Geen vonk op GT500

GerriT250

MF'er
3 mei 2004
204
30
Schiedam
Ik heb nog steeds een probleem met mijn GT500. In eerste instantie verdacht ik de CDI-unit, maar ook met een andere CDI-unit heb ik nog steeds geen vonk.
Bij het doormeten heb ik vastgesteld dat:
- alle spoelen van de electronische ontsteking de juiste meetwaarden geven
- de gelijkrichter in orde is
- de spanningsregelaar een weerstand heeft van 400 Ohm in de ene richting en 1000 Ohm in de andere richting. Dit zou volgens de informatie die ik op internet vond niet kloppen?
- De bobine op de ingangsspoel een weerstand heeft van 0,5 ohm en op de uitgangsspoel een weerstand van 9 kilo-ohm. Dit zou betekenen dat de bobine (pas nieuw, slechts één rit mee gereden) al weer overleden zou zijn?
- Er een verschil tussen de beide CDI-units zit. Bij de ene meet ik tussen zwart-geel en zwart-wit een weerstand van ongeveer 10 ohm, bij de andere is er geen weerstand. Welke van beide is nu goed?
Wie helpt mij met de juiste antwoorden en/of adviezen?

Groeten,

Gerrit
 
Nooit geweten dat je spanningsregelaars kunt doormeten..dr zit toch een elektronische op die de spanning op de rotor afregelt of niet?
 
Nee die bobine is goed hoor ! de primaire kant idd laag Ohmig , de secundaire kant Hoog Ohmig ongeveer 10 KOhm

10 Ohm tja is wel erg laag heb het vermoeden dat deze niet goed is.

Hoe is de oppikspoel ? dus de pulsgever? ergens in of op je blokkie!

Als deze niks afgeeft dan doet de rest het ook niet.

De pulsgever geeft een paar honderd milli volt af deze gaat je CDI unit in om vanuit daar een mooie vette puls je bobine in te sturen. Dus geen millivolts geen
vette puls , geen vonk.

Weet niet precies hoe het zit bij jouw motor, maar zo ongeveer werkt het.
anders ff schema posten.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan