Geen spoedje meer!

APH3X2N

Die hard MF'er
20 okt 2011
821
0
Probleem: Ik krijg mijn moer van mn voortandwiel niet los. Ik heb een luchttol met een compressor die tot 10 bar gaat. Zowel linksom als rechtsom geen beweging in te krijgen.

Iemand tips tricks of suggesties, Help!
 
Tenzij je tandwielen extreem versleten zijn zal het gevaarlijk wel meevallen (disclaimer, niet verantwoordelijk enz). Maar je nieuwe ketting zal wel sneller slijten dus gewoon z.s.m. ook de tandwielen vervangen. Gewoon meteen naar de motorzaak en alles netjes op orde hebben. Rijdt ook wel zo gerust.
Slijtage. :^ Hierboven staat nog een webshop. Nouds Motorbizar. :+
 
Laatst bewerkt:
Grotere luchtsleutel en/of grotere compressor en sowieso een luchtslang die een fatsoenljike diameter heeft zodat je het volume aan lucht ook daadwerkelijk aan je luchtsleutel kan leveren.

Edit: spuit elf zie ik nu, vorige pagina niet goed genoeg gelezen. :P
 
Laatst bewerkt:
Yup.. Vaak is de aansluiting te klein.. Oftewel veel lucht uitblazen door een klein gaatje gaat niet vlot en is de standaard aansluiting en de slang vaak de bottleneck..

Ik heb op de tank van mijn compressor welke eigenlijk iets te klein bemeten is voor een luchttol een extra aansluiting direct gemaakt met een grotere doorlaat. Ook een wat stevigere slang met een grotere doorlaat gebruiken en niet zo'n hobbyslang.. Nu ramt dezelfde luchtsleutel vrolijk iedere bout/moer los.. Soms tijdens het sleutelen even wachten tot de ketel weer op druk is, maar het werkt in ieder geval..

Hmm makes sense.. Zo leer je nog eens wat :) . Wat is een beetje een goede maat voor een luchtslang en aansluiting? Hebben ze dat bij de gamma/praxis/karwei?
 
Terug
Bovenaan Onderaan