geen motoren op dijken meer

De dijken langs onze grote rivieren zijn m'n favoriete stuurweggetjes! Maar: we hebben ze als motorrijders niet voor onszelf en vooral in de weekends moeten we ze delen met vele anderen. Dat kan goed gaan, als we een beetje rekening met elkaar houden. Helaas zijn er motorrijders die zich absoluut misdragen en zich op zo'n drukke zondagmiddag met hoge snelheid, liefst nog met een lawaai-pijp, hoog in de versnellingen doortrekkend, letterlijk tussen de fietsers, wandelaars e.d. door slalommen. Die "collega's" met hun asociale gedrag verpesten het dus voor ons allemaal :(
Fietsend op zo'n dijk ben ik verschilllende malen met enkele cm's tussenruimte gepasseerd met hoge snelheid, omdat de ander te beroerd was om even gas terug te nemen. Begrijp me goed: ik hou zelf ook van een stevig stukje sturen met de motor, heb ook niet-standaard uitlaten op m'n fiets, maar kan me de ergernis van al die anderen op zo'n drukke dag best voorstellen. Gelukkig kan ik nogal eens doordeweeks op pad, en dan heb je het rijk vrijwel alleen......... :)




dat ben ik zeker met je eens . doordeweeks is er weinig te bekennen
op de dijk en dan ga ik met mijn rij maat aardig hart over de dijk
maar op zondag echt niet.
 
Hoe wilden ze dat doen dan? Op welke grond?
Plaatselijk moet er wel wat te regelen zijn, maar een algemeen verbod gaat denk ik nooit lukken. Alhoewel, motoren zijn natuurlijk luxe. En daar kunnen bepaalde politieke partijen natuurlijk niet tegen. Zo onrealistisch is het opeens niet meer. :(
 
Zoals men in Duitsland en Luxemburg wegen afsluit kan men evengoed de dijken afsluiten voor motorrijders, en dit allemaal door een stel idioten die denken dat da daar een raceparcours is :(
Zelf tuf ik ook heel regelmatig op de dijken en zou het graag zo nog wat willen houden...
 
zijn er motorrijders die zich absoluut misdragen en op zo'n drukke zondagmiddag met hoge snelheid, liefst nog met een lawaai-pijp, hoog in de versnellingen doortrekkend, letterlijk tussen de fietsers, wandelaars e.d. door slalommen wheelien.

jah! dijkjes zijn geweldig. alleen die voetgangers,wielrenners en skaters zijn vreselijk irritant soms. gebruiken de hele weg man.

maar gelukkig horen ze me door mijn open uitlaat en 15.500 toeren op een kilometer afstand al wel aankomen en gaan ze vaak bij voorbaat al netjes aan de kant. geweldig handig zo'n open pijp!

Zelf tuf scheur ik ook heel regelmatig op de dijken en zou het graag zo nog wat willen houden...
me to, me to! :]

maar let op voor de snelheidscontroles mensen! er wordt steeds intensiever gecontroleerd.

 
Echt, als er zo'n regel komt moeten we die massaal verbreken. Allemaal vol gas de dijken op.

En bij die kerel die zand strooit moeten wwe eens een x 'zogenaamd'met de olietanker slippen in het door hem neergelegde zand om zodoende hem en zijn vervelende huisje te penetreren... :}
 
dat ben ik zeker met je eens . doordeweeks is er weinig te bekennen
op de dijk en dan ga ik met mijn rij maat aardig hart over de dijk
maar op zondag echt niet.


helemaal mee eens. Ik woon op nog geen 100m van de dijk, maar tijdens weekenden zoals afgelopen weekend zal je mij echt niet op de dijk zien rijde: je loopt jezelf en anderen alleen maar kapot te ergeren, ik wacht wel tot doordeweeks.


Wat mij betreft zijn wielrenners een ve grotere plaag. Die denken echt dat de weg helemaal van hun is. Heb een keer een aanrijdingkje met 1 van die gatsen gehad omdat ik op een normale weg niet de berm in ging met de auto :? ja daaaaaaaaaaag
je hoort ze nog eens niet aankomen ook, kan je van de gemiddelde motor op dit ofum niet zeggen dnek ik :+
 
dat is niet voor het eerst dat ik dat hoor .die mensen moeten gelijk
opgepakt worden .door dat soort mafkeesen verongeluk je noch . :?
Die klootzakken die dit op hun geweten (zand strooien) hebben aanklagen voor poging tot doodslag. :(
(of anders aan hun poten achter je motor vastbinden en volgas die dijk afjakkeren }) )
 
erh in de eifel en de ardennen zijn er al menige wegen afgesloten voor motorrijders, en in oostenrijk zag ik ookal borden met een pictogrammetje van een racende motor met daaronden de tekst:"achtung motorradfahrer, sondern:"met daaronder bordje afgesloten voor motoren.

het kan dus wel...

omfg, de dijk naar marken, mijn leven, wat moet ik als ze die afsluiten :o
 
in omgeving gorinchem was was een dijkbewoner het zo zat dat hij zand neergegooid had... :( ....die mafkees heeft heel wat schade op zn geweten.
7a8 motoren gecrashed ambulance reed af en aan
zulke gasten moet je opknopen!!


laat ik zeggen dat zand op de weg strooien inderdaad ene klote streek is... maar ehhhh, als je niet meer kunt reageren op een beetje zand in de bocht, dan ben je blijkbar vrij stevig aan het doorrijden en als de dijken zo druk zijn al s met dit weer in de weekenden......


ik keur het zeker niet goed, nogmaals, maar ik denk dat als je daarover onderuit gaat, je zelf misschien ook niet helemaal goed bezig bent.
 
erh in de eifel en de ardennen zijn er al menige wegen afgesloten voor motorrijders, en in oostenrijk zag ik ookal borden met een pictogrammetje van een racende motor met daaronden de tekst:"achtung motorradfahrer, sondern:"met daaronder bordje afgesloten voor motoren.

het kan dus wel...

omfg, de dijk naar marken, mijn leven, wat moet ik als ze die afsluiten :o


sssssssssssssssssssssssssssssssssssst breng ze nou niet op ideeen
;)

KS heeft het in het Roergebied al een keer meegemaakt ......we hadden de mazzel dat er 2 van de 35 een bekeuring kreeg :X :X de rest mog keren!!
 
laat ik zeggen dat zand op de weg strooien inderdaad ene klote streek is... maar ehhhh, als je niet meer kunt reageren op een beetje zand in de bocht, dan ben je blijkbar vrij stevig aan het doorrijden en als de dijken zo druk zijn al s met dit weer in de weekenden......
ik keur het zeker niet goed, nogmaals, maar ik denk dat als je daarover onderuit gaat, je zelf misschien ook niet helemaal goed bezig bent.

Precies, ook als het niet druk is moet je op dijken e.d. altijd bedacht zijn op grind en/of zand in bochten, wat daar vaak terechtkomt doordat auto's een stukje berm meepakken. Als je er vanuit gaat dat het wegdek altijd schoon is en je 'm blindelings plat legt kom je jezelf (en de berm met alles wat daarin staat........) snel tegen. Anticiperen, heet dat!
 
snap niet waarom ze niet net als in almere gescheiden rijbanen maken :+

op de dijk vanaf muiderzand naar lelystad (vanaf almere de vaart ligt er VERS asfalt weet alleen niet wanneer hij weer opengaat in ieder geval binnenkort) liggen er gescheiden rijbanen.
 
dan moeten we de afsluitdijk en de dijk lelystad enkhuizen maar als ons nationaal circuit bestempelen..niks slingeren meer...gewoon rechtuit knallen dan maar :+

[me]Z 1000 MUIS zou niet echt blij zijn met het besluit tot dijkafsluiting....protestritje Den Haag organiseren als t zover komt???[/me]
 
Dijkafsluitingen??

Hmmm zo'n 10 jaar geleden was deze discussie er ook en er zijn daarna idd met succes hele dijken afgesloten.
Nu we 10 jaar verder zijn, zijn er dus weer nieuwere bewoners die ook last krijgen van het beroemde NIMBY gedrag.

Benieuwd of de MAG, die hier al heel wat ervaring mee heeft, wat mee kan doen.
Houdt igg je plaatselijke suffertje in de gaten m.b.t. bestemmingsplan veranderingen.....
 
De dijken langs onze grote rivieren zijn m'n favoriete stuurweggetjes! Maar: we hebben ze als motorrijders niet voor onszelf en vooral in de weekends moeten we ze delen met vele anderen. Dat kan goed gaan, als we een beetje rekening met elkaar houden. Helaas zijn er motorrijders die zich absoluut misdragen en op zo'n drukke zondagmiddag met hoge snelheid, liefst nog met een lawaai-pijp, hoog in de versnellingen doortrekkend, letterlijk tussen de fietsers, wandelaars e.d. door slalommen. Die "collega's" met hun asociale gedrag verpesten het dus voor ons allemaal :(Begrijp me goed: ik hou zelf ook van een stevig stukje sturen met de motor, heb ook niet-standaard uitlaten op m'n fiets, maar kan me de ergernis van al die anderen op zo'n drukke dag best voorstellen. Gelukkig kan ik nogal eens doordeweeks op pad, en dan heb je het rijk vrijwel alleen......... :)
:^

Alleen zijn er ook echt zeikerds....

Ik rij bij ons rustig de dijk op en ik zie meteen een vrouw die met haar arm het "rustig aan" gebaar maakt (ze rijdt zo'n 100m voor mij op de fiets). Ik moet nog snelheid maken(!!), ik zit nauwelijks op die dijk en rijdt ongeveer 35km p/u |( |( |( ....
Het feit dat er een motor aan komt is al voldoende om haar dat gebaar te laten maken. En wat blijkt, het ging hier niet om een buurtbewoner maar om een recreant B| ....
 
wat is dat voor een onzin :( tolpoorten en drempels op alle b wegen, dijken verboden ...alles word naar de snelweg verbannen en dan klagen over files :X
 
btw...hoe komt het dat iedereen zit te vloeken op die motorrijders die veels te hard rijden met lawaai pijpen en er geen van die motor rijders op m-f zit, grootste motorforum in nl :? zelfde met zondags rijders en mooiweer rijders...die zitten hier ook niet alleen maar die hard doorrijders met meer motor ervaring als valentino rossi :?
 
En toch denk ik dat we het voor onzelf aan het verpesten zijn. Ik mag ook graag over een dijk knallen. Maar met 160 Km/h over een recht stuk rijden vind ik niets aan. Het gaat mij om de bochten dus die neem ik sportief. Maar tussen de bochten in doe ik rustig aan. En fietst of loopt er toevallig volk in een bocht doe ik ook rustig. Er komt vanzelf wel weer een nieuwe bocht.

En een bocht in zijn 4 gaat net zo goed als in zijn 2, maar het geluid is een stuk minder dus ook minder overlast.

Maar aan de andere kant, maakt het wat uit als een dijk verboden is voor motorrijders? Voor mij niet hoor. Te hard rijden mag niet en de meeste van ons nemen het risico toch ook. Geld het voor de afgesloten dijken niet hetzelfde dan?

Lekker belangrijk.
 
Vandaag stond er hier in de stentor ook nog een stuk over controles op de ijsseldijk tussen marle en welsum. (de gelderse kant van de dijk tussen deventer en zwolle).

De komende 6 weken iedere dag en de rest van de zomer ook zeer intensief.

Ik heb effe het verhaaltje opgezocht:


Vanaf 5 mei tot en met 5 november 2005 wordt er intensief gecontroleerd op overschrijding van de maximaal toegestane snelheid van 60 km/h op de IJsseldijk en de Marledijk in de gemeente Olst-Wijhe. Al jaren wordt er door bewoners geklaagd over te hard rijden op deze wegen. Met de snelheidscontroles wordt gehoor gegeven aan deze klachten.

Met name in de zomermaanden komen bij de gemeente veel klachten binnen over motoren die met hoge snelheid het bochtige tracé nemen. Daarom is gekozen om van mei tot en met november de controles uit te voeren. Door het rijgedrag van sommige bestuurders van motoren voelen veel fietsers, maar ook aanwonenden zich onveilig bij het gebruik van deze wegen. Bovendien zorgt deze rijstijl voor geluidsoverlast.

In de eerste week komen te-hard-rijders nog weg met een waarschuwing, daarna is het menens. Tijdens de eerste zes weken is er sprake van dagelijks snelheidstoezicht en wordt er naar gestreefd zoveel mogelijk overtreders staande te houden, te bekeuren en te confronteren met hun rijgedrag. Maandelijks presenteert de politie de handhavingsinzet en de resultaten. Mede op basis hiervan bepaalt de politie in overleg met gemeente en het Openbaar Ministerie de intensiteit van het toezicht gedurende de verdere looptijd.

De snelheidscontroles zijn onderdeel van een grootschalig landelijk project ‘subjectieve verkeersonveiligheid’ waarvan de primeur is voor de regio van de politie IJsselland. Met deze pilot wordt tegemoet gekomen aan de belangrijke wens van veel partijen om meer aandacht te besteden aan gevoelens van verkeersonveiligheid. Het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) stelt middelen beschikbaar om klachten met betrekking tot de verkeersveiligheid te onderzoeken. De pilot bestaat uit een loketfunctie, bij de gemeente en politie . Klachten over verkeersonveilige locaties worden geïnventariseerd, waarna in samenspraak tussen gemeente en Openbaar ministerie deze klachten worden aangepakt.

De pilot is een aanvulling op de reguliere controles van de lokale politieteams. Ook is sprake van een planmatige werkwijze. De klachten worden vertaald in objectieve criteria, zodat verkeerscontroles op een verantwoorde manier worden ingezet. Op locaties waar gegronde klachten zijn, vinden extra controles plaats. Door middel van tussentijdse evaluaties worden zowel de onveiligheidsgevoelens als het overtredingsgedrag gemeten.


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan