Geflitst worden, maar..

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Stel, je wordt met een flinke snelheid geflitst en een flinke boete zit er aan te komen.

Als je nu zodra je thuiskomt het achterkuipdeel door een 'reserve'kuipdeel en daarmee het achteraanzicht vervangt, en een ander jack aantrekt, zou je er dan onderuit kunnen komen onder het mom van 'ik was het niet'? De foto laat namelijk een motor zien in een andere kleurstelling, en op het kenteken staat niet de kleur van de motor vermeld. Blijft alleen de kentekenplaat als bewijs over. En die is dan natuurlijk nagemaakt door een of andere kloothommel.

Zou dit DE manier zijn om er onderuit te komen?
 
Ja.... dus je moet met je "oude" platen blijven rijden en de nieuwe (met het ééntje) in de kast leggen. Ná een fikse bekeuring kun je het spel spelen. Maar dat lukt hooguit één keer (de eerste keer nadat je de nieuwe platen hebt gekregen). Bovendien is er een risico... wat als je wordt aangehouden met de oude plaat op je motor, terwijl die staan vermeld als vermist? Vertel je dan dat je ze hebt "teruggevonden"? :?
 
Probeer het eens zou ik zeggen, en laat vooral weten naar welke penitiaire inrichting we de kaartjes moeten sturen... :9~
 
Even voor de duidelijkheid. Met je platen doe je niets. Deze zijn zogenaamd door een ander gekopieerd, op een niet legale manier. (Je kan me niet vertellen dat de kentekenregistratie helemaal 100% waterdicht is.) Er is dus maar een plaat met het bewuste kenteken en dat is dus degene die op jouw motor zit. Verder geen fraude ofzo, alleen de boel bedonderen door te stellen dat het niet jouw motor is.
 
Je zou het kunnen proberen, maar ik denk dat je wat medestanders moet gaan zoeken die (onder ede!) willen getuigen dat jouw motor er op dat bewuste moment anders uitzag en jij het dus niet "kon" zijn.
 
dan kun je net zo goed je motor verstoppen en daarna ee aangeifte doen voor je gestolen motor, een paar maanden onderduiken en dan heb je hem gevonden
 
wat een bullshit, als je te hard rijdt weet je dat het geld kan kosten. een beetje zielig om daarna dit soort dingen te doen. ga lekker fietsen, dan heb je dat probleem niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan