Geen remlichten

twister1963

Rookie
5 mei 2012
4
0
Rotterdam
Hoi allemaal, Van mij Yamaha 750 YZF doen de remlichten het niet, zowel voor als achterrem geen licht. Kan iemand mij vertellen waar het eventueel aan kan liggen? Misschien een zekering? Waar kan ik de zekering box vinden
?

Alvast bedankt. Stef
 
je zegt remlichten....
dus je hebt 2 lampen achter?
zo ja gok ik op bedrading oid
en niet lampje of slecht contact in lampfitting.
2 kapotte schakelaars ook niet aannemelijk...
maar toch zou ik ff die van je voorrem doorverbinden.
als je geen draad oid heb.
je tang of paperclip. de 2 stelkertjes bij schakelaar doirverbinden.

succes
 
2 dagen geleden had ik het zelfde met een cb750 bleek in het contact slot te zitten beetje spelen met de sleutel en lampjes gingen wel aan. Slot vervangen had toch nog een nieuwe liggen en alles werkt weer naar behoren.
 
2 dagen geleden had ik het zelfde met een cb750 bleek in het contact slot te zitten beetje spelen met de sleutel en lampjes gingen wel aan. Slot vervangen had toch nog een nieuwe liggen en alles werkt weer naar behoren.

Dat er wel of geen spanning over het contact gaat, daar zijn we 't allemaal over eens, maar ik denk niet dat er stoplichten bestaan die appart hun sturing over 't contact krijgen :?
 
Heb je em al doorgemeten? Als je remt wordt de spanning verhoogd van 12 naar 14 volt oid. Dit moet je ook zien op een multimeter. Het kan of zijn dat net toevallig allebei de schakelaars overleden zijn, of dat de puls niet doorkomt indien dit een losse + is.
 
Zit er een gewone lamp in, in plaats van een duplolamp?

Duplolamp is combinatie rem en achterlicht.

144314.jpg
 
Heb je em al doorgemeten? Als je remt wordt de spanning verhoogd van 12 naar 14 volt oid. Dit moet je ook zien op een multimeter. Het kan of zijn dat net toevallig allebei de schakelaars overleden zijn, of dat de puls niet doorkomt indien dit een losse + is.


Dat kan alleen als je een tangialefluxcompensator erop heb zitten, en die zitten niet op zo'n motort. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan