Geflitst ..... en twee keer een flits gezien

TBone

Die hard MF'er
21 jan 2004
599
0
Delft
Gisteren reed ik vanuit Den Haag terug naar Delft. Ik reed over de N211(E30) langs Wateringen naar de A4 om daar de oprit naar Delft te nemen.

Vlak voor de oprit naar Delft ben ik geflitst. Ik zag kort achter elkaar twee flitsen terwijl er niemand voor me of achter me reed. Beide flitsen leken dus voor mij bedoeld.

MIsschien reed ik daar iets te hard, misschien heb ik een stoplicht over het hoofd gezien en ben ik door rood gereden.

Maar waarom 2 flitsen ?? Het zal toch niet zo zijn dat ik te hard reed en ook nog door rood ben gereden ? Kent iemand de situatie daar ter plekke, staat daar ergens een flitspaal ? Zo ja, is dat er eentje voor een stoplicht of voor snelheid ?
 
was het misschien niet slecht weer, dat je dacht dat je geflitst werd en het was gewoon onweer. Heb ik namelijk ook eens gehad.
 
bij een stoplicht flitst zo'n paal altijd 2 x, ook als je te hard rijdt.

het was niet bij een stoplicht?
 
Volgens mij is dat rood licht. Flitst 2 keer. Stel dat je met zware lading rijdt en net over de streep gaat en wel tot stilstand komt..... Hebben ze 2 foto's. Eentje dat je over de lus gaat en de tweede dat je dus toch wel gestopt bent.

Of als je, voornamelijk vrachtwagens, met je voorwagen al net door oranje gaat en je hanger de flitser af laat gaan.....

Volgens mij werkt het zo.
 
bij een stoplicht flitst zo'n paal altijd 2 x, ook als je te hard rijdt.
het was niet bij een stoplicht?

Zou goed kunnen .... maar als ik door rood ben gereden dan is dat absoluut onbewust geweest, dan heb ik dat hele stoplicht over het hoofd gezien (wat overigens onwijs stom van mezelf zou zijn).

Maar goed ..... is het nou mogelijk dat ik met die 2 flitsen zowel voor te hoge snelheid als voor 'door rood licht rijden' geflitst ben ? Ennuh ... enig idee wat de schade is voor 'door rood licht rijden' ?
 
ik weet wel dat veel opritten vanuit delft de rijksweg op, doseerstoplichten hebben.
Met flitskast.
Er staan er +- 6 langs de a13.
Gokje dat het dus zo'n doseerlicht is geweest.
 
Zou goed kunnen .... maar als ik door rood ben gereden dan is dat absoluut onbewust geweest, dan heb ik dat hele stoplicht over het hoofd gezien (wat overigens onwijs stom van mezelf zou zijn).

Die 2 flitsen duiden erop dat je inderdaad door het rood bent gereden.
Die tweede flits is er om te bewijzen dat je in beweging was op dat moment.
Wist je trouwens dat je minimum 20km/hr door het rood moet rijden vooralleer je geflitst wordt? Rijd je trager, reageert dat ding niet.
 
Ze flitsen 2x om te voorkomen dat ze niets hebben als de eerste foto mislukt is. Dat gebeurt regelmatig vanwege de initiele weerkaatsing van het flitslicht op de refelecterende delen van je helm of motorpak. Bij de 2e flits is de werking van dat reflecterende materiaal minder. Pas na enige tijd is dat weer op de oorspronkelijke sterkte.
 
bij een stoplicht flitst zo'n paal altijd 2 x, ook als je te hard rijdt.

het was niet bij een stoplicht?
hier in haarlem niet 1 keer is snelheid en 2 keer is roodlicht en eventueel snelheid tegelijk kan het zo uit me raam zien

en dat 2 keer flitsen bij rood licht is om te kunnen aantonen dat je ook echt door rijd en niet toevallig alsnog net stopt boven of net naar die mooie lussen in het wegdek

en roodlicht is 95€ O-)
 
Je reed dus naar het einde van de A4, langs wateringen en later langs afslag Den Hoorn/De Lier en wilde dus naar Delft?
(Je reed daar dus niet maar wel over de Wippolder laan)


[edit]
er staat dus wel een flitspaal...
Flitspalen bij de Wippolderlaan en Wateringse veld flitsen tegenwoordig ook op snelheid...je mag er maar 50 :X
Ik heb wel meer gezien dat tegemoetkomend verkeer daarzo 2 keer geflitst werd terwijl ik niet het vermoeden had dat zij door rood reden!
 
Laatst bewerkt:
Ze flitsen 2x om te voorkomen dat ze niets hebben als de eerste foto mislukt is. Dat gebeurt regelmatig vanwege de initiele weerkaatsing van het flitslicht op de refelecterende delen van je helm of motorpak. Bij de 2e flits is de werking van dat reflecterende materiaal minder. Pas na enige tijd is dat weer op de oorspronkelijke sterkte.

:+
 
Ze flitsen 2x om te voorkomen dat ze niets hebben als de eerste foto mislukt is. Dat gebeurt regelmatig vanwege de initiele weerkaatsing van het flitslicht op de refelecterende delen van je helm of motorpak. Bij de 2e flits is de werking van dat reflecterende materiaal minder. Pas na enige tijd is dat weer op de oorspronkelijke sterkte.

Oooh, daarom moet je haarlak anti-flitsspul op je kentekenplaat spuiten.
 
Ik weet precies welk stoplicht je bedoelt, en daar staat een gecombineerde snelheid/roodlichtcamera.

Als je door groen rijdt, en je rijdt daar harder dan 50 wordt je eenmaal geflitst.
Rij je door rood, wordt je tweemaal geflitst, eenmaal als je over de streep rijdt, daarop is te zien dat op het moment dat je de streep passeert, het rode licht brandt, de 2e flits is halverwege de kruising om aan te tonen dat je ook echt door gereden bent, en niet net te laat geremd heb.
Als je terwijl je door roodt rijdt ook te snel reed krijg je ook nog een prent voor te snel rijden. Het blijven 2 flitsen.

Succes
 
Ze flitsen 2x om te voorkomen dat ze niets hebben als de eerste foto mislukt is. Dat gebeurt regelmatig vanwege de initiele weerkaatsing van het flitslicht op de refelecterende delen van je helm of motorpak. Bij de 2e flits is de werking van dat reflecterende materiaal minder. Pas na enige tijd is dat weer op de oorspronkelijke sterkte.


leuk verzonnen, en wat een onzin toch weer, lees me eerdere reply :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan