Goedemiddag,
Zoals de titel al een beetje aangeeft wil het kreng niet aan. Geen vonk is de conclusie, maar wat is de oorzaak??
Wat hebben we gedaan....
Het gaat om een circuitfiets, en we hebben de stuurhelften leeggehaald en het contactslot weggehaald. Dat is vervangen door een aan/uit knop. Linker stuurhelft kon volgens ons helemaal weg en aan de rechterkant zit een domino killswitch/startknop combinatie. Daarna ging de startmotor mooi rond en daar hebben we het even bij gelaten, de tank was eraf dus starten ging niet zo snel.
Nu wilden we het klusje afmaken en wil het kreng niet starten. Zoeken, geen vonk....
Wat hebben we nu al geprobeerd.
Laat ik even voorop stellen dat we geen elektrische koningen zijn, maar met het boek erbij komen we er meestal wel. We hebben het troubleshoot lijstje nagelopen.
Dat was het einde van de troubleshoot uit het werkplaatshandboek
Dus we zijn een beetje ten einde raad helaas, en ik hoop natuurlijk dat hier een briljant iemand ons nog een tip kan geven of misschien verder kan helpen.
En even voor de zekerheid, hij krijgt wel brandstof, het pompje loopt en de bougies zijn nat.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Later,
Loek
Zoals de titel al een beetje aangeeft wil het kreng niet aan. Geen vonk is de conclusie, maar wat is de oorzaak??
Wat hebben we gedaan....
Het gaat om een circuitfiets, en we hebben de stuurhelften leeggehaald en het contactslot weggehaald. Dat is vervangen door een aan/uit knop. Linker stuurhelft kon volgens ons helemaal weg en aan de rechterkant zit een domino killswitch/startknop combinatie. Daarna ging de startmotor mooi rond en daar hebben we het even bij gelaten, de tank was eraf dus starten ging niet zo snel.
Nu wilden we het klusje afmaken en wil het kreng niet starten. Zoeken, geen vonk....
Wat hebben we nu al geprobeerd.
Laat ik even voorop stellen dat we geen elektrische koningen zijn, maar met het boek erbij komen we er meestal wel. We hebben het troubleshoot lijstje nagelopen.
- zekeringen, check
- schakelaar standaard, check
- schakelaar koppeling, check
- schakelaar neutraal, check
- bobine gemeten volgens het boek, check
- signaalgever, check
Dat was het einde van de troubleshoot uit het werkplaatshandboek
Dus we zijn een beetje ten einde raad helaas, en ik hoop natuurlijk dat hier een briljant iemand ons nog een tip kan geven of misschien verder kan helpen.
En even voor de zekerheid, hij krijgt wel brandstof, het pompje loopt en de bougies zijn nat.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Later,
Loek