Geen rekeningrijden motoren

Als ik het goed lees staat er onder art.2.1
Voertuigen die zijn vrijgesteld.
f. motorfiets

Aanvulling. in 2016 is het systeem operationeel voor elke
verkeersdeelnemer, zo staat het bij verkeer en waterstaat.
Dus ook fietsers, scooters en brommers zoals ik het lees.
Nou dan maar lopen

Even een ander artikel uit hetzelfde wetsvoorstel: (vetgemaakt door mij)

Artikelen 1.5 en 1.6
De regeling in artikel 1.4, samenloop met BPM-aangifte ziet slechts op de motorrijtuigen waarvoor
naast kilometerprijs ook BPM verschuldigd is, te weten personenauto's en bestelwagens. De
motorrijwielen zijn vooralsnog vrijgesteld van de kilometerprijs, zie hiervoor artikel 2.1, onderdeel
g. Een aanvullende regeling voor bussen en vrachtwagens met buitenlandse kentekens is dus
noodzakelijk.
 
oehh , voorlopig dat klinkt gevaarlijk voor ons motorrijders.

Ik heb ook even artikel 2.1 onderdeel g gecopieerd: (Dit zegt dus weer wat anders).

Vrijstelling voor bromfietsen, motorfietsen en snorfietsen
Motorfietsen blijven buiten de heffing van de kilometerprijs. Naar de huidige stand van de techniek is het niet mogelijk motorfietsen uit te rusten met een standaard registratievoorziening. Bovendien zijn de kosten voor een alternatieve registratievoorziening, specifiek voor motorfietsen, te hoog (zie ook paragraaf 3.3.2). Het wetsvoorstel beoogt overigens niet de belasting voor motorfietsen af te schaffen;
de MRB en de tarieven van de BPM voor motorfietsen blijven gehandhaafd. Motorrijtuigen die zijn uitgerust met meer dan twee wielen maar die uit hoofde van hun bouw overeenkomst vertonen met een motorfiets, kunnen niet automatisch worden vrijgesteld maar komen wel in aanmerking voor een ontheffing.


en even verderop:

Ontheffing voor motorrijtuigen lijkend op motorfiets
Motorrijtuigen die uit hoofde van hun bouw overeenkomst vertonen met een motorfiets, maar uitgerust zijn met meer dan twee wielen, nemen, net als motorfietsen, niet deel aan de kilometerprijs.
Omdat uit het kentekenregister en het register buitenlandse kentekens niet in alle gevallen eenduidig afgeleid kan worden of het motorrijtuig ook daadwerkelijk tot deze categorie behoort, dient een ontheffing aangevraagd te worden.
 
oehh , voorlopig dat klinkt gevaarlijk voor ons motorrijders.

Ministerie van Verkeer en Waterstaat.


Mobiliteit
De kilometerprijs komt er aan. Vanaf 2011 krijgt eerst het vrachtverkeer te maken met ‘betalen per kilometer’ en vanaf 2016 zal het systeem voor alle weggebruikers operationeel zijn. In november 2007 besloot het kabinet tot invoering van de kilometerprijs. In mei 2008 bepaalde het kabinet dat de aanschafbelasting (BPM) voor nieuwe auto’s geheel wordt afgebouwd en versleuteld zal worden in de kilometerprijs. In dit dossier vindt u achtergrondinformatie over de invoering van de kilometerprijs
 
Laatst bewerkt:
In dat wetsontwerp staat dat motoren voorlopig nog niet meedoen met het rekening rijden.

Vind ik ook eng. Je zult zien dat er straks veel mensen (ik overweeg het ook) Tourbakken (BMW's enzo) gaan aanschaffen voor woon-werk verkeer. Lease-motoren etc.

En dan zegt de overheid.. hey dat kost ons veel te veel geld! Dus dan wordt het alsnog ingevoerd.

Daarnaast vind ik het ook een rotstreek dat ze niet kijken naar motoren om files op te lossen en daarom geen kilometerregistratie invoeren, maar omdat het 'technisch niet mogelijk is'.

maw. zodra het technisch mogelijk is zijn wij ook aan de beurt en als (veel) mensen speciaal voor woon-werk verkeer de motor gaan gebruiken, dan zullen ze het heel snel technisch mogelijk maken. ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik vertrouw die gasten daar in den-haag voor geen meter. Naaien ze je niet linksom dan is het wel rechtsom :r
En geloof mij: wij zijn sneller aan de beurt dan we denken!
(Extra BPM, extra BTW etc...)
 
Laatst bewerkt:
Pff 4 jaar lang straf... Dat krijg je niet eens als je iemand vermoord.

4 jaar is officieel de maximum straf.

Voor een eenvoudige first offender winkeldiefstal staat op dezelfde manier ook 4 jaar gevangenisstraf.



Juist omdat zo'n GPS signaal zo simpel te storen is, probeert vadertje staat met hoge boetes dit te voorkomen. Dit doet denken aan paniekvoetbal.

En wat als er buiten jouw schuld om iets stuk gaat?

Ik gok erop dat je het apparaat zelf mag gaan aanschaffen en bekostigen en zelf ervoor opdraait als ie kapot is.

De hoge boetes zijn er ongetwijfeld omdat maar twee dingen mensen tegenhouden: zeer hoge pakkans of zeer hoge straffen.
 
Laatst bewerkt:
4 jaar is officieel de maximum straf.

Voor een eenvoudige first offender winkeldiefstal staat op dezelfde manier ook 4 jaar gevangenisstraf.Ik gok erop dat je het apparaat zelf mag gaan aanschaffen en bekostigen en zelf ervoor opdraait als ie kapot is.

De hoge boetes zijn er ongetwijfeld omdat maar twee dingen mensen tegenhouden: zeer hoge pakkans of zeer hoge straffen.


Gaat dezelfde kant op als de OV-chip, het is niks en wordt
ook niks. Hoe willen ze nu controleren als ik ga motorrijden
en mijn zendertje ligt in het nachtkastje.
 
Als ik het goed lees staat er onder art.2.1
Voertuigen die zijn vrijgesteld.
f. motorfiets

Aanvulling. in 2016 is het systeem operationeel voor elke
verkeersdeelnemer, zo staat het bij verkeer en waterstaat.
En als je motor nou niet geschikt is voor het systeem?
Ik heb 1 motor met 6 volt aan boord, en 1 motor officieel zonder accu.
Zal daar tzt een uitzondering voor komen?
 
en even verderop:

Ontheffing voor motorrijtuigen lijkend op motorfiets
Motorrijtuigen die uit hoofde van hun bouw overeenkomst vertonen met een motorfiets, maar uitgerust zijn met meer dan twee wielen, nemen, net als motorfietsen, niet deel aan de kilometerprijs.
Omdat uit het kentekenregister en het register buitenlandse kentekens niet in alle gevallen eenduidig afgeleid kan worden of het motorrijtuig ook daadwerkelijk tot deze categorie behoort, dient een ontheffing aangevraagd te worden.


Er komen dus een heleboel grensgevallen zoals de carver e.d.
 
Ik weet wel zeker dat dit een wet wordt wat snel zal sneuvelen op vele gronden (mocht-ie ooit aangenomen worden).
Heeft iemand nog iets vernomen van de carpoolstrook? :Y 1 proefproces was genoeg om dat hele concept naar het domein van Buckler bier te verwijzen.

Verplichte registratie van gangen door de overheid, bewijslast van onschuld door de burger, lijkt me allemaal in strijd met VN- en Europese verdragen. :N

Maar ja, ik zie wel hoever "we" hier de rechten van de samenleving willen uitkleden om zoiets stoms als belastingheffing en wanbeleid te verbloemen. :r
 
En als je motor nou niet geschikt is voor het systeem?
Ik heb 1 motor met 6 volt aan boord, en 1 motor officieel zonder accu.
Zal daar tzt een uitzondering voor komen?
Ja,die mogen kort gezegd niet meer deelnemen aan het verkeer,even zo als bestel-en vrachtwagens zonder min.Euro4 motoren (dit is dan vanwege het milieu) ,45km wagentjes etc etc, :X

maar als er over x-tijd weer de verkiezingen zijn, komt klaas-vaak voorbij en iedereen laat zich weer zand in de oogjes strooien, kortom "t 'is toch niet te geleuven", t'is toch niet normaal :+

denk da'k binnenkort maar us gaan uitkijken naar een overjarige lijkauto compl.met kist waar ik een etalagepop inflikker O-) B|
 
mhh als oud 3 meter piraat was ik steengoed in zendertjes bouwen .

een GPS stoor zendertje is niet veel anders dan die fm radio zender .

gewoon goed ontwerp maken en via een chineese wepsite het schema en bouwontwerp op internet plempen

de rest gaat vanzelf ..... enuu als ik zelf een zendertje gebouwd heb denkt die mafkees in den haag dan echt dat ik dat bij mij thuis op zolder aan ga zetten ?? die is gek >> dat plemp je ergens hoog op het dak van een flatgebouw met een hele dikke accu of je tapt ergens effe de stroom af. Je gat het de RCD ( radio controle dienst) niet te gemakkelijk maken. ik heb al gevonden dat de stoorzender rond de 1575 MHz flink moet gaan storen.
opbouw >> fikse vieze vrijlopende oscillator maken en daarachter flink wat vermogens trapjes knutselen. Met 25 watt zendvermogen gooi je heel de regio in 1 keer plat vanaf een voldoende hoog flatgebouw.

Dit systeem met GPS is gedoemd te mislukken want geheid dat je dadelijk nergens meer gps kan ontvangen want dat gaat gestoord worden tot en met.
Eerst burgerlijke ongehoorzaamheid >> de flitskastjes in de fik en straks stoorzendertjes maken en plaatsen.

domme 2de kamer leden zonder technische kennis die hun hele bezit op een dom niet werkend systeem verwedden zijn gedoemd om te verschijnen bij een parlementaire enquete commissie
 
tegen die tijd hebben we een nieuwe regering en als ze echt willen scoren moeten ze hiertegen zijn.
Wetsontwerp van tafel en klaar.
Dom stompzinnig kloteland met al die regeltjes en belastingen. En degene die zegt, ga dan het land uit, dat had ik al lang gedaan als de kinderen van mijn eerste huwelijk hier niet woonden.
 
Ik heb ook even artikel 2.1 onderdeel g gecopieerd: (Dit zegt dus weer wat anders).

Vrijstelling voor bromfietsen, motorfietsen en snorfietsen
Motorfietsen blijven buiten de heffing van de kilometerprijs. Naar de huidige stand van de techniek is het niet mogelijk motorfietsen uit te rusten met een standaard registratievoorziening. Bovendien zijn de kosten voor een alternatieve registratievoorziening, specifiek voor motorfietsen, te hoog (zie ook paragraaf 3.3.2). Het wetsvoorstel beoogt overigens niet de belasting voor motorfietsen af te schaffen;
de MRB en de tarieven van de BPM voor motorfietsen blijven gehandhaafd. Motorrijtuigen die zijn uitgerust met meer dan twee wielen maar die uit hoofde van hun bouw overeenkomst vertonen met een motorfiets, kunnen niet automatisch worden vrijgesteld maar komen wel in aanmerking voor een ontheffing.


en even verderop:

Ontheffing voor motorrijtuigen lijkend op motorfiets
Motorrijtuigen die uit hoofde van hun bouw overeenkomst vertonen met een motorfiets, maar uitgerust zijn met meer dan twee wielen, nemen, net als motorfietsen, niet deel aan de kilometerprijs.
Omdat uit het kentekenregister en het register buitenlandse kentekens niet in alle gevallen eenduidig afgeleid kan worden of het motorrijtuig ook daadwerkelijk tot deze categorie behoort, dient een ontheffing aangevraagd te worden.

Hoeveel (on)zekerheden wil je hebben in één zin ?
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed lees staat er onder art.2.1
Voertuigen die zijn vrijgesteld.
f. motorfiets

Aanvulling. in 2016 is het systeem operationeel voor elke
verkeersdeelnemer
, zo staat het bij verkeer en waterstaat.
Dus ook fietsers, scooters en brommers zoals ik het lees.
Nou dan maar lopen
Als er 'verkeersdeelnemer' staat in plaats van 'bestuurder', dan geldt het ook voor voetgangers..

Valt een fietser eigelijk ook in de categorie 'bestuurder'?
 
Oneeye vraagt zich af hoe ze zo n apparatje willen bevestigen op n paard? die samen met ze ruiter op de openbare weg rondloopt :X :X :X

Is ook n bestuurder die gebruitk maakt van de openbare weg O-)
 
Gaat dezelfde kant op als de OV-chip, het is niks en wordt
ook niks. Hoe willen ze nu controleren als ik ga motorrijden
en mijn zendertje ligt in het nachtkastje.

Over enkele generatie's hebben de mensen een zender in het lichaam. Kan je mee betalen , identificeren en worden gelocaliseert. krijg je dezelfde rel maar het gaat toch gewoon door.
 
Ik ben er radicaal op tegen,dit gaat tegen de privacywet in. Het begint een beetje op de matrix te lijken;) Over een paar jaar krijgen we zeker ook nog beperkt internet zodat we discussies als dit niet meer kunnen voeren;) Ik wil geen apparaatje waarmee me ze kunnen localiseren, en een chip in me lichaam.Never nooit niet,er zullen tegen die tijd echt wel rellen uitbreken....
 
Hopen dat de MAG erop blijft letten... Ik kan me er niet al te druk om maken, tegen de tijd dat het rekening rijden 'in' is, zijn de benzine prijzen toch al 7 euro de liter ofzo.
 
Het is dus best wel duidelijk. Omdat het technisch gezien nog een te grote investering is zullen motorfietsen als laatste uitgerust worden met apparatuur voor rekeningrijden entot die tijd gewoon onder het "oude regiem" vallen. Dus gewoon MRB op de oude manier. :] Reken jezelf echter niet rijk, we komen gewoon aan de beurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan