modderman
Rookie
een puzzel voor de technoten onder jullie:
Mijn Xl 500R is er mee opgehouden.
eerst wilde hij niet meer starten. bourgie er uit: geen vonk.
de zwartwitte draad van de kill schakelaar losgehaald.
maakt niets uit.
daarna het contaktslot getsjekt.
en zie daar, met aantrappen en rommelen aan het slot begon ie weer te vonken.
en liep ie weer
aangezien mijn contakt slot niet zo best meer is, (geen sleutel meer aanwezig)
dacht ik hiermee t probleem opgelost te hebben.
als ie een x liep bleef het de hele dag goed, intussen kwam ik dan niet aan het kontaktslot.
uitzetten deed ik met de koppeling. na een week stilstaan moest de bourgie er weer uit en weer rond wrotten met het contactslot totdat ie weer vonkte en dan kon ie weer. RAAAAAR!
na een maand met deze start procedure rond gereden te hebben was ik t zat.
het vreemde was dat ie zonder de zwartwit draad aan het contaktslot het zeker niet deed.
toch maar een nieuw kontaktslot er op. en nu doet ie niks meer!
alles doorgemeten: spoel in orde, bobine,kabel, enz
aarde van bobine ok
het rare is als ik de zwart rode draad van de ontstekingspoel naar de cdi unit onderbreek en dan half tegen elkaar aanhoud terwijl ik trap dan springen de vonken over de stekkers en uit de bourgie!!!! daarmee lijkt mij kabel breuk uitgesloten.
betekend dit dat de cdi unit naar z'n grootje is?
of bouwt de onsteking spoel niet genoeg spanning op?
heeft iemand een suggestie? tip?
waar kun je nog een cdi testen laten, tegenwoordig?
de ontsteking spoel opnieuw laten wikkelen heb ik geen tijd voor.
over 2 weken moet ie het doen voor de noordwolde rit 17 okt! aaaaaahhhh....
Mijn Xl 500R is er mee opgehouden.
eerst wilde hij niet meer starten. bourgie er uit: geen vonk.
de zwartwitte draad van de kill schakelaar losgehaald.
maakt niets uit.
daarna het contaktslot getsjekt.
en zie daar, met aantrappen en rommelen aan het slot begon ie weer te vonken.
en liep ie weer
aangezien mijn contakt slot niet zo best meer is, (geen sleutel meer aanwezig)
dacht ik hiermee t probleem opgelost te hebben.
als ie een x liep bleef het de hele dag goed, intussen kwam ik dan niet aan het kontaktslot.
uitzetten deed ik met de koppeling. na een week stilstaan moest de bourgie er weer uit en weer rond wrotten met het contactslot totdat ie weer vonkte en dan kon ie weer. RAAAAAR!
na een maand met deze start procedure rond gereden te hebben was ik t zat.
het vreemde was dat ie zonder de zwartwit draad aan het contaktslot het zeker niet deed.
toch maar een nieuw kontaktslot er op. en nu doet ie niks meer!
alles doorgemeten: spoel in orde, bobine,kabel, enz
aarde van bobine ok
het rare is als ik de zwart rode draad van de ontstekingspoel naar de cdi unit onderbreek en dan half tegen elkaar aanhoud terwijl ik trap dan springen de vonken over de stekkers en uit de bourgie!!!! daarmee lijkt mij kabel breuk uitgesloten.
betekend dit dat de cdi unit naar z'n grootje is?
of bouwt de onsteking spoel niet genoeg spanning op?
heeft iemand een suggestie? tip?
waar kun je nog een cdi testen laten, tegenwoordig?
de ontsteking spoel opnieuw laten wikkelen heb ik geen tijd voor.
over 2 weken moet ie het doen voor de noordwolde rit 17 okt! aaaaaahhhh....