Geen vonk meer na wegzetten motor.

Glock17

MF veteraan
28 sep 2004
1.844
0
Onbekend
Wie zou mij wat kunnen vertellen wat mijn probleem is .

Het volgende, na een rit van ongeveer 100km heb ik de zx7r in de schuurgereden en
aan de druppellader gezet.
Na 5 dagen heb ik de zx7r uit de schuur gehaald, en niet meer starten ??? alles doet het perfect de krukas draait netjes rond maar geen kuch of kuchtje.
Gekeken of hij vonkte maar helaas....GEEN VONK OP ALLE BOUGIES !!!

Wat heb ik zelf gedaan..

BENZINE voldoende aanwezig ( voor dat iedereen zegt ..ziet er wel Benzine in ???)
Junxionbox ( zekeringenkast) alles goed geen problemen.
Hoofdzekering goed , anders draait hij helamaal niet meer.
Startrelais..werkt goed..
Bobines doorgemeten ( voldoen aan de waarden uit de manual.)
CDIbox geleend van kennis ( nog steeds geen vonk )
Pickup coil bemeten, voldoet aan manual waarden
Kill switsh ( dodemansknop ) werkt goed geen kabelbreuk etc..
Alle massa's nagezien schoongemaakt en weer geplaatst
schakelaar jiffy doorverbonden, nog steeds geen vonk
schakelaar aan koppelingshandel nog steeds geen vonk
Contactslot ???werkt perfect maar ..
alle stekkers bekeken en goed bevonden.
Accu is goed 12,7 volt..

HELP HELP HELP !!
 
De stekker naar de CDI nagezien?
Of de cntacten niet groen zijn?
Want daaruit moet de bougie vonk krijgen.

12,7 is meestal helaas onvoldoende. minimaal 12,8 moet je aan boord hebben, auto accu vanaf een auto met niet draaiende motor doorgelust? Hoe oud is je accu?
 
Zijn de aansluitingen op de accu perfect schoon & vast?

Wat voor een accu is het, misschien "klassiek" met dopjes? Dan: VLOEISTOFNIVEAU checken, moet tussen 2 maatstrepen reiken of grofweg een krappe centimeter boven de plaatkoppen.

Eventueel bij te lage vloeistofstand GEDEMINERALISEERD water (goedkoopst in doe-markt) per elke dop bijdruppelen.
Pas op, gummihandschoenen want BIJTEND ZUUR tot bovenop de accu.

Recente hittegolfjes veroorzaakten nogal vaak vochtverlies.
 
JA, alles klopt.
Heb alles reeds gecheckt en bemeten volgens manual.
Ook nieuwe pitten dus daar ligt het ook niet aan.
Onder een opsomming van mijn geconstateerde metingen..

Onder de gemeten waarden:

Gemeten op de stekker ( pickupcoil gemonteerd laten zitten ) Waarde gemeten 452 Ohm ( volgens manual tussen de 375 - 565 Ohm)
De waarden tussen de impulsgever leidingen ( zwarte en gele draad ) met massa ...is beiden ONEINDIG...

Tevens heb ik de beide bobines doorgemeten volgens manual...
kan je even nazien of ik het goed heb gedaan..en even de waarden controleren.( Hoofdstuk 15-22 Electrical System Engelse versie)

1e 1e en 4e cilinder Primaire spoel ( waar de spanning binnen komt ) 2.8 Ohm (Waarde volgens Manual 2.3 - 3.5 Ohm)
Secundaire spoel ( op uiteinde van de de bougiekabels ) 23.75 K-Ohm (Waarde volgens Manual 12 - 18 K-Ohm)

2e 2e en 3e cilinder Primaire spoel ( waar de spanning binnen komt ) 2.8 Ohm (Waarde volgens Manual 2.3 - 3.5 Ohm)
Secundaire spoel ( op de bougiekabels ) 24.41 K-Ohm (Waarde volgens Manual 12 - 18 K-Ohm)

De Secundaire meeting heb ik wel met geplaatste bougiekabels gemeten..volgens mij volgens manual...
kijk even op hoofdstuk 15-22 Electrical System Engelse versie.

Helaas nog steeds geen vonk te bekennen....KL.te..!!!

De enige afwijking die ik constateer is dat bij de PRIMAIRE windingen naar de bougies daar is de weerstand te HOOG
Later gemeten zonder doppen en dan voldoen ze aan d egestelde waarden.

Alle stekker aansluitingen, gecontroleerd ook accu en alle aarde aansluitingen
CDIbox geleend van een collega zx7r rijder..nog steeds geen vonk.
alle schakelaars nagezien..kopeling, killswits jiffy noem maar op ....
Zekeringenkast ( junxionbox ) start relais en hoofdzekering...
Pickup Coil bemeten....en voldoet prefect aan de waarden volgens manual..

alles is gewoon goed !!
Alles doet het behalve wil hij dan niet aan slaan !!!

Hij wil niet meer ???

NOG MEER SUGGESTIES >>>>>????

Hoop het wel..
 
wat zijn de gemeten Ohmse waarden met bougiedoppen en zonder bougiedoppen?


Meet je 12 Volt aan de bobines? Ga eens spanningen meten op diverse punten ook op je CDi unit dan moet je er haast wel uitkomen, er krijgt iets geen spanning!!

Ook bij je zekering kastje een zekering kan er goed uitzien maar toch defekt zijn.
 
Hang eens tijdens starten een voltmeter op de accupolen om te zien of de spanning niet te ver instort.

Krijgen de bobines hun spanning met een eigen plus van de akku of staan ze op een draadje samen met iets anders?

Is het aardpunt van de bobines een boutje in frame, zo ja, eens losnemen en alles ff benatten met contactreiniger, óók het schroefgat. Ik heb een paar keer meegemaakt dat op zo'n verbinding zich oxide/sulfide ontwikkelde met enorm oplopende overgangsweerstand tot resultaat.
Wel oppassen met contactreiniger, niet één is er echt vriendelijk tegen àlle kunststoffen.

Ik was er nooit dol op om frame als geleider te gebruiken, eigen draadje is altijd beter maar je kunt moeilijk hele bossen aan een accu-pool hangen.
 
Het was het contactslot, de plaat die in het slot zit, daar was de GRIJZE draad losgeschoten, en die grijze draad is dusdanig belangrijk dat je CDiBox
niet wordt aan gesstuurd, dus NOOIT een vonk...
Alles opgelost door de grijze draad weer te herstellen, mooi... hoef ik geen nieuw contactslot aan te schaffen á € 120,- !!!!Loopt weer als een trein....

Bedankt voor alle reacties.. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan