geen origineel stuur - ducati monster

majesteit

Die hard MF'er
8 sep 2008
583
0
Italië
sorry voor de onduidelijke titel.. maarrrrrrr..

het volgende:
Ik ben dus mijn monster 600 uit 2000 aan het opbouwen (geaccidenteerd gekocht)
en heb hierbij een niet origineel stuur gekocht van een B-merk.
Het probleem is dat er op het originele op bepaalde plaatsen gaten in het stuur zitten waar bepaalde instrumenten (killswitch, pinker en licht schakelaar) in verwerkt zitten.

Ik krijg het niet mooi uitgelegd, maar zie het zo: een plastiek pinnetje op de schakelaars dat door dat gat in het stuur zit om te voorkomen dat het geheel zou beginnen verdraaien bij gebruik.

volgen jullie nog??

Ik moet nu dus goed uitmeten waar die gaatjes op mijn nieuw stuur moeten komen (het zijn er 2) maar ik zag ook dat 1 van de pinnetje toch al afgebroken was. Dus als ik een goede oplossing vind, gaat het andere pinnetje er ook af en moet ik niet proberen te boren in mijn stuur.

Mijn vraag.. kunnen jullie helpen meedenken voor een goede alternatieve oplossing om het verdraaien van mijn instrumenten op het stuur tegen te gaan.

(het wordt hier weer een belachelijk lang verhaal :$ )

Persoonlijk dacht ik aan: schuurpapier in mijn plastieken instrument verwerken dat in contact staat met het stuur.

Echt heel vast kan het allemaal niet geschroefd worden, zoals bv de remhendels, dus betere/andere oplossingen ipv schuurpapier zouden welkom zijn
 
Het is iets gelijkaardigs... maar de hoofdreden is dat het allemaal niks mag kosten :)
dit stuur kostte geloof ik 10€, iets breder dan het origineel, maar qua vorm gelijk als het origineel


(het blijft een -veel te lang aanslepend- budget project :+ )
 
Is dit je eerste duc?
Want je moet wel weten dat een duc in onderhoud prijzig is voor je hem opbouwt...
Gelukkig heb je een 2 kleps valt wel weer mee maar is niet goedkoop.
Dit vraag ik omdat het niks mag kosten ;)

Geen fotos van je projectje?
 
het is mijn eerste moto, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik goed omringd ben door een bevriend motomechanieker hier in Italie (ex-ducati garage) die me bijstaat en ook aangeraden heeft deze te kopen.
De moto staat bij hem, en ik kan er daar aan werken met al zijn materiaal en zijn kennis... alleen ben ik afhankelijk van zijn vrije tijd om mij te helpen :)
Dat maakt dat het allemaal wat lang aan het duren is, terwijl het werk dat moet gedaan worden uiteindelijk wel meevalt.

Foto verslag volgt als 'm binnenkort af is, dan post ik alles in ene keer

Maar lijk 'm nu is vind ik het al een heel mooie moto. De vorige eigenaar heeft de grote kosten al gemaakt qua accesoires (carbon spatborden, rizoma doorkijkvensters en hiel beschermers)
Het is een Monster Dark, heel sober 'getuned' vind ik
Nadeel is dat ook het voorspatbord serieus beschadigd is (en ondertussen weer ineen gebricoleerd met polyester en matjes.. dus stevig is het wel, maar het ziet er voorlopig niet uit :) maar ook weer een projectje om mijn airbrushskills te verfijnen - en te verkrijgen, haha )
 
het is een velletje schuurpapier geworden (stuk binnenband was al te dik).
Vandaag alle instrumenten terug op het stuur gemonteerd en een voorlopige voorband gestoken en de remschijf terug gezet (Iets handiger om de motor te verplaatsen dan een kromme, blote velg)
Als het goed is moet de carburator(en) er nog even af, schoongemaakt worden, terugzetten, tank erop en zadel... starten en juuu :+



(het zou mooi zijn)
 
Terug
Bovenaan Onderaan