Geen olielampje bij aanzetten motor

VendettA

MF veteraan
10 aug 2020
2.371
3.054
Tiel
Goedendag allen,

in het instructieboekje van de st1100 staat dat als het contact aan wordt gezet zonder de motor te starten het olielampje moet branden,en uit moet gaan als de motor daadwerkelijk loopt, dit is echter niet het geval er gaat geen lampje aan, moet ik mij zorgen maken? Olieniveau lijkt goed.
Is er een simpele manier om te controleren of bijvoorbeeld enkel het lampje stuk is? ( of erger )
Ben zelf vrij simpel, als het er op zit moet het werken en anders gemaakt worden en heb weinig trek in schade of ongelukken.

bedankt alvast.
 
Mag ik u allen heel hartelijk maken voor alle hulp! Het is gelukt, bleek inderdaad bij de connectie bij het blok te zijn, alles vanaf het lampje af gecontroleerd en het bleek vervuiling te zijn.
Lekkage was idd koelvloeistof, slang was niet goed bij een knietje, moet nog wel alles goed controleren op verstopping en dergelijke maar lampje werkt en geen lekkage meer tot zover!

allen bedankt!!
 
Mag ik u allen heel hartelijk maken voor alle hulp! Het is gelukt, bleek inderdaad bij de connectie bij het blok te zijn, alles vanaf het lampje af gecontroleerd en het bleek vervuiling te zijn.
Lekkage was idd koelvloeistof, slang was niet goed bij een knietje, moet nog wel alles goed controleren op verstopping en dergelijke maar lampje werkt en geen lekkage meer tot zover!

allen bedankt!!
Mag ik jou een tip geven. aangezien dit voor jou een nieuwe motor is loop deze eens zo na dat je met het lampje gedaan hebt.

aangezien het een oudere motor is kan je toch dingen tegen komen, bv veel vergeten link systemen die niet gesmeerd worden .
misschien zien je ogen wel meer kan je problemen voorkom het sleutel en rij plezier verhogen..
 
Dank je voor de waardevolle tip @orangektm ,ik ben samen met een vriend vanaf begin middag tot 2 minuten geleden bezig geweest en ga morgen weer verder, ik zie wel dat het blok wat zweet maar verder ziet alles er tot noch toe uit, moet zeggen dat ik er best veel voldoening uit haal met de motor bezig te zijn, de Xj600s heb ik inderdaad ook van top tot teen nagelopen ( maar deze wat toch een stuk eenvoudiger) hoop geleerd weer de afgelopen dagen..op meerdere fronten.
top forum 😁👍🏻
Edit: spelfouden in het kwadraat 🤡
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de waardevolle tip @orangektm ,ik ben samen met een vriend vanaf begin middag tot 2 minuten geleden bezig geweest en ga morgen weer verder, ik zie wel dat het blok wat zweet maar verder ziet alles er tot noch toe uit, moet zeggen dat ik er best veel voldoening uit haal met de motor bezig te zijn, de Xj600s heb ik inderdaad ook van top tot teen nagelopen ( maar deze wat toch een stuk eenvoudiger) hoop geleerd weer de afgelopen dagen..op meerdere fronten.
top forum 😁👍🏻
Edit: spelfouden in het kwadraat 🤡
Hmmm
 
Terug
Bovenaan Onderaan