geen vermogen bij wegrijden

famtazzy

MF'er
21 dec 2009
31
3
deurne (NB)
Beste forum leden

Gisteren mijn motor uit de garage gehaald om een rit te gaan maken.
De motor startte meteen.
Echter bij het wegrijden zakt het toerental in valt bijna het hele vermogen weg of slaat de motor af.
Bij intrekken van de koppeling gaat het toeren tal omhoog .
De motorfiets heeft dit jaar al meerdere malen gereden en tot nu dit probleem nooit gehad.
Wie weet waar ik moet gaan zoeken?
  • Merk: Suzuki
  • Type: Rf900
  • Bouwjaar: 1996
  • Kmstand: 64000
  • Probleem: geen motorvermogen bij wegrijden
  • Ben eerst gaan zoeken in de brandstofpomp
  • Wanneer is het probleem ontstaan: Spontaan na het starten bij koude motor
  • Wat is er al aan gedaan: Benzinetank en benzinefilter in de tank schoongemaakt
  • brandstofpomp opengemaakt om te checken of deze loopt. Krijgt spanning bij starten en de pomp pulseert
  • na starten blijft de pomp lopen en reageert ook op gasgeven en pompt dan meer
  • Het vreemde is dat de motor op een standaard wel redelijk goed reageert op de gashendel en kan dan alle versnellingen met toerentallen doorlopen. Echter wil ik fysiek gaan wegrijden dan is er geen vermogen meer.
20200620_172849.jpg

Heb gekeken of alle bougies vonken en dat is ook zo
Misschien compressie meten of benzine druk probleem?
Alle suggesties zijn welkom.
 
Mogelijk verstopping in de carburateur. Lijkt op verstopte stationair sproeier. Misschien zelfs een beetje water in de vlotterbakken.
Even aflaten en kijken of het verbeterd... Anders eventjes carburateur eraf, schoonmaken (of laten doen).


Staat de motor al lang in die garage?
 
Mogelijk verstopping in de carburateur. Lijkt op verstopte stationair sproeier. Misschien zelfs een beetje water in de vlotterbakken.
Even aflaten en kijken of het verbeterd... Anders eventjes carburateur eraf, schoonmaken (of laten doen).


Staat de motor al lang in die garage?
Bedankt voor je reactie
De motor is dit jaar alle
meerder keren gebruikt. de laatset keer is ongveer 2 weken geleden.
Zal toch maar eens de carburateurs nakijken.
 
Het aftappen is niet zo ingewikkeld, helpt wel om het netjes op te vangen, als het op de grond loopt, kan je niet meer zien of er mogelijk iets mis was met de brandstof.
 
bedankt voor alle tips en input
De rechter cilinder nr 4 werd inderdaad niet warm.
Dus tank verwijderd en carbs verwijderd.
Alle schuiven werken mooi synchroon.
Uit voorzorg de brandstof pomp gedemonteerd en de brandstof rechtstreeks naar de carbs gestuurd.
Helaas bij belasting sloeg de motor meteen af.
Na nogmaals uitvoeringe inspectie van de carbs zag ik dat van carb 4 het vacuum afsluitdopje ontbrak.
Deze provisorisch gedicht en nogmaals de tank terug gebouwd en de brandstofpomp er tussen uit gelaten.
Probleem was meteen opgelost. de motor loopt weer als een zonnetje.(zelfs zonder brandstofpomp)
Na het testen van de brandstofpomp uit de motor blijkt dat deze niet optimaal meer pompt.
Deze dient nog vervangen te worden. Tot die tijd tijdelijk zonder pomp rijden .problem solved.😊🏍
Topic kan gesloten worden.
 
Ja je zoekt je het apelazerus soms en dan blijkt het rubber de boosdoener. Niet verwonderlijke met oude motoren.
Het probleem is vaak rubbers met oude motoren.

Koele motoren die RF 900 vooral de rode vind ik persoonlijk erg mooi (ferrari accenten) (mooi olie gekoeld blok ook met zat power)
Top dat je motor het weer doet (ook al is het ff zonder pomp).
 
Terug
Bovenaan Onderaan