Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar moet je dan ook geen detail foto's van maken. Maar wel gebrek aan kwaliteit compenseren met kwantiteit.laswerk is niet het mooiste maar ik ben dan ook geen lasser.[afbeelding]
Daar moet je dan ook geen detail foto's van maken. Maar wel gebrek aan kwaliteit compenseren met kwantiteit.
dat ben ik ook van plan.en dus iets van schoortjes erbij inlassen
iedereen mag het van mij wel zien hoor. hopelijk krijg ik dan tips om beter te lassen.Daar moet je dan ook geen detail foto's van maken. Maar wel gebrek aan kwaliteit compenseren met kwantiteit.
hahaha thanks. bij mij is alles ook heel gebleven. ooit komt het wel goed met mijn lasjesNiks mis met dat laswerk!
Je zou die rommel van mijn eerste bouwsel eens moeten zien, en dat bleef ook heel.
maar hier hangt wel al zijn (en met t AET waarschijnlijk ook deels mijn) bagage aan dat ene lasje...
Dat is nou een probleem Erwin.
Als je erachter rijdt ben je bang dat die las afbreekt en dat jij op die kar knalt.
Maar als je voorop rijdt eindig je meestal horizontaal in de berm.
Keuzes, keuzes....
dit is met mig/mag. mijn las apparaat kan max 130 amp. misschien was mij draad snelheid te hoog?Volgende keer je lasstroom iets hoger instellen, dan smelt je electrode beter samen met de te lassen onderdelen.
Als je de stroom niet hoger kan in stellen, heb je een krachtiger trafo nodig of dunnere electrode.
de meer dat ik er aan denk was mijn draad snelheid te hoog. het materiaal is 3 a 4 mm dik en met 130 amp moet dat wel goed gaan met een iets langzamer draad toevoer, lijkt mij.Met bovenstaande, je lassen liggen er meer op dan in, de stroom is te laag geweest of je wilt te snel rondgaan. Het zal vast houden, zeker met een extra schoortje eraan/in.
Benno
ik moest idd een aantal keren stoppen om mijn hand te verplaatsen.Het kan ook helpen om je electrode dichter op de las te houden, je sleept hem er dan als het ware over heen, tijdens het lassen.
Een goede oefening is, voor je echt gaat lassen; trafo uit, en dan zonder stroom proeflassen.
Je kan dan bepalen welk gedeelte van de las je in één keer kan lassen en hoeveel keer je moet stoppen tijdens de omtrekkende beweging rondom de pijp.
Sommigen kunnen in één keer rond de pijp lassen, maar dit vereist veel oefening.