Geen voorrem fjr1300

triker johan

MF'er
14 okt 2010
67
5
Zalk
Hallo
De voorrem van onze fjr hebben we gereviseerd nieuwe rubbers in de remklauwen daarna nieuwe olie resultaat sponningen voorrem vanavond nieuwe revisieset in de remcilinder nu helemaal geen druk meer
Ondertussen al 1 liter dot4 met pomp er doorheen getrokken nog steeds geen druk

Wie heeft een idee wij weten het niet meer hoor graag van jullie
Grt Johan
 
Ja, dat klopt. Maar het is de achterrem die een bepaald percentage de voorrem meeneemt met een aparte remcilinder. Dit loopt via de ABS pomp. De voorrem is echt helemaal apart.
 
Na revisie is het onveranderd
Nogmaals ontlucht ook geen verandering
Weet zo geen oplossing meer

Dat je hebt ontlucht wilt niet zeggen dat alles weg is...

ik had mijn dot4 rem pomp met reservoir open gelaten....hameren overal. blijven pompen....en lucht bleef maar via de reservoir omhoog stijgen.... ging lang door. is niet perfect, omdat het wisselen eigen snel moet gaan en water zit ook in de lucht... maar ja, wat kon ik toen.

Denk dat er miniscule bubbels in de dot4 vloeistof zat toen...een flush zal dan nooit helpen.
 
Alles is 2x los geweest en nogmaals gecontroleerd zowel remklauwen als rempomp geen bijzonderheden gevonden
Remslangen mogen 4 jaar oud zijn deze waren nog van 2005 dus vervangen door staal
Deze heeft geen gecombineerde abs dus alleen abs achter en voor apart
Olie met een spuitje vanaf de ontluchting voorzichtig naar boven geperst geeft ook geen resultaat
Nu twee dagen met een ty-rap op druk laten staan geeft wel iets verbetering.
Zaterdag de boel weer afbouwen en testen
 
Probeer de remzuigers eens met een externe seegeringtang terug te duwen om zo een sloot remvloeistof (en hopelijk lucht) naar boven te sturen.

Wel oppassen dat je geen andere zuigers er uit duwt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan