Geen werkende achterrem

BandietMan

MF'er
28 okt 2009
127
0
Mijn bandit heeft op dit moment geen werkende achterrem. Remblokken zijn nog prima. Ik kan de achterrem volledig intrappen, alleen helemaal geen remdruk.

Nu keek iemand naar de motor, en die had het over een pinnetje dat vast kon zitten, waardoor de rem uiteindelijk niet werkte. Iemand die hier meer info over heeft?

Of eventueel andere punten die ik moet controleren?
 
Het niveau van de remolie in het oliepotje.
En als je geen druk meer hebt, heb je hoogstwaarschijnlijk lucht in het systeem waardoor je moet bijvullen én ontluchten.
 
Zoals al eerder is vermeldt: is het plotseling?
Heeft de motor een tijdje stilgestaan, merkte je het plotseling tijdens het rijden of nadat je de blokken hebt vervangen.

Het pinnetje wat vermeldt word is de pin waar de remblokken over schuiven bovenaan (links en soms ook rechts) de remklauw. Let op. Wel afhankelijk hoe de remklauw hangt.
Als ik thuis ben zal ik even een piccie posten!

De bovenste vragen maken het mogelijk een beter antwoord te kunnen geven!
Gr
 
Geen remdruk dus je drukt je pedaal gewoon door.

Geen vloeistof in je potje/leiding.

Anders lucht of een combinatie van beide dus.

Misschien is je remcilinder van het frame gerold.

Als de klauw vastzit (schuifpen) dan heb je wel druk maar dan gebeurt er niks.
 
"Iemand kijkt even en het is een pinnetje..." Nou, dan zijn we er uit denk ik ;)

1. Je mastercilinder is stuk. Dat is zeg maar de pomp die je bediend met het pedaal.
2. Er zit een (goed) lek in je systeem. Ipv druk opouwen, pomp je vloeistof er uit. Is ook nie goed nie.
3. Systeem is leeggelopen, waardoor er geen vloeistof meer in zit om druk mee op te bouwen (min of meer gevolg van 2.).
4. Veel lucht in het systeem (ook min of meer gevolg van 2. of iemand heeft er aan zitten klussen).

Kwestie van uitpluizen wat het is. Er is ook een how to over remmerij, daar kun je veel tips uit halen.
 
heb een versys achterrem die het ook niet doet ,oorzaak het nooit gebruiken
van de achterrem.
fiets heeft nu 26 duizend gelopen en kwam er achter bij een vro omdat je daar
de rem wel moet gebruiken.
wist niet dat bij een nieuwe kawa het slecht of niet werkt als je het nooit gebruikt.
 
Is er eigenlijk totaal geen weerstand als je de achterrem intrapt of voel je wel iets of wat weerstand? Als de boel vast steekt, moet je sowieso nog weerstand voelen. Het lijkt me ook sterk, dat je van normaal werken tot niet meer werken met lucht in je systeem zou zitten. Zoiets vol je geleidelijk aan slechter worden. Of je zit ergens met een lek: potje,leiding of remcilinder of er is iets afgebroken aan de overbrenging van de rempedal, denk ik zo zonder meer informatie of zicht op de motor zelf
 
Als ik het zo lees heb je niet veel verstand van deze techniek, dus zou ik er iemand naar laten kijken die er wel verstand van heeft. Zonder achterrm kan je nog wel (rustig) naar een dealer of andere reparateur rijden.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan