Geen vonken uit de bougie

wkramer

Rookie
28 dec 2007
5
0
Ik heb in een ander forum al een schets gegeven van mijn ft 500 probleem. Zins enkele weken in mijn bezit ik kocht hem met de wetenschap dat de e installatie niet in orde was.Hij wou niet lopen en de prijs was daar ook naar. Verder zag hij er netjes uit.
Niet geschoten is niet geraakt dus kopen die hap en dan aan het sleutelen.
Het valt echter niet mee omdat het erg moeilijk is om informatie over deze motor te krijgen.
De CDI installatie is bijv: een erg zwak punt gaat vaker kapot en het is niet mogelijk om hem door te meten. En Engels forum laat zien dat in sommige gevallen de beschermende kap van de ontsteking afgepeuterd wordt en dan de soldeerpunten waar nodig vast gesoldeerd worden. Ik heb nu net bij een sloper een cdi op de kop getikt en gemonteerd. Geen resultaat. De spoel is opnieuw gewikkeld leverd ook niets op. Een daeler gaf aan dat het vliegwiel kapot zou kunnen zijn omdat de pickups niet meer zouden functoneren. Ik kan geen pickups vinden op het vliegwiel of zijn die niet zichtbaar gemonteerd. De bobine kan die makkelijk sneuvelen of hoef ik daar niet naar te kijken. Heeft iemand misschien meetwaardes van het E circuit zodat ik daar een deskundige eens aan kan laten snuffelen. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Alle informatie is welkom.

W.Kramer.
 
De bobines gaan nogal eens stuk, ik zou daar als eerste mee beginnen of die goed aangesloten zit, even door laten meten of een andere proberen. De bougiekabel maakt die goed kontakt aan beide zeiden? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan