geflits! en een transactievoorstel dat niet klopt!

mark mense

Die hard MF'er
2 mrt 2002
498
0
Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik ben op de motor geflits in almere op een ringweg waar de toegestane snelheid 80 km is(was altijd 100 en precies de dag dat ik gefitst werd is het veranderd naar 80)

Ik heb dus gemerkt dat ik geflits was door dat busje aan de rand van de weg ik reed ongeveer 110 km op de teller nu komt het leuke van het verhaal...

krijg dus vandaag het transactievoorstel binnen en daar staat dus het volgende:

OMSCHRIJVING STRAFBAAR FEIT:
OVERSCHRIJDING VAN DE MAXIMUMSNELHEID OP (AUTO)WEGEN BUITEN DE BEBOUWDE KOM (VERKEERSBORD A1) MET 31 T/M 35 KM/H

FEITCODE: S210G
PLEEGDATUM: 22 APRIL 2002
PLEEGLOCATIE: ALMERE
PLEEGPLAATS: ALMERE
PLEEGGEMEENTE: ALMERE

SNELHEID TOEGESTAAN: 50
GECONSTATEERD: 85(NA MEETCORR.)
FOTOFILMNUMMER: ETC
ETC

NU SNAP IK ER DUS ECHT NIETS VAN IK BEDOEL JE MAG DAAR DUS ECHT 80 KM PER UUR EN ER WAREN GEEN WERKZAAMHEDEN OF IETS DERGELIJKS IK BEN DAAR DUS GEFILTS MAAR WAT DOE IK NOU MET DIE TOEGESTANESNELHEID VAN 50 KM/H DIE KLOPT DUS ECHT NIET ZIE DAARVOOR DE OMSCHRIJVING VAN HET STRAFBAAR FEIT.

hoe kan ik hier nou het beste bezwaar tegen maken? ik heb dus echt geen zin om 187 eur te betalen.

Wie heeft een advies en evt een opzet voor de bezwaar brief.

alvast bedankt

mark mense
 
Gewoon bezwaar aantekenen, nette brief schrijven en duidelijk aangeven wat er aan de hand is. Wel eerst betalen trouwens die bekeuring!!
Als ze je bezwaar gegrond verklaren krijg je het geld weer terug.
 
Bezwaarschriften vind je op de link hieronder.

Ik zou de brief gewoon aanpassen en duidelijk omschrijven wat er gebeurt is.

Kun je anders geen contact opnemen met de politie in Almere?
 
Nee! Niet betalen. Gewoon brief sturen, je krijgt meteen uitstel van betaling! Nooit meteen betalen

Ik heb altijd gehoord dat je wel moet betalen, of je nu bezwaar aantekend of niet...

bezwaar maken moet je altijd doen...
 
nee betalen was ik ook niet van plan heb al op de tuf tufclub gekeken en daar is mij verteld dat je niet moet betalen maar het moet laten voorkomen.

ook kan je geen bezwaar tegen een transactievoorstel maken volgens de tuftufclub
heeft er iemand dezelfde ervaring?

ik weet nl dat je er 80 mag en ik heb gezien dat ik werd geflits maar in het transactie voorstel staat dus niet waar ik ben geflits.
:(
 
Ik heb altijd gehoord dat je wel moet betalen, of je nu bezwaar aantekend of niet...

bezwaar maken moet je altijd doen...
Ik tik over van de beschikking die ik hier voor me heb...

De sanctie moet voor de op de voorzijde vermelde vervaldatum op de rekening van het Centraal Justitieel Incasso Bureau zijn bijgeschreven, indien u geen gebruik maakt om beroep in te stellen bij de officier van justitie.
 
Ik heb altijd gehoord dat je wel moet betalen, of je nu bezwaar aantekend of niet...

bezwaar maken moet je altijd doen...

Nee, als je bezwaar maakt krijg je een brief met daarin blablabla en we nemen het in overweging en blablabla uitstel van betaling. Is je bezwaar ongegrond dan krijg je netjes een nieuwe acceptgiro. ( ik heb er vorige week nog één betaald :( )
 
nee betalen was ik ook niet van plan heb al op de tuf tufclub gekeken en daar is mij verteld dat je niet moet betalen maar het moet laten voorkomen.

ook kan je geen bezwaar tegen een transactievoorstel maken volgens de tuftufclub
heeft er iemand dezelfde ervaring?

ik weet nl dat je er 80 mag en ik heb gezien dat ik werd geflits maar in het transactie voorstel staat dus niet waar ik ben geflits.
:(

Dan zou ik eerst contact opnemen met de Politie in Almere, en vragen of zij er iets mee kunnen doen.

edit: als je mazzel hebt klopt de bekeuring niet en vervalt deze :)
 
Laatst bewerkt:
Hm, heb er ook eentje binne gekregen en al wel betaald (28 euro). Is bezwaar maken nu zinloos? Was trouwens voor 85 km/h op een dijkie langs de Ijssel, kurkdroge weg en geen kip te zien (ook geen andere weggebruikers :P :P ). Zoals altijd dus. Mag ik ook eens meeschelden.. :) :)
 
Altijd bezwaar maken, ook al is het alleen om die kl*** juten dwars te zitten.

Werk op een accountanskantoor en heb hier wel wat vriendjes die die wetboeken uit hun hoofd kennen. Heb laatst door een een brief laten opstellen met een hoop poespas en dure woorden.

Tot nu toe nog niks gehoord en betaald :+
 
Zeker de hoge ring hè? Iedereen weet dat sinds je daar maar 80 mag ze veel controleren.

Al die auto's maar pushen steeds, als ik maar 90 (op de teller) rijd, ze merken het wel!!!!

Toch goed oppassen op deze weg, nu staan ze er vaak opvallend (zeker voor motorrijders), maar er komt een tijd dat je ze niet gaat zien.
 
Altijd bezwaar maken, ook al is het alleen om die kl*** juten dwars te zitten.

Werk op een accountanskantoor en heb hier wel wat vriendjes die die wetboeken uit hun hoofd kennen. Heb laatst door een een brief laten opstellen met een hoop poespas en dure woorden.

Tot nu toe nog niks gehoord en betaald :+

Da's inderdaad beter dan een brief van internet. :)
De officier van justitie heeft voortaan een standaardbrief waarin staat dat het bezwaar ongegrond is blablablabla en dat het bezwaarschrift van internet afkomstig is en dit slechts is bedoeld OM DE RECHTSGANG TE FRUSTREREN.

Hoe komen ze erbij? })
 
Ah dit moet de hoge ring zijn! Stom gedoe. Is het een autoweg, maken ze er 80... |(

Maar goed. Als er de hoge ring staat (de straatnaam). Dan weet je wat de maximum snelheid is. In dit geval hebben ze 50 gezet in plaats van 80. Maar dan klopt de gemeten snelheid ook niet.

Dus bezwaar aantekenen en jou verhaal doen.

Succes!
 
Wie kan mij helpen met het volgende:
Ik ben op de motor geflits in almere op een ringweg waar de toegestane snelheid 80 km is(was altijd 100 en precies de dag dat ik gefitst werd is het veranderd naar 80)

Ik heb dus gemerkt dat ik geflits was door dat busje aan de rand van de weg ik reed ongeveer 110 km op de teller nu komt het leuke van het verhaal...

krijg dus vandaag het transactievoorstel binnen en daar staat dus het volgende:

OMSCHRIJVING STRAFBAAR FEIT:
OVERSCHRIJDING VAN DE MAXIMUMSNELHEID OP (AUTO)WEGEN BUITEN DE BEBOUWDE KOM (VERKEERSBORD A1) MET 31 T/M 35 KM/H

FEITCODE: S210G
PLEEGDATUM: 22 APRIL 2002
PLEEGLOCATIE: ALMERE
PLEEGPLAATS: ALMERE
PLEEGGEMEENTE: ALMERE

SNELHEID TOEGESTAAN: 50
GECONSTATEERD: 85(NA MEETCORR.)
FOTOFILMNUMMER: ETC
ETC

NU SNAP IK ER DUS ECHT NIETS VAN IK BEDOEL JE MAG DAAR DUS ECHT 80 KM PER UUR EN ER WAREN GEEN WERKZAAMHEDEN OF IETS DERGELIJKS IK BEN DAAR DUS GEFILTS MAAR WAT DOE IK NOU MET DIE TOEGESTANESNELHEID VAN 50 KM/H DIE KLOPT DUS ECHT NIET ZIE DAARVOOR DE OMSCHRIJVING VAN HET STRAFBAAR FEIT.

hoe kan ik hier nou het beste bezwaar tegen maken? ik heb dus echt geen zin om 187 eur te betalen.

Wie heeft een advies en evt een opzet voor de bezwaar brief.

alvast bedankt

mark mense

Als er fouten instaan dan wordt tie verscheurt. Dus zeker bezwaar aantekenen.
 
Laatst bewerkt:
was op de tussenring in almere is daar ook van 100 naar 80 gegaan ja

wat betreft de straat op de bekeuring er staat alleen maar almere lekker duidelijk dus :j
 
Brief klopt niet. Bezwaar aantekenen.

Als je zien wat er allemaal vrij komt door vormfouten zou het jou toch ook moeten lukken... Of zijn hardrijders nog zwaardere criminelen dan verkrachters e.d.?
 
Als er fouten instaan dan wordt tie verscheurt. Dus zeker bezwaar aantekenen.

Las heel wat anders in een juridisch stukje in de Moto73, Promotor of
Motor van deze maand. Ze mogen later nog wijzigingen aanbrengen in de bekeuring om te voorkomen dat door een klein foutje mensen de bekeuring niet hoeven te betalen.
 
Las heel wat anders in een juridisch stukje in de Moto73, Promotor of
Motor van deze maand. Ze mogen later nog wijzigingen aanbrengen in de bekeuring om te voorkomen dat door een klein foutje mensen de bekeuring niet hoeven te betalen.

Dat vind ik dus echt fout! Als blijkt dat er een tikfout in een dagvaarding e.d. staat komt een verkrachter ozd. vrij (is het eerste waar advocaten naar kijken) maar een bekeuring kan wel zo aangepast worden. Lekker hoor :(
 
Niet betalen !!
Wel bezwaar maken middels brief waarin jij duidelijk verteld waarom jij het er niet mee eens bent..Je krijgt dan vanzelf een oproep om langs te komen. Enige risiko wat je loopt, is dat het bedrag enkele tientjes hoger kan uitvallen (in slechtste geval).. Maar je maakt een goede kans, zo te lezen.

Dit is wat ik zou doen.
 
Dat vind ik dus echt fout! Als blijkt dat er een tikfout in een dagvaarding e.d. staat komt een verkrachter ozd. vrij (is het eerste waar advocaten naar kijken) maar een bekeuring kan wel zo aangepast worden. Lekker hoor :(
Hoho, we gaan snelheidsovertreders toch niet met verkrachters vergelijken? Een snelheidsovertreder is een gevaar voor de samenleving en dient hier tijdig uit verwijderd te worden. Het liefst zouden we zien, dat er voorkomen wordt dat deze personen terug kunnen vallen in hun oude gewoonten. Dit zou bijvoorbeeld door middel van levenslange opsluiting kunnen geschieden. Een verkrachter daarintegen, zou zijn daad wel eens kunnen hebben begaan door een vlaag van verstandsverbijstering of uitlokking en dient met een waarschuwing naar huis gestuurd te worden.
Of haal ik nu twee dingen door elkaar? :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan