iets behoudender gaan rijden als het beredruk is en zelfs als de mussen dood van het dak afvallen zit ik nog te zweten in m'n pak: liever dat dan ....
 
Ik trek altijd m'n pak aan, handschoenen en laarzen. En als het echt te warm is, dan blijf ik gewoon thuis. Ik laat hem dan liever 1x in de schuur staan dan dat ik voor de rest van m'n leven vol met littekens moet rond lopen.

PS: Een of andere sukkel rijdt iedere avond (al 4 maanden lang) met mooi weer 2x loeihard de dijk op en neer op z'n Fireblade in z'n korte broek + t-shirt met korte mouwen. Da's pas een SUKKEL
Niet om te slijmen maar ik ben het met je eens. :}
 
CBR-GIRL, heb je me vanmiddag nog gezien? Ik stond aan het 'einde' van de dijk bij die winkel te lullen met een gozer met een Mille...

Weer lekker gejaagd vanmiddag, heerlijk!
 
Al heb ik me helemaal het zotje gezweet afgelopen donderdag..... Ik zit in vol ornaat op de motor.

Geen medelijden vind ik wat al te kort door de bocht, maar ik heb wel zoiets van 'je weet wat je doet voordat je erop stapt'. Het is im mijn ogen te vergelijken met het niet dragen van de autogordel.
 
Ik rij bijna altijd met motorjas, handschoenen maar wel met spijkerbroek ik vind dat gewoon veel comfortabeler.

Bij sommige lange ritten wil ik wel eens een broek aan trekken...
 
Maar ik geloof niet, dat iemand kan zeggen ik heb geen meter zonder goede beschermende kleding gereden! IK heb nu 50.000 km gereden. Ik denk hiervan nog geen 50 km zonder juiste kleding en niets op de snelweg of harder dan 70 denk ik.

Hier ben ik tevreden mee, soms dus wel extra risico genomen. Maar dat doe je ook als je snel een bocht neemt... Of wat ook. :)
 
Ik heb bijna altijs ales aan, heel soms niet, maar ja.

Reed van de week op de A4 een motor met iemand, alleen korte broek en ontbloot bovenlijf. Ziet er dan toch wel eng uit, niet dat een T-shirt veel zal helpen, maar voor het idee.
 
je moet het zelf weten, alleen staat het zo nonchalant... zo van "mij kan niks gebeuren"

Ik rij (kleef) altijd met m'n dianese... :)
 
CBR-GIRL, heb je me vanmiddag nog gezien? Ik stond aan het 'einde' van de dijk bij die winkel te lullen met een gozer met een Mille...

Weer lekker gejaagd vanmiddag, heerlijk!

K'heb je niet gezien, ik ben zelf wezen rijden. Maarre ik heb je wel een paar keer langs zien rijden vorige week. Ik ga (kan) aankomende 3 weken niet zoveel rijden want als er iets gebeurt ben ik waarschijnlijk niet verzekerd :( En dat komt omdat ik over ± 3 weken officieel rond mag rijden zonder 25KW :) En het setje is er vorige week al afgehaald!
 
Draag altijd m'n jas en handschoenen. Heb NOG geen broek, maar dat komt binnenkort wel aan de beurt. Verder altijd m'n kisten aan, misschien ook maar eens achter een paar laarzen aan.
 
Wat ik me dan toch afvraag als ik zo'n 'bloterik' op de motor zie zitten is of die verdwaalde bij op de snelweg niet hard aankomt op je blote lichaamsdelen.

Het geeft op mijn helm en voorruit regelmatig flinke tikken }) en ook een redelijke smurrie. Het lijkt me pijnlijk. Is dat ook zo ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan