Geen voorrang gekregen op de motor

Mephix

Die hard MF'er
25 dec 2001
344
0
Harderwijk
Ook een leuke situatie die ik vandaag voor de zoveelste keer ben tegengekomen.

Ik rijd buiten de bebouwde kom en zie op de linkerweghelft wat geklus aan de weg. Straat voor de helft opengebroken en aan mijn kant zie ik het volgende bord:
Bord-f06.gif


Op het moment dat ik voorbij de werk-aan-de-weg wil rijden komt er een bestelbus met aanhanger tegemoet. We treffen elkaar halverwege en ik besluit lekker dwars te gaan liggen door midden op mijn weghelft stil te gaan staan. De man beseft dat hij mij voor had moeten laten gaan, maar zit klem omdat er achter hem alweer verkeer aankomt. Ik besluit dus een stukje berm te nemen en de bus te laten passeren.

Op het moment dat ik gepasseerd ben komt er een kleine auto mijn weghelft op en geeft mij dus ook geen voorrang. Een beetje aangebrand zet ik de motor in zijn vrij, vlak voor de auto. Mijn benen wijd aan de grond en de armen over elkaar kijk ik de kerel aan. Geïrriteerd zwaait hij met zijn armen en drukt op de claxon. Hij wijst eerst naar mij en vervolgens naar de berm: jij bent een motorrijder, dus ga maar lekker door het gras, kan ik doorrijden...

Ik ben lekker blijven staan }) waarna hij uiteindelijk in z'n achteruit weer terugreed en mij de ruimte gaf ;)

Ach, motorrijders zijn blijkbaar geen bestuurders?
 
Daar hebben auto's nou spiegels en jij laarzen voor.............
 
jezelf breed maken op de weg in zo'n situatie helpt.

Als ik bij zo'n 'sluis' aankom, ga ik altijd al op de as van de weg rijden, bijna op zijn weghelft zeg maar. Hij heeft dan echt de keus: omverrijden of stoppen.

Als je teveel rechts blijft hangen denken veel automobilisten inderdaad dat het makkelijk kan met z'n tweeën tegelijk.
 
Op woensdag 09 oktober 2002 17:31 schreef Mephix het volgende:

Op het moment dat ik gepasseerd ben komt er een kleine auto ( toevallig een gele Smart van Al Capone ? ) mijn weghelft op en geeft mij dus ook geen voorrang.

I know.........
 
jezelf breed maken op de weg in zo'n situatie helpt.

Als ik bij zo'n 'sluis' aankom, ga ik altijd al op de as van de weg rijden, bijna op zijn weghelft zeg maar. Hij heeft dan echt de keus: omverrijden of stoppen.

Als je teveel rechts blijft hangen denken veel automobilisten inderdaad dat het makkelijk kan met z'n tweeën tegelijk.

Ik rijd normaal altijd op het midden van mijn weghelft, en aangezien de andere weghelft volledig open lag reed ik dus precies in het midden van de totale breedte van de weg op dat punt }) Geen auto die dan nog langs mij heen kan :j
 
Groot licht op in zo een situatie , dan zien ze je.
Want je word vaak over het hoofd gezien als motorrijder.
 
nou denk niet dat ze je op deze manier snel over het hoofd zien...

ze hebben gewoon schijt aan je, je bent maar een halve weggebruiker...
 
heb het ook hier in nuenen daar heb je een straat die is zo breed als 2 rijstroken ( in voor 1 voor komend 1 voor gaand verkeer ) maar nu hebben ze dus aan de zijkanten 1 mtr rood gemaakt en gemarkeerd met een streepjes lijn om het aan te geven dat het als fietspad dient. nu gaan AL die klotemobielisten ( sorry kan er dan dus ook echt GEEEN respect voor opbrengen ) in over het midden van de weg rijden ook al rijd er geen enkele fietser. Als het aan hun lag mag ik dus iedere keer over die stippellijn die op de weg ligt en ik dus me net een vibrator(Harley Davidson :+ ) voel. ik maak me ook iedere keer breder als nodig maar anders wordt ik gewoon alle kanten op gedrukt :(
 
Eindelijk iemand die uit de buurt komt. Harley, Zondag naar de MF meeting? Kom zelf uit Eindhoven.
 
Op het moment dat ik gepasseerd ben komt er een kleine auto mijn weghelft op en geeft mij dus ook geen voorrang. Een beetje aangebrand zet ik de motor in zijn vrij, vlak voor de auto. Mijn benen wijd aan de grond en de armen over elkaar kijk ik de kerel aan. Geïrriteerd zwaait hij met zijn armen en drukt op de claxon. Hij wijst eerst naar mij en vervolgens naar de berm: jij bent een motorrijder, dus ga maar lekker door het gras, kan ik doorrijden...

:} actie
 
Jaja, ook ik had vannavond een kleine aanvaring :} })

Ik reed net op een ro(n)tonde, toen een koekblik nog wel dacht dat hij ff snel voor mij kon piepen. Conclusie, ik op de rem en :( .
Ik kon het zeker niet hebben omdat de bewuste persoon lekker verwaand voor zich uit bleef kijken. Dan maar via het fietspad inhalen om vervolgens ff voor de bewuste persoon 25 kmpu te gaan rijden :j :j
 
Jaja, ook ik had vannavond een kleine aanvaring :} })

Ik reed net op een ro(n)tonde, toen een koekblik nog wel dacht dat hij ff snel voor mij kon piepen. Conclusie, ik op de rem en :( .
Ik kon het zeker niet hebben omdat de bewuste persoon lekker verwaand voor zich uit bleef kijken. Dan maar via het fietspad inhalen om vervolgens ff voor de bewuste persoon 25 kmpu te gaan rijden :j :j

Koekblikrijders eigen... als ze weten dat ze schuldig zijn gaan ze heel stoïcijns voor zich uitstaren...zelfs als ik even tegen hun zijruitje tik (bijv. bij stoplicht). Ik noem dat gewoon dom gedrag van klui die niet in het verkeer thuishoren :r . Je moet wel je verantwoordelijkheid durven nemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan