geen voorrang, auto weg!

VlammeR

MF veteraan
15 mei 2002
2.251
0
Eindhoven
laatst weer eens lekker een stuk wezen gummen met een vriend van me. we hadden al lang niet meer gereden omdat het weer het niet toe liet, maar laatst was het toch echt weer eens helemaal droog, en besloten we een stuk te gaan rijden. natuurlijk hadden we (te) veel energie dat we kwijt moesten door de lange tijd stil staan, en dat was ook zeker te merken. veel hoge snelheden, kneedowns en andere eigenlijk niet toegestaande fratsten, maar na drie uur rijden konden we zeggen dat we heerlijk gegumd hadden. terug in eindhoven besloot ik mijn motor nog even af te spuiten. toen ik dat gedaan had reed ik weer naar huis. ik kom dan nog een leuke linkse bocht tegen. ik wilde hem niet extreem nemen, maar toch had ik er een leuk tempo in. er kwam geen verkeer dat ik voorrang moest verlenen, alleen een auto van links, maar die had mij gezien, en moest gewoon stoppen.
maar ik zit in die bocht, en nog steeds staat die auto niet stil. hij blijft rijden en ik moet terwijl ik in de bocht zit uitwijken om hem niet te raken. echter door mijn snelheid haal ik daardoor de bocht niet meer, en schijf ik vol onderuit de tweede keer dat ik hem de bocht in gooi.
het enige wat ik zie is mijn motor vonkenspugend over de grond schuiven, en wanneer alles tot stil stand komt sta ik daar in mijn eentje op het kruispunt, geen auto te bekennen, en geen getuigen......

Dag noclaim!! :(
 
;(

Klote man!! :( Had gister m'n motor ook bijna in puin omdat een Mercedes (een taxi nog wel) het niet nodig scheen te vonden om voorrang te verleden aan een stel motorrijders op een minirotonde. |( Het blijft link, met die auto's als motorrijder.

Sterkte jongen.
 
da's au en mooi K.

beterschap met het herstel.

trouwens, wees maar blij dat die auto je niet heeft geschept. Een kennis van mij gehad, wordt geschept door een auto die haar helemaal niet had gezien (gewoon niet gekeken die L*L) maar zij lag daar op dat moment helemaal in de kreukels (en nog steeds aan het revalideren, is inmiddels 3 jaar geleden)
 
Het is weer eens weer zo'n weekend geweest dat het allemaal misging. Eerst Auke nu jij. Rustig aan mensen!!! :) Volgend jaar tijdens de meetings moeten d'r wel wat motoren overblijven..... ;)

Iig wel blij dat jij niks hebt. Hoe jammer het ook is: die motor is te vervangen en die no-claim bouw je ook wel weer op. Sterkte ermee!
 
Als motorrijder heb je NOOIT voorrang. Soms KRIJG je het.

Het is de schuld van de automobilist, geen twijfel. Maar kijk ook naar jezelf en je rijgedrag. Het is ALTIJD beter om je aan te passen aan de praktijk van alle dag, dan de verkeersregels te hanteren en te denken dat je voorrang hebt.

Je bent zo kwetsbaar als een kind als je motor rijdt. We zeggen tegen een kind niet: "de auto MOET stoppen zodra jij je voet op het zebrapad zet - dus loop maar door want je hebt voorrang..."

Ik rijd alleen maar motor, heb geen autorijbewijs, en zie geregeld motorrijders het verkeer interpreteren alsof ze in een veilige auto zitten.
Maak constant een 3D beeld van de situatie waar je je in bevindt en "bekijk" jezelf vanuit de hoek van mede weggebruiker. Ziet hij jou? Ontneemt een lantaarnpaal vlak bij de auto het zicht op jou? Een lantaarnpaal van 15 cm breed ontneemt het diepte-zicht van van vele meters.
Bereken constant hoe je positie/snelheid t.o.v. de auto is als je niet gezien wordt. Is er ruimte en tijd voor reactie en correctie van jouw kant? Is het antwoord "nee" dan doe JIJ iets fout, ondanks dat de verkeersregels misschien jou gelijk geven. Voordenken in plaats van nadenken.

Ik herhaal: het was de fout van de automobilist, niet de jouwe. Je zult zien dat als je op deze manier rijdt, er vele lekkere bochten zijn die je (helaas) niet "lekker" kan nemen. Vette pech. Volgende keer beter. Er zijn al rolstoelers genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Het betere gooi-en-smijtwerk en lekker gummen is nooit verkeerd, ECHTER, houd altijd voldoende reserves om te kunnen stoppen / uitwijken en ga er niet blindelings van uit dat je voorrang krijgt als je dat hebt.

De automobilist kan dan wel op tijd stil kunnen staan, maar zijn gedrag moet ook zodanig zijn dat medeweggebruikers kunnen zien wat hij gaat doen. Daarin was hij sowieso al fout. Maar ja, geen getuigen, geen automobilist en je zit dus met de gebakken piepers!
 
Kl :( te

Jammer dat je de motor niet tegen zijn auto kon leggen. Was het allemaal wat duidelijker geweest.

Je hoort steeds vaker van hufters/koekblikrijders die doorrijden na ongevallen :(

En de motor van Spider was ook dit weekend ;( ff omvallen na te zijn aangereden, 2000 euro schade
 
Laatst bewerkt:
toen ik dat gedaan had reed ik weer naar huis. ik kom dan nog een leuke linkse bocht tegen. ik wilde hem niet extreem nemen, maar toch had ik er een leuk tempo in. er kwam geen verkeer dat ik voorrang moest verlenen, alleen een auto van links, maar die had mij gezien, en moest gewoon stoppen.

Er is nog altijd een verschil tussen wat jij noemt "hij moest gewoon stoppen" en datgene wat hij werkelijk doet. Anticiperen noemt men dat en dat heb jij waarschijnlijk onvoldoende gedaan. Je bent in ieder geval zo hard gereden dat je niet meer tijdig een uitwijkbeweging kon maken zonder te vallen.........
Enne hoe weet je dat hij je gezien heeft. Wanneer heb je hem dat gevraagd?

Ik heb ook al eens meegemaakt dat ik rechtdoor wilde en dat een tegenligger nog effe voor me afdraaide waardoor ik vol in de ankers moest.
En net zoals jij zegt: "hij moest ook wachten"...............maar deed het niet.
Tegenwoordig let ik bewust op dat soort momenten en laat het gas los, scheelt altijd.........

Ach, de volgende keer zul je hem niet zo plat gooien en niet meer denken "hij moet toch stoppen" maar "effe gas los want hij kon wel eens doorrijden......

Tip: getuigen, waarborgfonds, sliders.
 
Das idd zwaar kl.. man '( .
Kan het me aardig voorstellen,heb dit jaar 2x gehad op rotonde.
Un keer met oude man,kijkt me aan en zie hem denken kan nog wel,net val voorkomen.
2e keer oude vrouw,had even de dubbele rotonde niet begrepen,dus stond een halve meter bij haar deur stil :? .pfoee
Anticiperen thats the word.
Succes met de afwikkeling.
 
En hoe vaak denken automobilisten wel niet dat je op en brommer zit en dus niet zo hel hard rijdt. Dus denken ze dat het nog wel kan om ff snel voor je langs af te slaan |(
 
Er is nog altijd een verschil tussen wat jij noemt "hij moest gewoon stoppen" en datgene wat hij werkelijk doet. Anticiperen noemt men dat en dat heb jij waarschijnlijk onvoldoende gedaan. Je bent in ieder geval zo hard gereden dat je niet meer tijdig een uitwijkbeweging kon maken zonder te vallen.........
Enne hoe weet je dat hij je gezien heeft. Wanneer heb je hem dat gevraagd?

Tip: getuigen, waarborgfonds, sliders.

het was op een vrij open stuk weg dus hij zag mij zeker, tenzij hij natuurlijk niet vooruit keek, en anticiperen heb ik inderdaad niet genoeg gedaan. het was gewoon een hele duidelijke situatie die ik al 100x had meegemaakt, dus dan ga je er gewoon weer vanuit dat ie nu ook wel stopt. was gewoon heel duidelijk!

hard rijden viel best mee. heb die bocht vele malen harder genomen. maar door de uitwijk hield ik gewoon zo'n krap bochtje over dat ik alleen met 20 niet op mijn plaat was gegaan.....

geen getuigen, dus geen waarborgfonds voor mij.....
 
op rotondes heb ik vaak dat als je 3 kwart rond moet, je redelijk dicht aan de binnekant van de rotonde rijd, maar automobilisten zetten hun autootje er gewoon voor hoor!!misschien dat midden op de rotonde rijden helpt?

wel kut voor je!!!!!!!!!!

gr.sjoerd
 
Klote,.... weer zo'n lul die denkt ik douw hem er wel tussen...

Er is nog altijd een verschil tussen wat jij noemt "hij moest gewoon stoppen" en datgene wat hij werkelijk doet. Anticiperen noemt men dat en dat heb jij waarschijnlijk onvoldoende gedaan. Je bent in ieder geval zo hard gereden dat je niet meer tijdig een uitwijkbeweging kon maken zonder te vallen.........
Enne hoe weet je dat hij je gezien heeft. Wanneer heb je hem dat gevraagd?

Niet doen joh, zijn les heeft ie al geleerd,.....
 
ik zelf had mijn race combi aan en sidi's aan, dus op een setje nieuwe laarsjes na is er met mij niets.
motor heeft flinke schade. heb alle spullen al besteld, zit te wachten op het verzekerings geld, dus dat komt wel goed!
 
;(

Klote man!! :( Had gister m'n motor ook bijna in puin omdat een Mercedes (een taxi nog wel) het niet nodig scheen te vonden om voorrang te verleden aan een stel motorrijders op een minirotonde. |( Het blijft link, met die auto's als motorrijder.

Sterkte jongen.

Nog wel? Juist die!
 
Zwaar klote man! Eindhoven blijft een gevaarlijke stad voor motorrijders. Doorrijders na een ongeval moeten ze ter plekke opknopen. Heb ik ook al een keer meegemaakt. Sterkte met de verdere afwikkeling
 
Terug
Bovenaan Onderaan