Geen vonk VT600

Lenny87

MF'er
22 jan 2021
61
9
Utrecht
Instagram
Hallo MF'rs,

Ik word zo langzamerhand wanhopig van mijn motor, het is een Honda Shadow VT600C uit 1988, er is al heel veel aan gedaan maar het is probleem na probleem en ik ben inmiddels al een jaar bezig. Wat is er aan gedaan:

-carburateurs gereviseerd
-nieuwe inlaat rubbers
-kleppen gesteld
-olie, koelvloeistof, remvloeistof etc.
-nieuwe accu
-nieuwe dynamo
-nieuwe CDI
-nieuwe pulsgever/pick up coil
-nieuwe bougies
-nieuw brandstofpomp relais

Probleem 26 is dat hij niet meer vonkt, alleen de achterste cilinder geeft heel soms een klein vonkje. Het is geen massa probleem iig, waar kan ik het nu weer het beste zoeken?
 
Nee hij heeft eigenlijk nooit echt lekker gelopen sinds ik hem heb, 1x toen de brandstofpomp relais was vervangen. hij heeft bij de vorige eigenaar jaren buiten stil gestaan onder een afdekzeil. Maar hij heeft hier en daar wel gelopen voor dit probleem nu start hij helemaal niet meer.
 
Je zal bij het begin moeten beginnen dus gaan meten .
Pak het stroom kring schema (WPH) erbij en je multimeter.
Je begint bij pickup spoel (die is nieuw) maar toch meten. Komt daar een kleine wisselspanning vanaf ? (paar honderd millivolt . )
Ook de ohmse waarde meten en kijken of het klopt met wat er in je WPH staat.
Pickupspoel----> CDI ----> bobine--->bougie---> vonk
Meet eerst alles door bedrading en ohmse waarden onderdelen , meet ook of er 12 volt op de bobines staat .(kijk op je stroomkring schema. )
Dan moet je snel de fout toch wel kunnen vinden waarom deze slecht/of niet vonkt .



 
Terug
Bovenaan Onderaan