Ik heb nog steeds een probleem met mijn GT500. In eerste instantie verdacht ik de CDI-unit, maar ook met een andere CDI-unit heb ik nog steeds geen vonk.
Bij het doormeten heb ik vastgesteld dat:
- alle spoelen van de electronische ontsteking de juiste meetwaarden geven
- de gelijkrichter in orde is
- de spanningsregelaar een weerstand heeft van 400 Ohm in de ene richting en 1000 Ohm in de andere richting. Dit zou volgens de informatie die ik op internet vond niet kloppen?
- De bobine op de ingangsspoel een weerstand heeft van 0,5 ohm en op de uitgangsspoel een weerstand van 9 kilo-ohm. Dit zou betekenen dat de bobine (pas nieuw, slechts één rit mee gereden) al weer overleden zou zijn?
- Er een verschil tussen de beide CDI-units zit. Bij de ene meet ik tussen zwart-geel en zwart-wit een weerstand van ongeveer 10 ohm, bij de andere is er geen weerstand. Welke van beide is nu goed?
Wie helpt mij met de juiste antwoorden en/of adviezen?
Groeten,
Gerrit
Bij het doormeten heb ik vastgesteld dat:
- alle spoelen van de electronische ontsteking de juiste meetwaarden geven
- de gelijkrichter in orde is
- de spanningsregelaar een weerstand heeft van 400 Ohm in de ene richting en 1000 Ohm in de andere richting. Dit zou volgens de informatie die ik op internet vond niet kloppen?
- De bobine op de ingangsspoel een weerstand heeft van 0,5 ohm en op de uitgangsspoel een weerstand van 9 kilo-ohm. Dit zou betekenen dat de bobine (pas nieuw, slechts één rit mee gereden) al weer overleden zou zijn?
- Er een verschil tussen de beide CDI-units zit. Bij de ene meet ik tussen zwart-geel en zwart-wit een weerstand van ongeveer 10 ohm, bij de andere is er geen weerstand. Welke van beide is nu goed?
Wie helpt mij met de juiste antwoorden en/of adviezen?
Groeten,
Gerrit