Geen Scalable Vector Graphics plaatjes?

bahco

MF veteraan
20 feb 2007
11.370
2.954
Utreg
'k Probeeerde vanochtend een plaatje te plaatsen, maar dat lukte niet en ik begreep niet waarom. Nu probeer ik hetzelfde bestand te uploaden en krijg ik deze foutmelding:
International_Morse_Code.svg
Het geüploade bestand heeft geen toegestane extensie.

'k Probeerde het hier: https://www.motor-forum.nl/threads/foto-associatiespel-spin-off-4.427870/post-28968098
Citaat daarvan hier:
International_Morse_Code.svg

Maar bij het intikken zie ik het plaatje nu wel in het invoerveld, maar na klikken op Bekijk zie ik daar het icon van een kapot plaatje.
 
Maar dit zijn toch ook geen "plaatjes"? Het is tekst en image combi in vector, dat gebruik je met indesign of illustrator. Of wil je er een interactief iets mee doen? Waarom zou je dit hier willen uploaden? Maak er dan gewoon een png of jpg van of mis ik iets?
 
Je mag de files nu wel uploaden maar ik vraag me inderdaad af of svg bestanden zichtbaar zijn in browsers...
 
Ze zijn zichtbaar in vrijwel alle moderne browsers, maar svg's zijn op geen enkele manier bedoeld om als los plaatje gebruikt te worden.

Dat is net zoiets als je reactie in Word schrijven en die als bijlage plaatsen :?
 
Ze zijn zichtbaar in vrijwel alle moderne browsers, maar svg's zijn op geen enkele manier bedoeld om als los plaatje gebruikt te worden.

Dat is net zoiets als je reactie in Word schrijven en die als bijlage plaatsen :?
Wikipedia NL:
Scalable Vector Graphics (afkorting: SVG) is een op XML gebaseerd bestandsformaat voor statische en dynamische vectorafbeeldingen. Het is een open standaard van het W3C.
Het is dus een standaard van het World Wide Web Consortium (ruwweg de technisch ontwerpers van het intermet) en dan zouden ze niet bedoeld zijn om als los plaatje gebruikt te worden? :?
 
Svg's zijn bedoeld om in de styling van de HTML/CSS code te verwerken, denk aan dingen als een logo of icoontje dat geanimeerd wordt, of een interactieve afbeelding niet als "plaatje" ;)
Daarom kan je een svg ook niet zomaar opslaan van een website, die ziet het namelijk als een XML/code bestand, niet als plaatje
 
Terug
Bovenaan Onderaan