geen rijbewijs en nou al opgegeve

mrdangerous

Rookie
11 jun 2004
7
0
Hallo beste mensen... omdat ik al een tijd op het forum zit hier mijn verhaal :

Ik ben nu net 2 maandjes 18 en inmiddels 6 rijlessen verder, en nu al gestopt.... dit met de rede dat ik me eigen al bijna kapot gereden heb...
het verhaal :

sinds mijn 14 klote ik al met brommertjes en scooters..... t moest steeds leuker en harder..... op me 16e kreeg ik een scooter van mijn ouders.... deze kon overigens nooit harder dan 55 .... de dag dat ik 18 werd een rs 125 gekocht... uit 98... 2 dagen later had ik hem in huis.... mijn ma vertrouwde me wel en ik had de sleutels zelf... dit gewoon omdat ik hem af en toe is wou starten en een btje poetsen.... tot de dag dat mijn ouders een weekendje weg waren... zaterdag middag terug van me werk.... ff gedouched.... en daar stond die dan... mijn glimmende zwarte rs..... liep naar binnen en pakte de sleutels.... afijn... sloten eraf en "alleen maar ff starten... ".... tot dat ik bij me zelf na ging denken wat de pakkans nou was.... als ik nou alleen maar ff een rondje ging..... stukkie snelweg en dan binnedoorwegen weer terug... (landweggetjes en shit).... ze houden scooters immers 10000 x vaker aan dan een motor... Ik d8 ik neem de gok gewoon en ik kan toch goed rijden.... en ik doe voorzichtig.... helm en motorjack gepakt ( dit had ik al.... in mijn scootertijd gekrijgt) helmpie op en gaan... Over het algemeen hield ik me aardig aan de snelheid... al waren de toeren er wel... (80 in zijn 2 enzo) .... dit gewoon alleen maar voor het mooie 2takt geluid, stukje snelweg... en daar begon het.... voordat ik het wist zat ik op de a12 al op de 150. Daar bij montfoort de weg afgedoken en binnedoor terug... (kwist de weg... had dit ooit wel is op de scooter gedaan... ) de zon scheen en ik d8... nu ga ik is kijken wat hij kan... de wegen zijn toch leeg.... dat was mijn grote fout.... ik ging stilstaan en d8 ik laat een zien wat ik kan.... op dat moment kwamen er wat scootertjes voorbij, en vreemd genoeg zijn dan ineens sukkeltjes... terwijl je zelf eigenlijk ook nog een scooterrijder bent... want ik ga er nog steeds op naar sgool.... afijn... voor dat ik het wist zat ik aan de 160/165... en d8 dat ik alles aan kon... de adrenaline schoot door me heen... omdat ik toch nog wel zin had om verder te rijden ben ik nog even richting utrecht gereden... waar mijn oude school zat. daar in de buurt waren altijd de scooter races.... op een 2 baansweg met fietspad ernaast reed ik netjes 80 (vanwege de flitspalen...) maar dan wel in de 2e versnelling.... :P at ongeveer 10000 toeren.... iedereen keek... mooi gevoel vond ik dat.... en jochie van een jaar of 14 op het fietspad had een nek als een elastiekje... en bleef maar kijken... omdat ik mezelf toch al zo goed voelde d8 ik ik geef ff een showtje.... en jank dat ding door naar de 145.... het fietspad over en door de fietstunnel..... daar de weg weer op.... ik vond het tijd om naar huis te gaan... t moet wel speciaal blijven tot dat ik me rijbewijs heb natuurlijk... anders is er nix aan... terug naar huis en op zo'n 10 km van huis d8 ik nog een keer volgas.... ik reed de dijk op trok hem open... .bijna aan het einde van de dijk komt daar ineens een spelend meisje van jaar of 8 overrenne.... terwijl ik daar aankom met 160.... ik heb hem slippend hetgras ingestuurd en lag ernaast.... ben nog een stuk doorgerolt en mijn motor is doorgeschoven over het gras, ik stond vrijwel meteen op en d8 nieteens meer aan mijn "black beauty" het meisje had nix doorgehad... kheb mijn motor opgepakt.... en ben al shakend en trillend naar huis gereden... terwijl ik zelfs op een 90 km weg niet harder durfde 50.... ik was ZO geschrokken... van mijn eigen stuppiditeid... terwijl ik een uurtje geleden nog d8 een klein stukje en aan de snelheid houden.... als je er eenmaal op zit weet je niet meer wat je doet... tenminste ik dan.... thuis na zitten denken en zo geschrokken dat ik letterlijk heb zitten janken! zo geschrokken was ik.... ik heb me motor helemaal schoongemaakt... was groen en bruin.... verder had hij eigenlijk helemaal niets.... en de zelfde dag nog te koop gezet... ik ga voorlopig een jaartje met de scooter... die kan tenminste niet harder.... dan zie ik wel verder.... mischien dat ik dan wel auto ga rijden... dat ik motor ga rijden als ik wat meer verstand heb gekregen..... de motor heb ik ook al niet meer.... en mijn ouders waren eigenlijk alleen maar blij... blij dat alles goed was gegaan en blij dat ik met motorrijden ben gestopt... die zagen mij mijn kist al in rijden... Ik hoop met dit verhaal een beetje te leren aan andere mensen..... het meisje had dood kunnen zijn... 8 jaar oud en ondschuldig..... DENK na voordat je het gas open draait..... en doe het niet als je je rijbewijs nog niet hebt....

Bedankt voor het lezen :}
Burn rubber.... not your soul

mrdangerous...

tja........ niet lullig bedoeld hoor................. maar het is natuurlijk ook erg dom om te denken dat je direct al goed kunt rijden.............. Dat kost tijd................. En dan al helemaal niet handig dat je direct zo aan het gas gaat hangen................. Misschien idd maar beter dat je eerst ff een stukje meer volwassen wordt voordat je gaat motorrijden...........

Heb.......... je....... trouwens........... net........... je........ 1e........ les........... leestekens...... gehad.......... ?

normale...... mensen...... zetten..... 1....... punt........ipv.......meerdere

Een scooter mentaliteit, op een motorfiets, dat moet haast wel fout gaan B|

Gelukkig voor jou dat het nog zo is afgelopen ;)

gelukkig heb je je lesje (voorlopig) geleerd.
Ze had dood kunnen zijn (jij ook), maar je had haar ook in een rolstoel kunnen rijden, dan had je LEVENSlang al haar operaties kunnen betalen, want je reed onverzekerd rond. En operaties waar je je dus blauw aan betaalt! Had je een armoedig leven tegemoet gegaan!

Wees nou slim en hang je eigen verhaal boven je bed....
zodat je les je erg goed bijblijft de rest van je leven.
Vreemd genoeg vraag ik me af of jij het wel al ECHT hebt geleerd....
ik hou mijn hart vast voor wanneer jij in een auto (of weer op de motor) stapt.
Maar nogmaals: gelukkig ben je flink geschrokken!

oei, geen mooi verhaal. Maar om nu te stoppen met lessen, tjah je moet het zelf weten, maar bij het lessen leer je veel. Goed kijken, plaats op de weg goed zodat je alles goed ziet en mensen jou goed zien. En spiegels goed gebruiken, etc. Als je dus geslaagd was met je rbw en je ging dan rijden was de kans dat het gebeurde denk ik veel kleiner geweest omdat je dan veel beter al hebt geleerd goed te kijken wat er om je heen gebeurd, en had je al gezien dat er een kind liep dat de weg over kon steken en dan had je van te voren daar allang op kunnen reageren!

Dus het is misschien juist een wijzere les geweest als je door was gegaan met lessen en dan eens heel voorzichtig gaat beginnen met rijden als je je rbw hebt. Opbouwen, niet afbouwen zoals je nu doet (van snel naar nix).

Tjah zo denk ik er over...

Damn,..je kan dus niet rijden. Mag dus niet rijden. Gaat rijden (dat snap ik nog) maar dan ga je niet rustig aan doen maar je gaat knallen.

Dan zeg ik,..je bent niet erg slim. Waarschijnlijk is het dan inderdaad beter dat je geen motor gaat rijden. Met zo'n mentaliteit rij je jezelf gegarandeerd in stukken.

Dit is trouwens het levende bewijs waarom het 25kw motoren in het leven zijn geroepen.

Als je écht een onverantwoordelijke eikel was geweest had je de moeite niet genomen om dit verhaal te typen en zat je nu alweer op je motor. Komt dus vast allemaal wel goed met je. Ben blij dat je zelf inziet dat het waarschijnlijk slim is om nog even te wachten tot je wat 'ouder en wijzer' bent.

Zo hebben we allemaal (vast wel) onverantwoordelijke dingen gedaan toen we jong waren waarvan we achteraf schande spreken...

*edit* Blijkbaar zijn we hier weer allemaal roomser dan de paus, als ik de ridderreacties hier mag geloven |(

Laatst bewerkt:
Ach ik zal je zeker niet oordelen, beoordelen, veroordelen...
Je hebt een fout gemaakt, godzijdank zonder ernstige gevolgen
Trek jij daar maar gerust jouw lessen uit, voor mij is het een waarschuwing naar de toekomst
Ik zeg altijd: Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen !

alhoewel ik toch nooit zal rijden zonder rbw en dan nog effe te hard ook

Tssss...
nooo.gif
.

Als je écht een onverantwoordelijke eikel was geweest had je de moeite niet genomen om dit verhaal te typen en zat je nu alweer op je motor. Komt dus vast allemaal wel goed met je. Ben blij dat je zelf inziet dat het waarschijnlijk slim is om nog even te wachten tot je wat 'ouder en wijzer' bent.

Zo hebben we allemaal (vast wel) onverantwoordelijke dingen gedaan toen we jong waren waarvan we achteraf schande spreken...

*edit* Blijkbaar zijn we hier weer allemaal roomser dan de paus, als ik de ridderreacties hier mag geloven |(

Erg goede reactie.

kheb inmiddels op advies van jullie maar vooral van PR3AK de rijschool gebeld... en ga weer beginnen met lessen..... 1tje per week maar... ipv de 2per week die ik had.... hopen dat ik het vertrouwen weer terug kan winne... en mezelf inhoude ±' mijn instructeur zou me erbij helpen.... Bedankt voor jullie reactie´´s :}

De topic starter zag zelf dus ook helemaal in dat het gewoon FOUT was watie deed ..... ;)

Hij heeft plechtig belooft om netjes en vooral RUSTIG ze rijbewijs te gaan halen en het voortaan wat kalmer aan te gaan doen (qua rij gedrag) :)

[me]Phr3ak denkt dat de topic starter nu ze lesje wel geleerd heeft ;) [/me]

pff k'hoop voor je dat je nu een een hele grote stap hebt gemaakt in je ontwikkeling naar volwassenheid want met deze mentaliteit van eerst doen en dan denken kom je echt niet ver!! Hoop dat je de volgende keer even beter nadenkt over de eventuele gevolgen!! |(

Van je fouten leer je! Ik zou gewoon verder gaan met lessen. Misschien had je het in een auto ook wel gedaan. Succes.

ps. iedereen gaat wel is een keer op zijn plaat. Ik 2 maanden terug nog.

kijk ik vind dat deze jongen er slimmer uitgekomen is , dit help in ieder geval beter als er iemand attent op maken .Hij heeft het aan de lijve ondervonden , dit ga je niet zo rap vergeten.
minstens 200Gr gewonne aan gezond verstand

Ik vind het wel wijs dat je je motor hebt verkocht, want als je je als scootah-rijder gaat gedragen op de weg (Kijk mij! Kijk eens hoe hard ik kan met 10.000 toeren!), dan hoor je daar duidelijk niet thuis.
Maar dat zei je zelf ook al. "dat ik motor ga rijden als ik wat meer verstand heb gekregen".
Bedankt dat je het meisje heel hebt gelaten. Zorg in het vervolg aan een volwassen mentaliteit als je op de motor stapt en denk aan deze situatie.
Je kant best een keer hard rijden/scheuren. Maar dan moet je wel weten waar en HOE. Ook als je je rijbewijs hebt moet je niet denken dat je kunt rijden, dat groeit met de kilometers.

Nee ik ben geen moraalridder mijn brommer reed ook dik 120, en reed ook al op mijn ma d'r Fazer voor ik mijn rbw had. Heb ook nog eens een Oldtimer (auto) aan vellen gereden met mijn auto (bahbah) omdat ik doodmoe achter het stuur ben gekropen :Z en mijn spiegels niet gebruikte toen ik met 80 invoegde waar de 50 mocht. Zoals jij hoogstwaarschijnlijk (mogen we hopen) hier ook van heb geleerd heb ik dat ook gedaan. Gebeurd met geen 2e keer.

* Ohw uh en als je je autorijbewijs gaat halen, denk dan niet dat je auto kan rijden, en koop liever een Panda als een |( Golf GTI |(

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan