Geflitst met motor op naam v/d zaak

LakesR6

Rookie
13 okt 2003
29
0
Zoeterwoude
Ben dus vandaag geflitst met flinke snelheid. 130-140 waar je 80 mag.
Jawel Bloemendaal...... Net als vele anderen.

Nu vroeg ik me af of ik nou wel of niet moet voorkomen. Dit is volgens mij de eerste keer dat ik op motor v/d zaak geflitst word.

Motor staat dus niet op mijn naam.

Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand hoe dat zou gaan kunnen verlopen?

bvd
 
o.k. je doelt op je rijbewijs?

boete's gaan altijd naar de kentekenhouder.

zou het echt niet weten! wellicht kan Baksteen je helpen? O-)
 
Zodra je een boete ontvangt voor meer dan 30 KM/h te hard ontvang je met die boete een formulier waarop je kunt invullen wie de bestuurder was. Als dit formulier niet ingestuurd wordt gaan ze er vanuit/ervan uit/ervanuit dat de kentekenhouder de bestuurder was :)
 
Heb een hele goede relatie met de baas gelukkig.... Die ben ik zelf oa. Doet er verders niet toe. Ze kunnen moeilijk de kenteken houder als de bestuurder aanwijzen want de kentekenhouder is de zaak. Aangezien we meerdere bazen hebben wordt dat lastig.... Of niet?
 
In België zit het zo. Je moet een boete betalen maar ze houden je rijbewijs in. Men kan niet zogezegd niet weten wie er mee reed. Normaal gezien moet je het zo kunnen regelen. De boete zal waarschijnlijk wel voor jou zijn
 
hang allemaal een beetje af van je relatie met je werkgever maar ik weet wel dat hij boetes van "auto's van de zaak" (ook motoren neem ik aan) gewoon kan aftrekken dus die kosten zullen best meevallen dan....

MAzzl


Roland
 
Heb een hele goede relatie met de baas gelukkig.... Die ben ik zelf oa. Doet er verders niet toe. Ze kunnen moeilijk de kenteken houder als de bestuurder aanwijzen want de kentekenhouder is de zaak. Aangezien we meerdere bazen hebben wordt dat lastig.... Of niet?

denk goed na als je dat formulier instuurt waarop je aangeeft dat jij reed. je hoeft in nederland niet aan je eigen veroordeling mee te werken.

laat de officier maar met bewijs komen dat jij de bestuurder was
 
je kunt toch gewoon de boete betalen en op dat formulier aangeven dat je niet weet wie er op reedt? O-)
 
Ik krijg de boetes altijd netjes thuisgestuurd, van de leasemaatschappij. Fantastisch, wat een service :( :P

Jij bent de bestuurder, dus jij bent de lul. Tenzij je blijft ontkennen dat jij op die motor zat, en je baas het tegendeel niet kan bewijzen. Maar of je daar vrienden mee maakt...

edit: ik lees dat je eigen baas bent; dan draai je dus sowieso voor de ellende op.
 
Laatst bewerkt:
Zodra je een boete ontvangt voor meer dan 30 KM/h te hard ontvang je met die boete een formulier waarop je kunt invullen wie de bestuurder was. Als dit formulier niet ingestuurd wordt gaan ze er vanuit/ervan uit/ervanuit dat de kentekenhouder de bestuurder was :)


Dit klopt, wat je kunt doen als de kentekenhouder een rechtspersoon is (BV, VOF of zo) bij een manszaak ben je zelf gewoon de sjaak, is inderdaad zeggen dat niet terug te halen is wie de bestuurder van de bus was op dat moment.........
Lukt niet altijd, als je de boete uiteindelijk krijgt kun je heb ook via de zaak betalen, is weer gunstig zeg maar (geen inkomsten belasting en premies over betalen)

We trekken boete bedragen altijd van bruto inkomen af en draaien dan de loonstrook is niet helemaal correct, maar lukt en je betaald uiteindelijk toch
alles netjes.
 
Dit klopt, wat je kunt doen als de kentekenhouder een rechtspersoon is (BV, VOF of zo) bij een manszaak ben je zelf gewoon de sjaak, is inderdaad zeggen dat niet terug te halen is wie de bestuurder van de bus was op dat moment.........
Lukt niet altijd, als je de boete uiteindelijk krijgt kun je heb ook via de zaak betalen, is weer gunstig zeg maar (geen inkomsten belasting en premies over betalen)

We trekken boete bedragen altijd van bruto inkomen af en draaien dan de loonstrook is niet helemaal correct, maar lukt en je betaald uiteindelijk toch
alles netjes.
Totdat de belastingdienst of het UWV eens wat komt controleren. Dan mag je alsnog met terugwerkende kracht de belastingen en premies betalen, met daar bovenop waarschijnlijk een boete.
 
Bij mij op de zaak worden de boete's betaalt door de zaak, die hem echter op mijn salaris inhoudt.
Boete op zichzelf staan op naam leasemaatschappij.
OP zich dus best een mooie actie, omdat je nu dus enkel hoeft te betalen, en er niks op je conto komt te staan.
 
Bij mij op de zaak worden de boete's betaalt door de zaak, die hem echter op mijn salaris inhoudt.
Boete op zichzelf staan op naam leasemaatschappij.
OP zich dus best een mooie actie, omdat je nu dus enkel hoeft te betalen, en er niks op je conto komt te staan.

:^

Zo gaat het bij mij precies hetzelfde, ideaal :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan