geflist met meer dan 69kmu te hard

Matthieu

Die hard MF'er
9 feb 2003
622
0
Eindhoven
zie topictitel dus.. 206 waar je 120 mag.. en ik heb nu 1,5 week later al een mooie brief thuis...

nu mijn vraag, wat gaat me dit ongeveer kosten? Ik heb er diverse topic over gevonden, maar nog niet wat ze nou uiteindelijk moesten betalen....

Word bepaald door justitie vanaf 50+
Kan je al zeker zeggen dat je voor mag komen en minimaal 350 euro kwijt bent.

Volgens de boetebase van het OM kun je rekenen op zo'n € 520,- ... Maar je zult wel voor moeten komen, dus hangt ook van de rechter af. Als het je eerste keer is, zul je ook wel een poosje voorwaardelijk krijgen. Zo niet, dan kon het ook nog wel es onvoorwaardelijk zijn.

Samenvattend: ouch. ;(

Volgens de boetebase van het OM kun je rekenen op zo'n € 520,-

Daarom moeten NL'ers niet zo zeuren...

België - 196 waar 120 mocht - 2000 € en 6 maanden rijbewijs kwijt...

Was wel bij de hond...kweeni of dat iets uitmaakt.

Edit. gaat niet over mij

ja 1e keer zoiezo...

maargoed... zal dus iets van 600 euro worden... :(
bah.. ik rijd nooit meer zo hard(en zeker niet op de snelweg)

rbw zal ik niet kwijt zijn denk ik, gezien t de 1e keer is... maar ja de boete zal niet misselijk zijn...

Volgens de boetebase van het OM kun je rekenen op zo'n € 520,- ... Maar je zult wel voor moeten komen, dus hangt ook van de rechter af. Als het je eerste keer is, zul je ook wel een poosje voorwaardelijk krijgen.

Samenvattend: ouch. ;(

Voorkomen heeft ook leuke kanten. Ik was als een van de laatste aan de beurt en heb de "ellende" van mijn voorgangers mee mogen beleven.

Een van de gevallen: man gepakt voor handel in soft drugs
Rechter:"dit is de 3e keer dat u gedagvaard wordt"
verdachte: "niet waar, ik ben hier voor het eerst"
Rechter "dat klopt, de andere 2 keren kwam u niet opdagen"

Ander geval: iemand is voor de .... keer gepakt voor het rijden zonder rijbewijs
en verzekering
Rechter: "hoe kunt u een autohandel runnen zonder geldig rijbewijs"
Verdachte: "mijn maten rijden voor mij"
Rechter:"U bent achter het stuur aangehouden"
Verdachte: "mijn maat was toevallig ziek"

OP de dag zelf kon ik er niet echt mee lachen, omdat ik zelf nog in het bankej moest staan......nu achteraf was het best wel geinig.

Dagje rechtbank is leuker dan een avondje "Van ´t Hek"

zie topictitel dus.. 206 waar je 120 mag.. en ik heb nu 1,5 week later al een mooie brief thuis...

nu mijn vraag, wat gaat me dit ongeveer kosten? Ik heb er diverse topic over gevonden, maar nog niet wat ze nou uiteindelijk moesten betalen....

dat is in mijn ogen geen 69 km te hard maar 86 km ...of kan ik niet rekenen.

als je 86 km te hard rijd dan mogen ze van mij jouw wel een zeer goede waarschuwing geven..

ik weet het, ik weet het. :+

Oei......dan valt dat van mij nog mee..

Afgelopen 9 mei in Almelo op weg naar de Ducati Club Races om 09:46..... 87km/h waar 80 km/h toegestaan is..... 30,-Euro, valt mee toch.....

dat is in mijn ogen geen 69 km te hard maar 86 km ...of kan ik niet rekenen.

als je 86 km te hard rijd dan mogen ze van mij jouw wel een zeer goede waarschuwing geven..

ik weet het, ik weet het. :+

er staat toch ook: meer dan.

maar die waarschuwing is het nu al hoor...

maar ik hoop dat iemand nu een concreet bedrag weet te noemen door een ervaring uit het verleden.

Gaat een cb500 zo hard dan :?

ja ok, misschien dat je een specifieke reden had, maar er staat dus op het papiertje op de a58 in de buurt van breda.

Lijkt me vreemd dat t bij motor anders is als bij auto:
Ben paar jaar geleden aangehouden met 195 waar 120 mocht ('s-avonds laat) en kon papiertje inleveren.
Kreeg 'm na een week weer terug mbv verklaring van werkgever dat rijbewijs noodzakelijk was om me baan te houden. Geloof nog steeds dat ik m anders 3 maanden kwijt zou zijn.
Bij rechtzaak kreeg ik 780 euro boete :(

ja maar dat is gelukkig nu anders, mits t je 1e keer is krijg je meestal voorwaardelijk...

maar die boete zal dus ook wel zoiets zijn....

Lijkt me vreemd dat t bij motor anders is als bij auto:
Ben paar jaar geleden aangehouden met 195 waar 120 mocht ('s-avonds laat) en kon papiertje inleveren.
Kreeg 'm na een week weer terug mbv verklaring van werkgever dat rijbewijs noodzakelijk was om me baan te houden. Geloof nog steeds dat ik m anders 3 maanden kwijt zou zijn.
Bij rechtzaak kreeg ik 780 euro boete :(

Overigens klopt t wel, want jij bent aangehouden he, ik ben niet aangehouden, maar geflitst.. anders was ik het nu al kwijt geweest.

ja maar dat is gelukkig nu anders, mits t je 1e keer is krijg je meestal voorwaardelijk...

maar die boete zal dus ook wel zoiets zijn....

De topicstarter is niet staandegehouden / aangehouden. Bij overschrijding van meer dan 50km/uur wordt dan namelijk altijd ingevorderd.

edit: te laat :X

Hm,

Vorig jaar met 71 km te hard, 4 maanden zonder rbw 500 euro boete na bij de rechter te zijn geweest. Was trouwens de eerste 30+ overtreding....

Succes ermee, hoop dat je er beter vanaf komt.

haha ok, np

zucht wat voel ik me klote.. ik rijd echt nooit meer zo hard.... ik moet gewoon s wat meer op mn snelheidmeter gaan kijken, want dat is het gewoon... je kent het wel, ff inhalen en gas dr op tot en met z'n 4.....

Terug
Bovenaan Onderaan