Geen Pro-Oiler op een ZZR1400?

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.493
178
Oss
Vandaag moest mijn ZZR1400 toch naar de dealer voor een beurt, dus ik gaf de opdracht om meteen even een pro-oiler te monteren. Bellen ze later terug dat het niet kan omdat -volgens de importeur- een pro-oiler interfereerd met de abs! ik zeg wtf?!?! wie weet hier het fijne van?
 
Zou kunnen. Volgens mij is het pro-oiler systeem eentje met een hall sensor en een magneetje op je wiel. Ik denk dat hun bedoelen dat de montage van de sensor op voorpoot of achterbrug en de magneet op je wiel storing op de ABS sensor kan geven, die werkt grotendeels op hetzelfde principe dus in theorie zouden ze elkaar in de weg kunnen zitten.

Misschien is het mogelijk om bij de pro-oiler direct een toerental puls te pakken vanaf de draadboom? hoef je ook geen hall-sensor en magneet te plaatsen.
 
Uiteraard had ik ook een mailtje naar depro-oiler zelf geschreven, en ze zijn lekker vlot met reageren:

Hi Roland

That's a complete misunderstanding...!

The Pro-Oiler can be fitted to the ZZR1400, and there are indeed a number running with a Pro-Oiler.

However, because the ZZR has a CAN bus electrical system, you need to fit the reed switch and magnet option to generate the distance signal - you cannot tap the bike's electronic speedo sensor wire, and also not the ABS sensor.

Brgds
Pablo Crofts
PRO-OILER


Kan dus wél. meteen de dealer bellen......
 
je kan ook zo'n osco of hoe t ook heet geval erop zetten, dan moet je 1x aan een plunjertje trekken in de zoveel km en dan spuit hij ook wat olie erop, geen overbodige electronica dus alleen afentoe je arm uitsteken :P
 
Ik weet dat je voor auto's zogenoemde CAN-Bus interfaces bestaan.
De interface geeft je een aantal signalen waaronder een km-puls. Wellicht dat er ook zo'n interface is voor de ZZR. FF zoeken of navragen lijkt me :Y
 
of je monteerd een scott oiler. dit komt nog niet eens aan je electra want het werkt op de vacuum van je inlaat.
 
Wel netjes trouwens dat de leverancier zo snel reageerd trouwens! Wat zegt je dealer hier nu van?

Dat vond ik nou ook ja. Te vaak merk je dat bedrijven email nog niet serieus nemen en het soms dagen of weken duurt voor je reactie krijgt.... als je die al krijgt...

Maar goed de dealer dus nou ja die hadden hun info dus van de importeur dus die vinden het wel gek dat die importeur kennelijk niet helemaal terzake kundig is.... anyway systeem is in bestellling inmiddels.

Scottoiler had ik op mijn vorige motor, en dat was ook prima. Alleen het verstellen vond ik vervelend. Regelmatig stond de ketting na te druipen op de stoep... Schijnt met een pro-oiler een stuk beter te zijn. We zullen zien.

Mocht je je afvragen waarom ik persé zo'n systeem wil: een ZZR1400 heeft geen middenbok en dat is thuis niet erg want ik heb natuurlijk een paddock stand maar als je wat langer onderweg bent (meerdaagse toertjes enzo) dan ligt het anders. En bovendien had ik dus een scottoiler op mijn vorige motor en als je eenmaal zo'n systeem gewend bent dan wil je niet meer anders.
 
Laatst bewerkt:
ik wist het dan wel >>> scottolier dr op zetten.. dat nadruppen is niet zo heel erg lijkt me gewoon een tot* dr onder leggen


*=( Tot = plat brabants / eindhovens voor poetsdoek )
 
Bij de levering van mijn GSXF had ik om Scott-oiler gevraagd, maar dit werd afgeraden wegens mogelijke storingen in het motormanagement. Op aanraden van de dealer zit er nu een Osco-oiler op, bevalt mij eigenlijk prima. Ok, je moet nog handmatig aan een stokje trekken om wat olie te krijgen, maar dat kan gewoon al (langzaam rijdend), en gaat verder automatisch. De motor blijft ook een stuk schoner dan met gewoon spuiten, en het is een stuk makkelijker :)

De Pro-oiler heb ik eigenlijk nooit aan gedacht, en de dealer blijkbaar ook niet... Hoe werkt die? Omwentelingen van je wiel tellen, en na xxxx rondjes een spuit olie geven?
 
Komt het principe inderdaad op neer. Aantal rondjes is volledig in te stellen aan de lengte van je ketting/tandwiel, weer etc. Daarbij zit op je dashboard nog een bedieningsunit waarmee je bij regen of stoffig wegdek het aantal omwentelingen (via een geprogrammeerd aantal stappen) kunt aanpassen.

Klinkt ingewikkeld maar is een kwestie van een keer instellen en bij bijvoorbeeld nat wegdek één of 2 keer op het plusje drukken en als het weer droog wordt even op de min tot je je oorspronkelijke instelling hebt.

Voordeel van dit systeem ten opzichte van de scottoiler is dat het dus niet smeert als je stilstaat (de wielen draaien niet) en het bedieningsgemak.
 
Laatst bewerkt:
Ik had van jou wel iets meer verwacht ...je weet hoop ik toch wel het verschil tussen een Osco en een spuitbus of moet ik dat nog uitleggen.

:W Zagetta
Jij kent blijkbaar het verschil niet tussen een Pro-oiler en een Osco :)
 
je kan ook zo'n osco of hoe t ook heet geval erop zetten, dan moet je 1x aan een plunjertje trekken in de zoveel km en dan spuit hij ook wat olie erop, geen overbodige electronica dus alleen afentoe je arm uitsteken :P


:Y :Y :)
 
Hoe staat het met de verkrijgbaarheid van pro-oilers in nederland ondertussen? is daar al een beetje makkelijk aan te komen?? Kheb een scott, maar zou eigenlijk liever een pro willen....
 
Laatst bewerkt:

Cardan..... hé dat heeft mijn auto ook! En vrachtwagens.... is jou motor dan een kruising tussen een echte motor, een auto en een vrachtwagen?




:+
 
Laatst bewerkt:
Hoe staat het met de verkrijgbaarheid van pro-oilers in nederland ondertussen? is daar al een beetje makkelijk aan te komen?? Kheb een scott, maar zou eigenlijk liever een pro willen....
Mailtje sturen naar Pablo van Pro-Oiler. Binnen een dag heb je antwoord.
Je kunt ze gewoon via internet bestellen, binnen een week heb je het thuis!
 
Pro-oiler *O*
Pablo van Pro-oiler *O*
Rij je veel/vaak/ver en onder *alle* omstandigheden *O* Geheel naar t weersbeeld in te stellen, rest gaat automatisch. Smeert wanneer t nodig is en t meest nodig (regen ed) wanneer ik dus geen zin heb om handmatig te gaan smeren -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan