Geen Tcat maar Fazer vs. Hornet

Aginor

Rookie
3 apr 2002
5
0
Utreg
Ik heb net het Faser vs. Tcat topic zitten lezen. Nu wil ik graag een vergelijking tussen een Faser en een Hornet (beide 600cc).

Wrom? Omdat ik helemaal lyrisch ben over wat ik van de rij-eigenschappen van de Faser heb gehoord,
omdat ik met mijn Shadow1100 wat olie ben tegengekomen,
omdat a.s. zaterdag ik een MRO heb en geen fiets
omdat de Faser al was verhuurd en ik wel een Hornet mee kan krijgen.
(Bertv? Hornet? Shoot!) :)
 
ik heb nog nooit op een fazer gezeten...

"alleen" LTD305, XR250, CB1, Diversion 600, NTV650, CB250, Thundercat...
 
HORNET!

stukken mooier, en vooral als je een andere demper steekt :9~

vind'm de mooiste naked van het ogenblik.

en voor de rijwind zijn kleine ruitjes te verkrijgen (al zal de fazer daar beter scoren)
 
De Fazer natuurlijk!
Komt bij alle vergelijkingstesten als beste uit de test!
(Oké, ik ben wel iets bevooroordeeld denk ik... :P )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op beide al gereden. Het wordt wel moeilijk om een goed oordeel te vellen over de Hornet aangezien dat de eerste motor (na de lesmotor) was waar ik eens 2 dagen heb op rondgetuft.
De looks zijn iets totaal anders, ik ben wel meer voor de naked versie van de Hornet, want dat kuipje trekt op niets, terwijl het bij de Fazer iets apart is dat je mooier en mooier begint te vinden.
Motorisch vergelijkbaar, ik vind de Fazer wel wendbaarder dan de Hornet,maar daar kan mijn herinnering tussen zitten (Hornet is ook al 3 of 4 jaar geleden). Als je ziet dat de Fazer de Hornet klopt qua verkoopsucces, moet dat toch een reden hebben ? En ik dacht dat de Fazer nog goedkoper was ook...

Weet je, rijd er zelf eens op en kom het hier dan vertellen.. ;)
 
ik heb een hornet (cb 600f) ...

rijd perfect, genoeg pk's, goed blok (cbr 600), makkelijk sturen enz., en ziet er toppie uit, alleen nog wel de originele demper :(

ik heb nog niet op een fazer/t-cat gereden maar dat gebeurt dit jaar nog wel aangezien ik ook zeer gecharmeerd ben van deze 2 fietsen

B2: de hornet is een van de best verkochte motoren in belgie en duitsland !!!
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog nooit op een fazer gezeten...

"alleen" LTD305, XR250, CB1, Diversion 600, NTV650, CB250, Thundercat...

XR250R Bert! :)

Ennuh denk dat ik dan voor Fazer zou gaan, Hornet is ook erg mooi, maar heeft dat ding wel een kuipje? Met hoge snelheid waai je er bij de Hornet denk ik vanaf, bij Fazer niet. Heb geen Hornet gereden, maar plaats eens wat foto's ! :)
 
De Fazer natuurlijk!
Komt bij alle vergelijkingstesten als beste uit de test!
(Oké, ik ben wel iets bevooroordeeld denk ik... :P )
Urls? :)
Op woensdag 03 april 2002 15:58 schreef B2 het volgende:
....Weet je, rijd er zelf eens op en kom het hier dan vertellen.. ;)
Ik zal er een reviewtje van maken (maar blijf bloednieuwsgierig naar die Faser!)
De L00ks zijn mooi meegenomen, maar niet doorslaggevend (daarvoor heb ik al een Shadow 8-) ). Het gaat mij echt om het gooi- en smijtwerk plus remmen&stabiliteit e.d.
enneh... ik zal mun wepkem meenemen zaterdag ;)
 
tests enz gelezen id in de meeste gevallen kwam de fazer beter uit de test
maar dit was meer in dingen zoals twee tipmeters/klokje enz.

qua wegligging/snelheid zit er niet veel verschil in
de zithouding van de hornet is wel wat sportiever

in de meeste test worden allebei de fietsen aangeprezen als echte gooi en smijt motoren
 
B2: de hornet is een van de best verkochte motoren in belgie en duitsland !!!

hij is ook al een stuk langer op de markt (al dan niet onder de naam CB600). Ik vond wel niet direct een lijstje...

[edit] ik betwijfel de kwaliteiten van de Hornet helemaal niet ! Het is zoals ik zei al lang geleden dat ik ermee gereden heb en ze zijn vergelijkbaar, dus kies maar voor de looks.

Maar de S-versie van de Horent is echt wel lelijk.
 
Laatst bewerkt:
Op woensdag 03 april 2002 16:19 schreef B2 het volgende:Maar de S-versie van de Hornet is echt wel lelijk.

100% mee eens, daarom heb ik de f versie
trouwens wel ff het achterspatbord afzagen want dat lijkt echt nergens naar (komt de mooie brede achterslof beter tot zijn recht)
 
Terug
Bovenaan Onderaan