Geen rekeningrijden motoren

Op papier zal de rekeningrijden er vast wel komen. Maar zelf weet ik dondersgoed vanuit automatiseerdersoogpunt dat ze het echt niet voor elkaar gaan krijgen. Ik hoop daarom ook dat het rekeningrijden door NL-automatiseerders wordt uitgevoerd zodat we er iets aan overhouden in de vorm van werkverschaffing.
 
4 jaar is officieel de maximum straf.

Voor een eenvoudige first offender winkeldiefstal staat op dezelfde manier ook 4 jaar gevangenisstraf.Ik gok erop dat je het apparaat zelf mag gaan aanschaffen en bekostigen en zelf ervoor opdraait als ie kapot is.

De hoge boetes zijn er ongetwijfeld omdat maar twee dingen mensen tegenhouden: zeer hoge pakkans of zeer hoge straffen.

Ik denk dat jij gelijk hebt! Helaas.. Ben ik benieuwd, wat nou als je inderdaad dat apparaat zelf moet kopen. Veel mensen hebben tegenwoordig meerdere auto's, zou je voor elke auto zo'n ding moeten kopen of is dat persoonsgebonden? Dat je, als je gaat autorijden, eraan moet denken om de sleutel, papieren, autoradio én de gps mee te nemen :z
 
Ik denk dat jij gelijk hebt! Helaas.. Ben ik benieuwd, wat nou als je inderdaad dat apparaat zelf moet kopen. Veel mensen hebben tegenwoordig meerdere auto's, zou je voor elke auto zo'n ding moeten kopen of is dat persoonsgebonden? Dat je, als je gaat autorijden, eraan moet denken om de sleutel, papieren, autoradio én de gps mee te nemen :z
Ja.
 
Helaas nog geen motor rijder (wel toekomstig :) ) en vandaar dat ik op deze site nog geen account had aangemaakt (wel weekelijks gelezen)

Nou wilde ik hier wel op reageren dus vandaar

Ik kan mijzelf niet voorstellen dat het hele rekening rijden geld moet gaan opleveren voor de overheid (kijkende naar mensen die met de auto naar hun werk moeten, geen vrachtvervoer).
Rekensommetje: (BTW ik weet niet hoeveel km de gemiddelde nederlander per jaar rijdt dus let niet op cijfers die hieronder gebruikt worden)

25 000 KM per jaar met een auto die 1 op 14 rijdt
25 000/14=1785 liter benzine,
1785 x 1,60=2857 euro.
Wanneer je 25 000 km per jaar rijdt ben je dus 2857 euro kwijt aan benzine (dit is dus de huidige situatie)
Nu komt de kilometer registratie erbij
de prijs per kilometer is 9 cent (toch?)
25 000 x 0,09=2250 euro
2857+2250=5107 euro.

in een kruistabelletje:
5107 euro 2250 euro
100% 100x2250 / 5107=44%

toekomstige situatie:
Reizen wordt dus 44% duurder (en dan maakt het niet uit of je 10K 20K of 30K kilometer per jaar rijdt)

Reizen wordt ruim genomen 2x zo duur, krijg je op deze manier geen massale volksverhuizing? Mensen willen niet meer reizen vanwege de kosten, dus nemen of werk dichterbij of verhuizen naar hun werk toe. Op deze manier wordt er minder gereden met de auto dus minder accijns op benzine EN geen rekening rijden voor de overheid.

Dit is overigens geschreven/berekend/bedacht door een nog net geen 17 jarige puber die in havo 5 zit. Fouten voorbehouden en het zal gerust niet kloppen zzz zzz zzz
Volgens dit model zou je 5107 euro kwijt zijn aan reizen. Wanneer je BRUTO 30 000 euro per jaar verdient is dit wel een behoorlijke inslag op je salaris
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt nergens op. :?

Je vergeet een aantal dingen zoals wegenbelasting, wat straks afgeschaft is.
BPM word nu langzaam afgeschaft, dus de afschrijf kosten worden minder straks bij een nieuwe auto.

Waar je wel waarschijnlijk in gelijk heb, dat voor de meeste mensen het totaal plaatje duurder word.
Of je moet iets van minder dan 5000 a 10000 km per jaar rijden, misschien ben je dan wel goedkoper uit.
 
Je vergeet een aantal dingen zoals wegenbelasting, wat straks afgeschaft is

^Oke dat wist ik niet
Het was ook niet dat ik gelijk wilde krijgen, wel opheldering.

En wanneer een motor ook kilometer registratie zou krijgen zou deze dan in theorie dan ook niet minder moeten zijn? Je betaalt immers ook minder wegenbelasting op de motor. Wanneer wegenbelasting er niet meer is klinkt het voor mij logisch dat je als motor rijder minder cent per km zou moeten betalen?

En al wordt het totaal plaatje voor de meeste mensen duurder, gaat de koopkracht achteruit? Is dit nou handig vanuit het oogpunt van de overheid....
 
Laatst bewerkt:
Let er wel op dat wanneer de BPM afgeschaft wordt de netto prijs van auto's weer omhoog gaat. Netto prijs van een auto is hier goedkoper dan in de ons omringende landen. Deze wordt nu laag gehouden door de importeur omdat die BPM erbij komt. Dus BPM eraf...netto prijs omhoog. Weg winst.
 
@rhodi

Das de hele reden waarom de EU erop staat dat de BPM word afgeschaft. Één EU markt zonder concurentieverschillen... de NL staat zou veel liever de BPM gewoon houden, lekker makkelijk.

Overigens ben ik van mening dat de techniek achter de KM heffing wel overdreven complex is... volgens mij volstaat kentekenregistratie zoals nu al toegepast in trajectcontroles veel beter maar das vast te simpel :P
 
Over enkele generatie's hebben de mensen een zender in het lichaam. Kan je mee betalen , identificeren en worden gelocaliseert. krijg je dezelfde rel maar het gaat toch gewoon door.


Misschien krijg je in de toekomst wel een signaal om je wakker te maken waarna je naar je werk gaat.
Aan het einde van je werkgad krijg je dan weer een signaal waarna je naar huis mag.
Als je dan om je heen kijkt zie je allemaal mensen hetzelfde doen als jij alsof het robotten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Oneeye vraagt zich af hoe ze zo n apparatje willen bevestigen op n paard? die samen met ze ruiter op de openbare weg rondloopt :X :X :X

Is ook n bestuurder die gebruitk maakt van de openbare weg O-)



Voor het inbouwen daarvan heb je zo'n armlange plastic handschoen nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan