geen vermogen bij hogere toerentallen

Joch3m

Die hard MF'er
24 apr 2006
332
0
Purmerend
Hey, gisteravond eindelijk eens een lekker stuk gereden om mijn nieuwe helm en jas uit te proberen. Ik had een stukkie 200+ gereden en daarna merkte ik dat ik bij hogere toerentallen geen vermogen meer heb. Bij een koude motor heb ik daar geen last van. Iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken? Het gaat om een GPX600r uit 1991 met 73dkm.

Groeten uit purmerend en badankt alvast. :]
 
Kijk eens hoe het met je luchtfilter is.
Dat hij wel goed loopt als hij koud is heeft er mee te maken dat hij dan meer benzine kan hebben.
Inlaatrubbers lijkt me erg onwaarschijnlijk want dan zou hij nou net slecht lopen bij weinig gas en lage toeren.
 
Natuurlijk sowieso ALLES controleren wat maar makkelijk bereikbaar is en weinig tijd kost.

Het een sluit het ander niet uit en er kunnen meerdere dingen tegelijk fout gaan/zijn.

Een "pril" begin van valse lucht aan spruitstukrubber zal vaak merkbaar zijn aan iets oplopend stationair toerental met krachtverlies "bovenin"; zet het iets verder door, dan loopt-ie op alle bereiken waardeloos en/of slaat af (maar ga dat liever niet afwachten want echt niet gezond voor een machine).
 
Luchtfilter heb ik net vervangen, het rare is dat ik vandaag reed en hij dr geen last van heeft, het lijkt wel dat het alleen gebeurt als hij echt heet wordt. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de inlaatrubbers dan iets gaan wijken door de warmte en dus wat valse lucht aanzuigen.
Kijk eens hoe het met je luchtfilter is.
Dat hij wel goed loopt als hij koud is heeft er mee te maken dat hij dan meer benzine kan hebben.
Inlaatrubbers lijkt me erg onwaarschijnlijk want dan zou hij nou net slecht lopen bij weinig gas en lage toeren.
 
Ik ga morgen meteen even sleutelen, helaas zijn de rubbers niet echt goed berijkbaar :(
Natuurlijk sowieso ALLES controleren wat maar makkelijk bereikbaar is en weinig tijd kost.

Het een sluit het ander niet uit en er kunnen meerdere dingen tegelijk fout gaan/zijn.

Een "pril" begin van valse lucht aan spruitstukrubber zal vaak merkbaar zijn aan iets oplopend stationair toerental met krachtverlies "bovenin"; zet het iets verder door, dan loopt-ie op alle bereiken waardeloos en/of slaat af (maar ga dat liever niet afwachten want echt niet gezond voor een machine).
 
En waarmee zou dat moeten gebeuren? Remmenreiniger... mwoh.. tast rubber aan :)

ander idee? :)

"Deo" lees ik hier weleens op Forum (ook als snelstarter bruikbaar in luchtfilter). Nooit zelf geprobeerd, maar ik zou eerst het etiket goed bekijken of er geen metaal (aluminium(oxide) ofzo) in verwerkt is - wantrouwig als ik ben, want ik weet niet of een motor dat wel echt lekker vindt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan