Geen routes zichtbaar MRA Navigation

Graadje

MF veteraan
25 aug 2003
2.327
90
Ik zie geen routes die in de MRA-Routeplanner zijn gemaakt in de MRA-Navigation. In beide apps ben ik ingelogd en bij de info van het account worden ook beide gezien. Als ik een evenement aanmaak en plaats daarin een route, zie ik in de MRA-Navigation wel het evenement, maar ook dan weer geen route. Wat ik verder op het forum heb kunnen vinden, lost het probleem niet op (o.a. beide apps volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd). Kijk ik ergens overheen, moet ik nog iets instellen?

Aangezien ik nog wil kijken of het iets voor me is, gebruik ik de MRA Routeplanner Basic en de NRA Navigation zit in de 14 dagen trial (is dat misschien het issue?).
 
Mocht hier ooit iemand in de toekomst tegenaan lopen:

Na veel stoeien het antwoord gevonden: als een route in de MRA-routeplanner niet met de map Here is gemaakt, dan wordt deze niet in MRA navigatie gesynchroniseerd. Gekke is dat deze afhankelijkheid niet goed wordt vermeld en ook de support van MRA wist dit niet. Default staat de map ook niet op Here en dat is niet handig als je je eigen MRA-navigatie zou willen promoten. De support gaf aan dat de synchronisatie niet altijd goed gaat vanwege een fout en men niet wist waar dat aan lag. Het is dus geen fout en op zich juist wat er gebeurd. Alleen zou het handiger zijn geweest als je daar in de synchronisatie een melding of iets van krijgt (zoek je tenminste niet suf).
 
Mocht hier ooit iemand in de toekomst tegenaan lopen:

Na veel stoeien het antwoord gevonden: als een route in de MRA-routeplanner niet met de map Here is gemaakt, dan wordt deze niet in MRA navigatie gesynchroniseerd. Gekke is dat deze afhankelijkheid niet goed wordt vermeld en ook de support van MRA wist dit niet. Default staat de map ook niet op Here en dat is niet handig als je je eigen MRA-navigatie zou willen promoten. De support gaf aan dat de synchronisatie niet altijd goed gaat vanwege een fout en men niet wist waar dat aan lag. Het is dus geen fout en op zich juist wat er gebeurd. Alleen zou het handiger zijn geweest als je daar in de synchronisatie een melding of iets van krijgt (zoek je tenminste niet suf).
Hallo Graadje,

Ik ben even wat gaan testen maar ik zie al mijn routes die ik in MRA-Routeplanner gemaakt heb ook in MRA-Navigation. Bewust nog nieuwe routes aangemaakt met de TomTom kaartdienst en met de OpenStreetMap kaartdienst. Beide zie ik ook in MRA-Navigation. Dacht dat het dan misschien specifiek met Evenementen te maken zou kunnen hebben dus ook een evenement aangemaakt met daarin een aantal routes die ik op de verschillende manieren heb aangemaakt. Ze komen allemaal tevoorschijn in MRA-Navigation. Ik kan jou bevindingen dus niet reproduceren.

Ik heb wel van beide Apps, MRA-Routeplanner en MRA-Navigation, een live time abonnement.
 
(beetje) offtopic:
hoe bevalt de MRA navigatie app? ik twijfel nog steeds om over te gaan maar Osmand bevalt prima, alleen dat alle "toeters en bellen" meteen mee komen zonder dat ik er handmatig een POI in moet zetten lonkt me wel om misschien eens over te gaan.
 
Hallo Martijn, Ik kan je daar niet goed op antwoorden. Ik heb al een paar jaar geleden een live-time licentie gekocht voor MyRouteApp en daar ben ik zeer over te spreken. (Toen aanbieding voor € 75,-). Nu kwam er ook een aanbieding voor de live-time licentie voor MRA Navigation. Aangeschaft omdat het later vaak maandelijkse abo's worden waar je veel duurder mee uit bent en de goede ervaring met MRA ondanks dat ik er nog niet meteen nodig had. Voordeel is dat je alle in MRA gemaakte route's ook meteen daar kunt inladen. Wel jammer dat je de "mappenstructuur" die ik in MRA heb in Navigation niet ziet maar alle Routes in een lange lijst onder elkaar hebt. Kaarten kun je ook downloaden zodat je offline kunt navigeren.

Veel meer kan ik je nog niet vertellen omdat ik voor kleine ritten of a naar b routes vaak de Connected app van BMW gebruik (Telefoon kan dan in de binnenzak blijven en de aanwijzingen krijg ik op mijn TFT scherm van de BMW) of ik monteer mijn oude vertrouwde Zumo 550 voor lange meerdaagse routes op vakantie. Wel maak ik al mijn Routes met de MyRouteApp, vind ik fijn werken. Voordeel is dat ik die ook rechtstreeks op mijn telefoon in de Connected App van BMW kan inladen. Dus altijd een back-up mocht de 550 er mee ophouden.

Maar kun je de Navigation app niet een bepaalde tijd gratis testen? Eerste indruk is dat ze er nog niet helemaal zijn, maar dat was MRA in het begin ook niet en nu zweer ik erbij.
 
bedankt voor je reactie @Nosmo King !
ik kon niet vinden of ik het ergens een tijdje uit kan / kon proberen. maar voor 4 (afgerond) euro kan ik het een maand proberen en dan kan ik wel weer verder zien. ik wacht in ieder geval wel even tot ze uit de beta testen zijn, daar ga ik niet voor betalen :)
 
Aangezien Kurviger er op leek geen goede app meer te krijgen, was ik me ook aan het oriënteren. Ik heb de MRA-Navigation even gebruikt, maar ben er weer vanaf gestapt. Er zaten toch behoorlijk wat issues in. Redelijk wat routepunten waarbij hij me terugstuurde ipv door te rijden op de weg. Ook het omrijden bij een afgesloten weg gaat niet "natuurlijk". Dit terwijl de route met MRA-planner was gemaakt. Ook bij het wegrijden lagen bijvoorbeeld het begin en eindpunt dicht bij elkaar en heb 10 minuten zitten klooien voordat ie goed op weg was. Inmiddels de recente versie van Kurviger getest en die is voor mij de betere keuze.

Als ik test in mijn omgeving, maakt TomTom app overigens de mooiste route. Zowel MRA alsook Kurviger sturen je soms toch over minder fijne wegen, terwijl TomTom die wel weet te vinden. Nadeel van TomTom is weer dat je geen spontane rondrit kunt maken (je altijd zelf je routepunten zetten). Als die optie er in zou zitten, was TomTom het voor mij.
 
Er loopt momenteel een beta voor een complete nieuwe MRA navigatie. Die is alleen toegankelijk voor lifetime members en 1 stap daar onder.
De oude versie is er nog wel maar wordt niet of nauwelijks onderhouden. Persoonlijk vind ik die ook geen aanrader.

Ik ben lifetime member maar de nieuwe versie heeft nog geen Android Auto functionaliteit. Daarom voor mij nog niet bruikbaar. Eerste geluiden die ik lees zijn zeker positief. Volgens mij is de nieuwe beta al verder dan oude/huidige versie

TomTom Go is mijn favoriet. Ik rij overigens vrijwel nooit een spontaan een route. Ik maak deze altijd van te voren. Dus het gemis van een spontaan te maken route in TomTom Go is voor mij geen probleem.
 
Aangezien Kurviger er op leek geen goede app meer te krijgen, was ik me ook aan het oriënteren. Ik heb de MRA-Navigation even gebruikt, maar ben er weer vanaf gestapt. Er zaten toch behoorlijk wat issues in. Redelijk wat routepunten waarbij hij me terugstuurde ipv door te rijden op de weg. Ook het omrijden bij een afgesloten weg gaat niet "natuurlijk". Dit terwijl de route met MRA-planner was gemaakt. Ook bij het wegrijden lagen bijvoorbeeld het begin en eindpunt dicht bij elkaar en heb 10 minuten zitten klooien voordat ie goed op weg was. Inmiddels de recente versie van Kurviger getest en die is voor mij de betere keuze.

Als ik test in mijn omgeving, maakt TomTom app overigens de mooiste route. Zowel MRA alsook Kurviger sturen je soms toch over minder fijne wegen, terwijl TomTom die wel weet te vinden. Nadeel van TomTom is weer dat je geen spontane rondrit kunt maken (je altijd zelf je routepunten zetten). Als die optie er in zou zitten, was TomTom het voor mij.
Dat ligt waarschijnlijk aan de gehanteerde kaart.
Ik heb dat ook een keer gehad totdat ik de juiste kaart aanvinkte.
Zo makkelijk kan het zijn.
Ik werk met de here kaart met michelin overlay.
 
Iedere navigatiesysteem baseert zijn routes op punten. Deze lang niet altijd zichtbaar. Deze punten worden opgeslagen in het routebestand als GPS coördinaten.
Hoewel de bekende kaarten over algemeen dezelfde weg kennen, liggen deze wegen niet altijd op dezelfde GPS coördinaten. Dit verklaart dit soort afwijkingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan