geen vonk meer.?

loco gringo

MF'er
1 jul 2015
78
0
helmond
ik heb mn accu vervangen door een condensator, want wou er een kick only van maken.
ben niet de eerste dus moet lukken zou je denken. heb de kabelboom van gs500driver gekopieerd en nagemaakt ,werkte bij hem ook bij een gs 750.
hij heeft twee dagen gelopen en toen hield ie er tijdens het rijden mee op.?
was bezig ontsteking af te stellen maar bleef knallen en contactpunten vonkten best heftig.
maar had wel een vonk. nu niet meer ,als ik mn stroomverdeler los gooi geeft ie geen spanning door en als ik hem vast maak wel? condensator geeft 8,2 v aan als ik hem doormeet en de stroomverdeler ook. mn condensators van de contactpunten geven 0 aan als ik ze los gooi en 0.1 als ik ze vast heb zitten. wie kan me helpen, kweet het niet meer .
 
hier een foto van de condensator ,is dezelfde waarde maar niet van siemens
full
 
Meestal, als de contactpunten vonken en de motor loopt raar, is de condensator van de punten stuk.. maar waarom de accu vervangen voor een condensator? trekt dat wel geneog voor remlicht etc?
 
Laatst bewerkt:
ja condensator moet in principe goed werken,heb vandaag maar weer een nieuwe kabelboom gemaakt, nu werkt het hopelijk wel. schakelaar van killlswitch was binnenin los ,weer vastgesoldeerd rest ook meteen gesoldeerd waar kon. nu meet ik als ik mn accu aansluit om te testen 12 v bij de bobine's ,nu nog kijken of de condensator nog wil. anders moet ik een nieuwe bestellen.
net als de condensators van de contactpunten als hij dadelijk niet start. onder stroom verdeler versta ik; rectifier, regulator. was net zo lekker bezig, krijg je dit... :]
full
 
rectifier is gelijkrichter oftwel deze zet de wisselstroom om in gelijkstroom

regulator is spanningsregelaar en deze regelt zoals het woord al zegt de spanning af op maximaal 14V

Straks als de motor wel loopt moet je eerst maar eens meten of er wel voldoende spanning opgewekt wordt door de dynamo. Want deze gaan vaak stuk samen met de spanningsregelaar.

Want een puntenontsteking trekt toch al gauw 4 ampere en dat kan je condensator niet leveren dus dat moet van de dynamo af komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan