Geflitst in Frankrijk, en nu?

BoyB

MF veteraan
26 jun 2006
10.484
14
Ben ik afgelopen week terug gekomen van een over heerlijk lang weekendje Vogezen, wordt ik op de terugweg bij Metz geflitst. De kast viel me op (zo'n 'mooie' groene in de middenberm) omdat ie niet net als de andere zo gericht stond dat ie van voren een plaatje maakt, maar van achter. Dus ik kijk om, en FLITS! Dus da's ff balen. Ik reed ongeveer 120km/u waar je 90km/u mag op de ringweg daar. Iemand een ideetje wat dit me evt. gaat kosten als ik nog 'ns post krijg uit Frankrijk?
 
Oeps... ze schijnen tegenwoordig wel 'beter' ( :( )te zijn met het toesturen van boetes. En hoeveel het gaat kosten... ik hoop voor je niet teveel. Toch even gaan zoeken met google op boetebase in Frankrijk.


CAT
 
Als je 'm binnenkrijgt, zou ik 'm wel gewoon betalen.

Ik heb 's gedacht slim te zijn door de bekeuring (was uit Zwitserland) die ik thuiskreeg gewoon te negeren in de hoop er niets meer van te horen.
Helaas, 3 maanden later een aangetekende brief met de melding dat het gevalletje ondertussen voor de rechter was geweest en dat 't boetebedrag verdubbeld was. :(

Toen dus onmiddelijk het oorspronkelijke boetebedrag (was iets van 200 Euro geloof ik, weet 't niet precies meer) overgemaakt en een heel verbaasd briefje terug geschreven dat ik de eerste boete nooit had ontvangen, omdat ik 'm anders natuurlijk onmiddelijk betaald zou hebben... O-)

Kreeg toen een brief terug dat dit niet de normale te volgen procedure was, maar dat men 't in dit geval accepteerde. *D
 
Je moet ook niet de ringweg nemen maar gewoon dwars door de stad rijden. Daar staan ook flitspalen maar het is nog altijd sneller als die ringweg. En ik ben paar jaar terug ook geflitst, wel twee keer trouwens. Daarna nooit meer wat van gehoord. :9
 
max snelheid / overschrijding / boete / binnen 15 dagen / na 45 dagen / gevolg rijbewijs

> 50 kmh / 30 kmh - 40kmh / 135 / 90 / 375 - 750 / 3 punten aftrek, max intrekking 3 jaar


bron
 
Ik hoorde van een iemand in Frankrijk dat 'ie vorig jaar (!) 3x was geflitst en nooit wat van had gehoord. Maar of dat dit jaar nog zo is?
 
't Schijnt dat het sinds kort allemaal niet meer uitmaakt, 't mag tegenwoordig op verzoek van het betreffende land door het CJIB geïnd worden. En zij mogen het dan houden. B|

Het is vakantietijd. Nederlandse automobilisten rijden massaal de grens over... en gaan (ook) in ’t buitenland op de bon. Vroeger kwam je er (vaak) mee weg als je niet betaalde. Maar dat gaat mogelijk veranderen. Ons ’eigen’ CJIB kan, op verzoek van het andere land, de prent bij u innen. En de Nederlandse boete-inners mogen het geld houden...
 
In bepaalde gevallen krijgt de Nederlandse politie gewoon een verzoek om even een gesprekje aan te gaan met betrokkene. In andere gevallen krijg je hem gewoon netjes thuis gestuurd.

Het bedrag :

Snelheidsovertreding tussen 20 en 30 km. 2
135 (€ 90 bij betaling binnen 2 weken)

De bron :

http://www.infofrankrijk.com/pagina/Politie/88/
 
Ik heb 's gedacht slim te zijn door de bekeuring (was uit Zwitserland) die ik thuiskreeg gewoon te negeren in de hoop er niets meer van te horen.
Helaas, 3 maanden later een aangetekende brief met de melding dat het gevalletje ondertussen voor de rechter was geweest en dat 't boetebedrag verdubbeld was. :(

Toen dus onmiddelijk het oorspronkelijke boetebedrag (was iets van 200 Euro geloof ik, weet 't niet precies meer) overgemaakt en een heel verbaasd briefje terug geschreven dat ik de eerste boete nooit had ontvangen, omdat ik 'm anders natuurlijk onmiddelijk betaald zou hebben... O-)

Kreeg toen een brief terug dat dit niet de normale te volgen procedure was, maar dat men 't in dit geval accepteerde. *D
Vorig jaar zomer ook geflitst in Zwitserland... Kreeg vervolgens (via de leasemaatschappij) tot twee keer toe een formulier van het kanton-zus-en-zo met het verzoek om mijn personalia door te geven. Yeah right :z Ook nooit meer wat van gehoord...
 
Vorig jaar zomer ook geflitst in Zwitserland... Kreeg vervolgens (via de leasemaatschappij) tot twee keer toe een formulier van het kanton-zus-en-zo met het verzoek om mijn personalia door te geven. Yeah right :z Ook nooit meer wat van gehoord...
Ik had dus de pech dat ze m'n gegevens al hadden omdat de lease-auto op mijn naam stond. '(
 
Frankrijk ook wel eens geflitst, nooit iets van gehoord. 1 x was trouwens met 190 in huurblik, nooit meer iets van gehoord waar ik natuurlijk erg blij mee ben *O*

Met onze Zwitserse vrienden heb ik het ook al eens aan de stok gehad, die heb ik uiteindelijk maar snel betaald want ze werden me toch wel erg opdringerig en vrijgevig met verhogingen.
 
Een collega van me is vorig jaar met de auto geflitst, ik bij dezelfde kast een week later. We hebben er beide nooit meer iets van gehoord.
 
Ik ben ook februari en maart dit jaar enkele malen geflitst op de weg Metz Nancy, niks meer van gehoord. Ik zou me nergens druk over maken.
 
Er is inderdaad dit jaar een nieuw verdrag getekend binnen europa.
De acceptgiro komt dus gewoon uit Leeuwarden!

Groet,
John
 
maar buiten dat, jij hebt daar toch niet gereden, jij was toch je gras aan het maaien thuis :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
zij hebben geen mulder wetjes hoor, ook zij moeten bewijzen dat jij het was
 
maar buiten dat, jij hebt daar toch niet gereden, jij was toch je gras aan het maaien thuis :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
zij hebben geen mulder wetjes hoor, ook zij moeten bewijzen dat jij het was


Jouw bike, dus aan jou om te bewijzen dat ie gestolen is :+

Uitlenen staat gelijk met bestuurder te zijn. :Y

Eindelijk tijd dat men de snelheidsfreaks europees aanpakt. *O*

Leer lezen, begrijpen en hou je +- aan de regels.

Indien niet, niet lullen.., gewoon ophoepelen en nooit meer het land in....


Zou ik effe blij zijn, geen Ollanders (of is het Hol-landers) meer in ons mooi Frankenland. :W :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan