geen vermogen op CB350F

g.m.c.janssen

Rookie
9 sep 2005
4
0
Leiden
Hallo

Waar kan ik het best beginnen met het volghende euvel. Motor start normaal, draait normaal stationair, maar bij gas geven wil ie niet echt zijn vermogen leveren. Het lijkt of ie dan maar op drie cylinders loopt. Het euvel is plotseling opgetreden. 2 bougies (ccylinder 3 en 4) zijn netjes grijs, bij cylinder 2 is ie dof zwart en bij cylinder 1 olieig zwart. Oorzaak of gevolg van het probleem?

groet
George
 
FF bougiedoppen er een voor een aftrekken als ie loopt, zo kun je snel zien of alle vier de cilinders meedoen.
Als ie meteen langzamer gaat lopen wanneer je een dop lostrekt dan doet de betreffende cilinder mee.
 
bij alle bougies geldt: als je de dop eraf trekt, slaat de motor af. Stationair loopt ie dus normaal. Er zit een 4 in 1 Marschal op dus aan de uitylaat kan ik niet veel voelen. Wel worden de bochten alle 4 warm
 
ik zou je carbs even schoonmaken.
Carbs van de motor halen, vlotterbakken los. Meestal weet je dan al genoeg, als daar veel vuil inzit moet je alles even grondig schoonmaken.

als dat niet helpt, even ontsteking controleren.
synchronisatie na lopen.
 
Tja ben ooit zelf begonnen met een sleutel cb 350f, wat fraai als dat motortje boven in de toeren klom,stelt tegenwoordig weinig voor,

Maar als klassieker, zeer oke.
Blokje zeer oerdegelijk
Ik denk zeker, zoek het in het electrische gedeelte,
bombine, of bougie kabels,of de contaktpuntje,condensator, zijn de oorzaak.
Blokje was wel gevoelig voor condens.

groet toontje :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan