geewiz ragbakspan

m10 en m12 bouten om de platen aan elkaar te houden. op de tweede foto zie je dat er enkele graden speling op zit.
full
 
ik zou als je de juiste afstelling hebt gevonden wel door de 2 platen een paspen of spanhuls boren voor de defentiefe bevestiging. anders gaat de afstelling waarschijnlijk verschuiven.
 
ik zou als je de juiste afstelling hebt gevonden wel door de 2 platen een paspen of spanhuls boren voor de defentiefe bevestiging. anders gaat de afstelling waarschijnlijk verschuiven.
dat zou kunnen. als ik bang ben/wordt voor verschuivingen dan las ik hem wel. :t
 
hmmm. tegen werking.... de plaat waar de as op zit is te breed. |(
Als ik nu de wiel en as op zijn plek zet naast de bak, steekt de wiel uit buiten de spatbord. B|
Ik heb nu 20mm van de plaat gehaald zodat de band weer onder de spatbord komt.
Omdat de plaat nu smaller is, ga ik rijdend de toespoor afstelling tot tevredenheid en daarna vast lassen.

foto volgt. de as is nog aan het koelen.
 
zoals je kan zien zal ik om de hagon nog iets materiaal weg slijpen maar het raakt elkaar niet.

uhm? foto weg??? :?

zet hem onderaan.
 
Laatst bewerkt:
het zit nog maar gehecht maar dit gaat hem worden.
de maat bout waar op de as kantelt is 22mm en dan twee stuks.
de moeren van beide bouten zitten gelast aan de binnenkant van de draagarm.
uiteraard worden de bouten nog ingekort.
onder de 22mm bout komt een bout die de hoek zal vast borgen.
de vier bouten die de as plaat naar de draagarm plaat verbinden hebben speling.
hier kan ik de as zeker 5 graden stellen.

full
 
Laatst bewerkt:
lekker functioneel!
ja, denk wel dat ik tevreden bent met het resultaat. na dat ik alles heb vast gelast, ga ik mij concentreren op een subframe aan de fzx. de verbinding naar de span wil ik ook enigszins stelbaar houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan