Geen olielampje bij aanzetten motor

VendettA

MF veteraan
10 aug 2020
2.371
3.054
Tiel
Goedendag allen,

in het instructieboekje van de st1100 staat dat als het contact aan wordt gezet zonder de motor te starten het olielampje moet branden,en uit moet gaan als de motor daadwerkelijk loopt, dit is echter niet het geval er gaat geen lampje aan, moet ik mij zorgen maken? Olieniveau lijkt goed.
Is er een simpele manier om te controleren of bijvoorbeeld enkel het lampje stuk is? ( of erger )
Ben zelf vrij simpel, als het er op zit moet het werken en anders gemaakt worden en heb weinig trek in schade of ongelukken.

bedankt alvast.
 
Goedendag allen,

in het instructieboekje van de st1100 staat dat als het contact aan wordt gezet zonder de motor te starten het olielampje moet branden,en uit moet gaan als de motor daadwerkelijk loopt, dit is echter niet het geval er gaat geen lampje aan, moet ik mij zorgen maken? Olieniveau lijkt goed.
Is er een simpele manier om te controleren of bijvoorbeeld enkel het lampje stuk is? ( of erger )
Ben zelf vrij simpel, als het er op zit moet het werken en anders gemaakt worden en heb weinig trek in schade of ongelukken.

bedankt alvast.
Een topic gemak zucht lees ik hier
 
Goedendag allen,

in het instructieboekje van de st1100 staat dat als het contact aan wordt gezet zonder de motor te starten het olielampje moet branden,en uit moet gaan als de motor daadwerkelijk loopt, dit is echter niet het geval er gaat geen lampje aan, moet ik mij zorgen maken? Olieniveau lijkt goed.
Is er een simpele manier om te controleren of bijvoorbeeld enkel het lampje stuk is? ( of erger )
Ben zelf vrij simpel, als het er op zit moet het werken en anders gemaakt worden en heb weinig trek in schade of ongelukken.

bedankt alvast.

Breng hem dan maar naar een monteur :P
 
Een topic gemak zucht lees ik hier
Hoe bedoel je? Ik stel gewoon een vraag, daar is het forum toch o.a. Voor? Kon geen vergelijkbaar onderwerp vinden.
Ik begrijp van mijn kant dit soort antwoorden niet.
Maar waardeer de andere antwoorden zeer zeker, bedankt.

min ieder geval bedankt voor de antwoorden tot dusver, met killswitch gaat lampje niet aan maar vind net een grote druppel olie onder de motor en het blok is “nat” olieniveau is wel goed dus morgen maar de kappen er af en alles nalopen.

heb in ieder geval zwaar de pest in.
 
Laatst bewerkt:
Je zou gewoon eens kunnen beginnen met een lampje controleren , maar dat is al te veel.
Wie zegt dat dat te veel is? Ik weet heus wel dat ik dat lampje kan controleren, maar vraag het opdat iemand van u misschien weet of het aan iets anders kan liggen wat ernstig genoeg is om niet te rijden of misschien heeft iemand het meegemaakt en weet iets etc.

Er staat toch echt:
348F3DD2-747B-4A6D-9D89-0D5435D65274.jpeg


maar laat ook maar, beetje jammer weer dit.
 
@VendettA je hebt er genoeg aan je kant die WEL serieus willen ondersteunen bij kleine problemen,

@orangektm is een beste maar begrijpt omdat techniek wat vanzelfsprekender is voor hem misschien niet dat sommigen een beetje steun en hulp nodig hebben om een onzekerheid te overwinnen, technisch gezien heeft hij gelijk.. moreel zou hij zich in topics van een hoger niveau bezig moeten houden

@orangektm 💋

Jij ook van mij??
 
@VendettA je hebt er genoeg aan je kant die WEL serieus willen ondersteunen bij kleine problemen,

@orangektm is een beste maar begrijpt omdat techniek wat vanzelfsprekender is voor hem misschien niet dat sommigen een beetje steun en hulp nodig hebben om een onzekerheid te overwinnen, technisch gezien heeft hij gelijk.. moreel zou hij zich in topics van een hoger niveau bezig moeten houden

@orangektm 💋

Jij ook van mij??
ja hoor ik mag iedereen na ja bijna iedereen. en nu opgerot :9
 
@VendettA je hebt er genoeg aan je kant die WEL serieus willen ondersteunen bij kleine problemen,

@orangektm is een beste maar begrijpt omdat techniek wat vanzelfsprekender is voor hem misschien niet dat sommigen een beetje steun en hulp nodig hebben om een onzekerheid te overwinnen, technisch gezien heeft hij gelijk.. moreel zou hij zich in topics van een hoger niveau bezig moeten houden

@orangektm 💋

Jij ook van mij??
Je hebt helemaal gelijk en hebt voor mij direct bepaalde antwoorden in ander perspectief gezet waardoor het inderdaad begrijpelijk is dat sommige op een bepaalde manier reageren ( op mijn vakgebied betrap ik mijzelf hier ook op, sommige zaken lijken zo vanzelfsprekend als een ander dit niet doet of snapt irriteert dat) bedankt hiervoor, en excuses voor eventueel lomp gedrag, ben normaal easy going maar wel vrij sarcastisch en heb super zwaar de pest in over de motor en zeker nu ie ook nog eens lekt, kan niemand wat aan doen natuurlijk.
edoch ik begrijp het nu wel en zal er rekening mee houden,
bedankt voor de hulp tot dusver en alvast en prettig weekend.
 
Je hebt helemaal gelijk en hebt voor mij direct bepaalde antwoorden in ander perspectief gezet waardoor het inderdaad begrijpelijk is dat sommige op een bepaalde manier reageren ( op mijn vakgebied betrap ik mijzelf hier ook op, sommige zaken lijken zo vanzelfsprekend als een ander dit niet doet of snapt irriteert dat) bedankt hiervoor, en excuses voor eventueel lomp gedrag, ben normaal easy going maar wel vrij sarcastisch en heb super zwaar de pest in over de motor en zeker nu ie ook nog eens lekt, kan niemand wat aan doen natuurlijk.
edoch ik begrijp het nu wel en zal er rekening mee houden,
bedankt voor de hulp tot dusver en alvast en prettig weekend.
Ach trek je het niet aan man.
 
Als je de draad van de oliedrukschakelaar rechtstreeks aan massa legt brand het lampje dan ook niet?
Ik ga het morgenmiddag allemaal uitproberen, nog een tijdje verder gezocht ook op internet en het blijkt dus ook de koelvloeistof te kunnen zijn ( verklaart niet het lampje maar wel de “olielekkage”)
Morgen de kappen er af en ik zal de sensor controleren, alle slangen, de oliefilter ( lekt als de motor op de jiffy staat), het lampje etc.
Dank voor het meedenken en het aanleveren van opties.
Ik laat het zeker weten als ik wat gevonden heb.
En eveneens props aan de verkoper welke de tijd heeft genomen om me te woord te staan via app en mee denkt, vertrouwen in de mensch weer toegenomen, het is niet zo dat ik a technisch ben, integendeel maar heb veel vertrouwen en waardering voor ervaring en kennis van anderen welke op veel gebieden beter is, ik doe wat ik doe graag goed en het zou dom van me zijn om de jaren aan vergaarde kennis hier over te slaan ( en je weet nooit misschien heeft een ander er ook wat aan. Moet goed komen, ik laat het weten.
Prettig weekend allen.
 
Laatst bewerkt:
Bij veel motoren hebben ze het zo gemaakt dat de belangrijke lampjes zoals oliedruk/peil, reserve, en temperatuur gaan branden bij het indrukken van de startknop. Je kan dan gemakkelijk controleren of het lampje niet stuk is. Is dat bij deze motor ook niet zo? Staat vaak in de gebruikers handleiding.

Bij modernere motoren worden LED's gebruikt. Die hebben een veel langere levensduur dan gloeilampjes. Een controlemiddel zal in dat geval niet nodig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan