Geflitst

RemCoulD

MF veteraan
21 nov 2002
2.142
0
Hooglanderveen
Ja hoor weer zo een topic,
Maar Afgelopen vrijdag was ik op weg van stage naar huis.
Maar had zin om even lekker een rondje om te rijden dus kwam op een gegeven moment bij de tankbaan tussen Soesterberg en Amersfoort.
Daar is het volgens mij 50 km/uur. Nu wou het zo wezen dat ik me een beetje op heb laten jagen door een of andere 206CC en daar dus iets te hard reed O-)
Nu wil het alleen dat er langs de kant van de weg een Ford Escord Station heel sneaky geparkeerd stond. Echt op zo manier of ze stonden te flitsen.
De vragen die ik nu heb zijn:
word er tegenwoordig nog geflitst met oudere autos¿
wat is de boete als je 160 rijd op een 50km weg¿
kan je je rijbewijs kwijt raken als je geflitst word¿

edit: Oowja hoelang duurt het voordat je zoiets te horen krijgt¿
 
Laatst bewerkt:
Je rijbewijs raak je niet kwijt. Iemand anders kan ook op jou motor hebben gereden.
De boete krijg je wel gewoon natuurlijk en die zal niet mis zijn...
 
Ik weet alleen dat je echt 'staande gehouden' moet worden, willen ze je rijbewijs af pakken. Er zou in theorie iemand anders op je motor/in de auto gezeten kunnen hebben. Dat kunnen ze dus nooit hard maken.

Een vette boete krijg je wel. Als je geflitst bent...
Ik ben zelf nog steeds in twijfel of ik vorige week op de Amsterdamse ringweg geflitst ben (in koekblik), reed hooguit 110 (na correctie dus nog minder). Daar gaan ze toch hoop ik niet voor flitsen hè?

Als je 160 rijdt gebeurt er nooit wat! :X
 
Kijk is bij www.flitsservice.nl
Daarna bij meldingen en dan historie (aan de linkerkant).

Ik zie daar maar 1 melding tussenstaan met iets van Amersfoort erin maar ik weet dus niet zeker of dat die is die jij bedoeld. Heb je anders een wegnummer?
 
Kijk eerst nou maar of je geflitst bent, en zo ja, in beroep gaan want kan me een topic herinneren met een aantal vereiste bij een mobiele flits controle waar ze zich bijna nooit aan houden
 
Ja hoor weer zo een topic,
Maar Afgelopen vrijdag was ik op weg van stage naar huis.
Maar had zin om even lekker een rondje om te rijden dus kwam op een gegeven moment bij de tankbaan tussen Soesterberg en Amersfoort.
Daar is het volgens mij 50 km/uur. Nu wou het zo wezen dat ik me een beetje op heb laten jagen door een of andere 206CC en daar dus iets te hard reed O-)
Nu wil het alleen dat er langs de kant van de weg een Ford Escord Station heel sneaky geparkeerd stond. Echt op zo manier of ze stonden te flitsen.
De vragen die ik nu heb zijn:
word er tegenwoordig nog geflitst met oudere autos¿
wat is de boete als je 160 rijd op een 50km weg¿
kan je je rijbewijs kwijt raken als je geflitst word¿

DONDERSE ACHTERLIJKE #$@^%^##$ CRIMINEEEEL STEL JE VOOR DAT ER EEN ONSCHULDIG KONIJNTJE OVERSTEEKT :+

Begin jij nu ook al ;) , ik heb denk ik mazzel nog steeds geen fanmail binnen van het CIJB. Maaruh niet ff terug gereden om te kijken? Tja 160 waar je 50 mag word voorkomen. Of ze je rijbewijs innemen weet ikke niet. Maar boete van 600 euro + kan je dan wel op rekenen. Zowieso bezwaar aantekenen en foto opvragen... hoek van de foto klopt vaak niet bij mobiele controles

Denk wel dat het meevalt.


Offtopic
gaat juh zondag weeur mee naar de hemweg?
 
Kijk even op http://www.om.nl/boetebase/ daar staan alle boetes in.

Da's bij jou dus 110km/u te hard en da's een dagvaarding, als dit binnen de bebouwde kom was.

mmmm......da's zuur dan :( ........maarre je weet helemaal niet of het wel een flitser was dus ...

Kijk even in de plaatselijke krant ofzo staat vaak waar controles waren.


Enne niet meer te hard rijden, da's heeeeeel gevaarlijk O-)
 
Ik dacht je daar 80 mocht...weet het niet zeker.
Dat zou wel weer wat km's dus euries schelen...Zal voor je duimen hoor! :-)
 
DONDERSE ACHTERLIJKE #$@^%^##$ CRIMINEEEEL STEL JE VOOR DAT ER EEN ONSCHULDIG KONIJNTJE OVERSTEEKT :+

Begin jij nu ook al ;) , ik heb denk ik mazzel nog steeds geen fanmail binnen van het CIJB. Maaruh niet ff terug gereden om te kijken? Tja 160 waar je 50 mag word voorkomen. Of ze je rijbewijs innemen weet ikke niet. Maar boete van 600 euro + kan je dan wel op rekenen. Zowieso bezwaar aantekenen en foto opvragen... hoek van de foto klopt vaak niet bij mobiele controles

Denk wel dat het meevalt.


Offtopic
gaat juh zondag weeur mee naar de hemweg?

Ja was op de tankbaan en ging wel hard he :P
maaruhm denk het wel ffuh kijken nog
 
Even in de boetebase van het OM gekeken voor de strafbare feiten:

verkeer -> motorfiets -> verkeersregels -> autoweg/snelweg

Achteruitrijden
Gebruik maken van de berm
Keren
Op de vluchtstrook stilstaan
Over de vluchtstrook rijden
Stilstaan op de rijbaan
Voertuig dat niet sneller kan rijden dan 60 km/u

hahaha 8-)
 
Je rijbewijs kun je wel degelijk kwijt raken,ondanks dat je "alleen maar" geflitst ben.Je wordt gedagvaard,en dan mag jij uitleggen wie er gereden heeft.Jij bent verantwoordelijk voor de fiets,staat op jou naam.Helaas,maar het is zo.Daar hoeven ze geen "bewijs" voor te hebben.Ze hebben een kenteken,en dat is genoeg.Dus,of je zegt wie er gereden heeft,als er iemand anders op gereden heeft,of als je dat niet wil zeggen,wordt jou rbw ingevorderd.
Maar het is wel een oude auto,waar ze dan mee stonden te flitsen....
 
Je rijbewijs kun je wel degelijk kwijt raken,ondanks dat je "alleen maar" geflitst ben.Je wordt gedagvaard,en dan mag jij uitleggen wie er gereden heeft.Jij bent verantwoordelijk voor de fiets,staat op jou naam.Helaas,maar het is zo.Daar hoeven ze geen "bewijs" voor te hebben.Ze hebben een kenteken,en dat is genoeg.Dus,of je zegt wie er gereden heeft,als er iemand anders op gereden heeft,of als je dat niet wil zeggen,wordt jou rbw ingevorderd.
Maar het is wel een oude auto,waar ze dan mee stonden te flitsen....

Ja denk een jaartje of 5 a 10 oud ofzo
maar volgens mij doet de politie daar niets mee of toch wel.
Want kan me rijbewijs nu niet echt missen
 
Terug
Bovenaan Onderaan