Geen technische keuring meer bij invoer?

Denk dat ik de gok maar gewoon waag voor die 60 euro, nieuwe koplamp is 500 euro. Dan heb ik mooi de tijd om iets 2ehands te zoeken...
 
Met ingang van het nieuwe voertuig regelement zijn er een paar dingen veranderd.
1. voertuigen die aantoonbaar binnen de EU geregistreerd zijn geweest hebben recht op alleen een inschrijving. Dus puur indentificatie en overschrijven. Dit telt dus vanaf 1 mei voor alle voertuigcategorieen.(was voorheen alleen met personenwagens en lichte bedrijfswagens). Hier ligt dus de controle aan de permanente eisen bij de handhavers!(politie dus)
2. Alle andere voertuigen moeten dus nog gewoon technisch gekeurd worden.
3. Verder is er een duidelijke scheiding gekomen tussen goedkeuring en registratie. Onder goedkeuring wordt verstaan, of het voertuig wel aan de toelatingseisen voldoet die voor dat voertuig en bouwjaar gelden.
4. Dus bij voertuig wat uit een EU land geimporteerd wordt, kijkt de RDW of de goedkeuring uit het andere EU land gehandhaafd kan worden. Kan dat, dan volgt dus alleen die inschrijving. Kan het niet, dan worden die punten die afwijken of een direkt gevaar voor de verkeersveiligheid of de volksgezondheid een gevaar vormen, aanvullend getoetst. Dus bij die engelse motor met een " linkse" koplamp zal deze gecontroleerd worden. Die open uitlaat zal ook gemeten worden.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.
groeten Ruud.

Na duizend uur MF lezen, mailen met de RDW en praten met mensen die er verstand van zouden moeten hebben, klopt wat hier boven staat volgens mij precies...

Dat wil zeggen dat het koplampen verhaal nog steeds onduidelijk is. :/

-> permanente eisen bij de politie.
-> verkeersveiligheid/milleu/gezondheid bij de RDW.

moi denkt dat dat dit nu de regels zijn:
Een EU goedgekeurde linkse lamp word hier dus goedgekeurd, maar snor kan je wel een boete geven. Tenzij je NA de keuring afplakt?. Maar je moet zeker niet met afgeplakte lampen naar de keuring gaan.

Stel je brommert 80% in de UK en 20% in NL met je fiets, dan zou je kunnen zeggen ik ga plakken in NL.

Op mijn geimporteerde R1 zit al een andere unit. Maar toch wil wel is weten hoe het nu echt zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan