Geen spijt... uiteindelijk

Anteros

MF'er
16 aug 2007
162
0
Het seizoen komt er weer aan en ik wilde wat leuke spulletjes monteren op mijn motor . Een double bobble ruitje van Fabbri en RVS remleidingen met een blauwe mantel :9~ . Beide besteld bij Sparks Trading.

Goed, na 2 dagen waren de spulletjes binnen. Dezelfde avond nog mijn ruitje erop gezet. Dark smoke. Op MF vonden sommige mensen een DB ruitje minder mooi (da's subjectief) en soms zelf slechter dan de orginele ruit ivm luchtstroming. Ik was dus erg benieuwd hoe dat bij mij zat.

Ik wist dat zaterdag een erg mooie dag zou worden, maar wilde ook graag mijn remleidingen monteren. Dus, na het ruitje, toch begonnen met het monteren van de leidingen. De leidingen paste perfect en het ziet er erg mooi uit. Op MF had ik gelezen van mensen dat ze soms geen remdruk kregen met het ontluchten aan de voorkant. Maar ik heb vaak remmen ontlucht (weliswaar bij auto's), dus zal wel meevallen.

Toch lekker geslapen :) en 's ochtends begonnen met het ontluchten. Achter was zo gepiept. Geen lekkage en een hard pedaal. "Nog 'ff' de voorkant en dan kan ik lekker gaan rijden", dacht ik. &%$&%^, dat viel vet tegen. Olie erin, ontluchting open en pompen. Uiteindelijk liep een kant vol. Toen de andere kant. Nee hoor... althans, uiteindelijk kwam er olie uit maar mijn remdruk bleef weg :(. Het was al half 12 en ik was goed sjaggie (wrm moest ik nu zoiets gaan doen wetende dat het een supermooie dag zou worden :? ?... ongeduld noemen ze dat |( ). Ik heb maar een ontluchtingssetje gehaald die op overdruk werkt (wilde liever eentje met onderdruk). Maar, de adapter paste niet op het tankje, dus daar had ik ook niks aan. Flink over de zeik hevig gaan pompen met de hendel, ff nog ontlucht bij de rempomp en daarna om en om onluchten. Plots (na heeel veel pompen), kwam er remdruk. Steeds meer. Uiteindelijk was het oke en durfde ik te :] .

Ondertussen was het 13u. In het begin voorzichtig mijn remmen getest en die deden het goed. Paar keer 'noodstopjes' gemaakt om aan de rvs remleidingen te wennen en vervolgens lekker heel de middag gereden *O* . Het weer was fantastisch 8-) .

Conclusies: De remleidingen zijn super! De remmen voelen zoveel directer aan. Geen dode slag, geen vaag gevoel. Nee, ze reageren messcherp op wat jij wilt. Het contact met de remmen is veel meer aanwezig en dat geeft een fijn/veilig gevoel.

Het ruitje is ook super. Merkbaar verschil. Op de snelweg veel minder last van de wind (ben 1.89m). Gevoel voor snelheid is daardoor ook wat minder. 160 rijden is zelfs 'zittend' goed te doen.

Doel van dit verhaal? Niks, doppes, nada. Zit nu ff op de bank; te wachten op mijn vriendin en verveelde me :Z
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het delen van je verhaal :) Wat fijn dat je toch weer kan rijden met dit prachtige weer, maar ehhh

worth.gif


:+
 
Wat is dat toch op MF over mooiweer rijders?? In een ander topic ook al 'gezeik'over mooiweer rijders... Laat iedereen toch in zijn waarde en laat hem/haar zelf bepalen wanneer iemand gaat rijden of niet. Ongeacht of je een :+ plaatst.

Ik rijd bv zolang het onder windkracht 7 is, de temperatuur hoger dan 5 graden en dat het zonnetje een beetje schijnt. Om dat nu mooi weer te noemen...
 
Mensen die mooiweer rijders bashen. Ofwel mensen die geen auto kunnen betalen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan