Geen snelheid bij hoge toeren

mattrider

Rookie
27 jun 2006
4
0
Amsterdam
Mijn Honda CB500 heeft 2 jaar stil gestaan.
Hij trekt nu langzamer op dan volgens mij zou moeten.
Als ik in de 4e (en hogere) versnelling rijd dan zak de snelheidsmeter terug terwijl ik vol gas geef. Hij stottert dan zelfs een beetje lijkt het.
Opnieuw in de derde versnelling kan ik langzaam weer snelheid maken.

Ik heb al benzine reiniger in de tank gegooid en bijgetankt met nieuwe benzine maar dat geeft geen resultaat.

Heeft er iemand iets vergelijkbaars meegemaakt en weet de oplossing?
 
klintk al een aftselling die naar de vaantjes is door rommel in de carbs...

de boel reinigen is je eerste gok, en nee, carbreiniger door je benzine is geen echte oplossing daarvoor :+
 
Ik begrijp het verhaal niet helemaal; blijft-ie wel toeren maken maar komt niet op snelheid? Dan slipt de koppeling en dat wordt alleen maar erger als je blijft doorproberen.

Check eens of de koppelingskabel niet te strak staat, moet per se een beetje speling houden.

Lijkt het alsof de motor "hijgt" met hete adem .... dan denk ik aan Valse Lucht. Heeft-ie carburateur(s) die met rubber spruitstuk(ken) op het blok uitkomen, dan testen op potdichtheid middels deodorant-proef.

http://www.motor-forum.nl/forum/fin...vance&data[age_end]=&data[age_start]=#results
 
Ik begrijp het verhaal niet helemaal; blijft-ie wel toeren maken maar komt niet op snelheid? Dan slipt de koppeling en dat wordt alleen maar erger als je blijft doorproberen.

Check eens of de koppelingskabel niet te strak staat, moet per se een beetje speling houden.

Lijkt het alsof de motor "hijgt" met hete adem .... dan denk ik aan Valse Lucht. Heeft-ie carburateur(s) die met rubber spruitstuk(ken) op het blok uitkomen, dan testen op potdichtheid middels deodorant-proef.

http://www.motor-forum.nl/forum/fin...vance&data[age_end]=&data[age_start]=#results
Ik begrijp het verhaal ook niet helemaal en dat komt waarschijnlijk door de misleidende TITEL van het bericht. Ik denk dat TS met "hoge toeren" een hoge versnelling bedoelt, wat juist op minder toeren duidt en dat de motor onder die omstandigheden onvoldoende koppel levert om in die bepaalde versnelling en met zijn gekozen stand van de gashandel niet de normaal daarbij behorende c.q. gevraagde snelheid kan halen.
 
@Herbert sorry... je hebt helemaal gelijk. Zoals jij het zegt is het idd en mijn titel is fout.
In een hogere versnelling heeft ie inderdaad geen fut meer.
Ik vermoed dat ie inderdaad een vuile carburateur heeft omdat ik de carburateur wilde aftappen door het schroefje open te draaien waardoor hij leeg loopt. Er zitten 2 carburateurs op, de rechter loopt leeg, de linker blijft droog. Dat wordt het gereedschap uit het vet halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan