geflitst in Zwitserland

Lady_Di

MF veteraan
1 okt 2010
6.415
1.051
Borger-Odoorn
Op vakantie zijn we ook door Zwitserland gekomen. Hoewel ik weet dat ze hier vrij pietluttig zijn, en braaf rijd, ben ik toch op de foto gekomen.
Ik reed binnen bebouwde kom keurig <50 op een kruising af, stoplicht sprong op oranje en ik wilde geen noodstop maken dus beetje gas bij en ...2 flitsen op de kruising.
Ben er zeker van dat het nog geen rood was.
Het was zo'n wat ouderwetsche camera die je ook nog veel in Duitsland ziet, en die van voren flitst. Nu maar hopen dat ik niet ook gelijktijdig (door andere camera?) van achteren ben geflitst, maar dat weet ik dus niet.
Weet iemand of dit inderdaad alleen van voren zal zijn en zo nee, waar ik rekening mee moet houden?
NB ik vond Zwitserland 3 x niks om motor te rijden dus ik ben niet van plan er nog een keertje weer heen te gaan.
 
ANWB zegt dat door rood ca. 250 Frank kost. Of je die mag aftikken zul je vanzelf wel merken als er een envelop op de deurmat belandt :)
 
Ik heb een keer in Italië fout geparkeerd (op een plek waar ook de italianen fout parkeerden, trouwens). Prent onder de ruitenwisser en of ik maar even naar het politieburo wilde komen om te betalen. Uiteraard niet gedaan, maar een maand of 8 later een aangetekend schrijven uit Italië...hadden ze me toch gevonden. Het kan dus even duren voor ze er achter zijn waar jouw kentekenplaat woont (als ze die op de foto hebben)
 
Op vakantie zijn we ook door Zwitserland gekomen. Hoewel ik weet dat ze hier vrij pietluttig zijn, en braaf rijd, ben ik toch op de foto gekomen.
Ik reed binnen bebouwde kom keurig <50 op een kruising af, stoplicht sprong op oranje en ik wilde geen noodstop maken dus beetje gas bij en ...2 flitsen op de kruising.
Ben er zeker van dat het nog geen rood was.
Het was zo'n wat ouderwetsche camera die je ook nog veel in Duitsland ziet, en die van voren flitst. Nu maar hopen dat ik niet ook gelijktijdig (door andere camera?) van achteren ben geflitst, maar dat weet ik dus niet.

Weet iemand of dit inderdaad alleen van voren zal zijn en zo nee, waar ik rekening mee moet houden?
NB ik vond Zwitserland 3 x niks om motor te rijden dus ik ben niet van plan er nog een keertje weer heen te gaan.

Als die er had gestaan had je die wel gezien toch?
Denk dat je voor snelheid van voren bent geflitst, dus geen zorgen en ja; Zwitserland is een hoerig land om te rijden.
Mijden dus.... ;)
 
Mag ik vragen waarom Zwitserland zo shit is om te rijden met de motor?
Ken wel Oostenrijk uit ervaring met de motor maar vond dat geen straf.
Wat maakt het verschil?
Vr Gr E
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen waarom Zwitserland zo shit is om te rijden met de motor?
Ken wel Oostenrijk uit ervaring met de motor maar vond dat geen straf.
Wat maakt het verschil?
Vr Gr E
Zwitserland is hartstikke mooi maar gewoon erg streng en hoge boetes. Constant op je hoede zelfs als je netjes rijdt, je zou maar een 30 of 50 bord over het hoofd gezien hebben...
En als je stopt betaal je met een beetje pech 20 euro voor een schnitzel met patat
 
Ben in Zwitserland geweest en vond het prachtig. Ook geen boetes gehad.

Nu ging ik wel samen met een kennis die daar woont overal naartoe, dat zal wel schelen. In zowel het vinden van de mooie plekjes, de wat goedkopere schnitzels en het ontwijken van de flitspalen.

En zo beroerd rijden is het daar ook weer niet als je je gewoon aan de snelheid houdt hoor :+
 
< als 50 maak je dan een noodstop als het licht op oranje springt? Bij 120 kan ik mij dat voorstellen.
 
full


wel weinig zeikerds in Zwitserland :Y
 
Op vakantie zijn we ook door Zwitserland gekomen. Hoewel ik weet dat ze hier vrij pietluttig zijn, en braaf rijd, ben ik toch op de foto gekomen.
Ik reed binnen bebouwde kom keurig <50 op een kruising af, stoplicht sprong op oranje en ik wilde geen noodstop maken dus beetje gas bij en ...2 flitsen op de kruising.
Ben er zeker van dat het nog geen rood was.
Het was zo'n wat ouderwetsche camera die je ook nog veel in Duitsland ziet, en die van voren flitst. Nu maar hopen dat ik niet ook gelijktijdig (door andere camera?) van achteren ben geflitst, maar dat weet ik dus niet.
Weet iemand of dit inderdaad alleen van voren zal zijn en zo nee, waar ik rekening mee moet houden?
NB ik vond Zwitserland 3 x niks om motor te rijden dus ik ben niet van plan er nog een keertje weer heen te gaan.


Ben jij niet die nette dame die vorig jaar in Frankrijk werd geflitst. Geen gedrag wat hoort bij een dame :+
 
Ik heb een keer in Italië fout geparkeerd (op een plek waar ook de italianen fout parkeerden, trouwens). Prent onder de ruitenwisser en of ik maar even naar het politieburo wilde komen om te betalen. Uiteraard niet gedaan, maar een maand of 8 later een aangetekend schrijven uit Italië...hadden ze me toch gevonden. Het kan dus even duren voor ze er achter zijn waar jouw kentekenplaat woont (als ze die op de foto hebben)

Tja Ik zat op een pakketje uit italie te wachten, ligt er een briefje in de bus dat er een aangetekend stuk op het postkantoor lag.
Ha fijn mijn pakketje is aangekomen... *O* *O* *O* *O*
Niet dus, 3 aangetekende bekeuringen uit italie :( :( :( :( :(

Maar even een briefje geschreven met de nodige onzin, bestuurder niet zichtbaar, corrigerend aspect van een bekeuring na 9 maandenis niet volgens de europeesche richtlijnen ijkraporten en de trainingscertificaten van de verbaliserende ambtenaar enz enz bla bla.....
Even door een dame op CS van ons bedrijf laten vertalen in het italiaans

Na weer 11 maanden bericht:
kon ze alle drie verscheuren

Italie heeft nl nog geen overeenkomst met het CJIB, dus alles gaat via een soort bureau
 
In CH zijn gewoon de zelfde regels als in de rest van EU,
maar je moet je er gewoon aan houden,
daarom is het niet zo een kolere zooi als in de EUR gem.
Je kan je Motor gewoon overal parkeren, hoeft niet eens op slot,
Je kan zelfs je helm en je jas er de hele dag aanhangen,
word niet gestolen, lekker houden zo, iedereen gedraagt zich,
heel raar volk.
 
In CH zijn gewoon de zelfde regels als in de rest van EU,
maar je moet je er gewoon aan houden,
daarom is het niet zo een kolere zooi als in de EUR gem.
Je kan je Motor gewoon overal parkeren, hoeft niet eens op slot,
Je kan zelfs je helm en je jas er de hele dag aanhangen,
word niet gestolen, lekker houden zo, iedereen gedraagt zich,
heel raar volk.
Tja, heb ik op zich niet eens zo'n moeite mee en verder heb ik me ook netjes aan de snelheid gehouden. En inderdaad, door bij oranje nog even gas te geven, zal ik te snel zijn uitgekomen. Rood was het zeker niet. En ik zeur ook niet als ik de boete krijg, ik probeer alleen in te schatten hoe groot de kans is dat ik ook van achteren ben geflitst en ik dus een boete kan verwachten.
 
De kans dat je van achteren geflitst bent is 50%.
Je bent namelijk of wel of niet van achteren geflitst. :+
Ik zou het echt niet weten, ik hoop voor je van niet :}
 
ik zou zeggen je weet nog precies waar het was zo te horen dus kan je ook even op streetview de kruising goed bekijken waar er allemaal fotokastjes staan. dan weet je redelijk zeker of je ook van achteren geflitst bent.
 
Tja, heb ik op zich niet eens zo'n moeite mee en verder heb ik me ook netjes aan de snelheid gehouden. En inderdaad, door bij oranje nog even gas te geven, zal ik te snel zijn uitgekomen. Rood was het zeker niet. En ik zeur ook niet als ik de boete krijg, ik probeer alleen in te schatten hoe groot de kans is dat ik ook van achteren ben geflitst en ik dus een boete kan verwachten.

Ik heb van de 3x rood 1x bekeuring thuis gehad, kans 1 op 3, ging die ene x wel met de max. normale snelheid bekeuring er door, is ff schrikken.
Toch als je een heel klein beetje oplet, kan je best doorrijden.
let op de kentekens van de streek, rij lekker mee, ik haal de 150 op de auto snelweg altijd.
Ook Duitsers staan overal op de rem, boete is daar lekker laag, daarom klaagt er niemand,
maar verschilt echt niet.
 
Als je binnen bebouwde kom <50 km/u reed en voor verkeerslicht een noodstop moet maken was je toch niet echt aan het opletten.
Twee jaar geleden ook een week in Zwitserland met de motor op vakantie geweest en daar ruim 2.500 km afgelegd. Geweldig mooi rijden daar op doorgaans zeer goed onderhouden wegen. Me lang niet altijd aan de max. toegestane snelheid gehouden maar me ook niet als een hooligan gedragen; geen politie gezien en geen bekeuring gehad.
Ik ga er zeker nog een keer terug.
Iets duurdere schnitzel kan ik betalen van het tolgeld dat ik uitgespaard heb.
 
Zwitserland is hartstikke mooi maar gewoon erg streng en hoge boetes. Constant op je hoede zelfs als je netjes rijdt, je zou maar een 30 of 50 bord over het hoofd gezien hebben...
En als je stopt betaal je met een beetje pech 20 euro voor een schnitzel met patat


klopt.. collega heeft vorig jaar boete gehad voor te weinig afstand :X
Terwijl hij in beginnende file reed, inmiddels is het bedrag opgelopen tot boven de 1250 euro :X :X |(
 
Laatst bewerkt:
voor mij ook....
als ik er al doorheen moet, dan zit je bijna met geknepen billen op je motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan