Gefrunnik aan mijn driewielding deel 2

Go Ralfie!

  • ja

    Stemmen: 7 25,9%
  • nee

    Stemmen: 0 0,0%
  • hou toch op man

    Stemmen: 1 3,7%
  • way to go!

    Stemmen: 1 3,7%
  • wat is dat voor een lelijk ding?

    Stemmen: 4 14,8%
  • wil ik ook!

    Stemmen: 2 7,4%
  • kap nah!

    Stemmen: 1 3,7%
  • Prktpetsk!!

    Stemmen: 11 40,7%

  • Totaal aantal stemmers
    27
Ja maar zelfs voor een rus is dit wel erg veel lawaai :+

zouden die russen/letten/oestbeken/oekrainers ook zo vaak sleutelen?
volgens mij moet je gewoon doorrijden tot het breekt.
waarschijnlijk kan je tot in de eeuwigheid dorrijden met die herrie.
ik zou pas gaan repareren als er herkenbare stukken metaal in de olie zitten.
 
zouden die russen/letten/oestbeken/oekrainers ook zo vaak sleutelen?
volgens mij moet je gewoon doorrijden tot het breekt.
waarschijnlijk kan je tot in de eeuwigheid dorrijden met die herrie.
ik zou pas gaan repareren als er herkenbare stukken metaal in de olie zitten.

Als het net als met engelse autos gaat dan denk ik het wel meevalt.
iets met "Export kwaliteit"
 
de KGB kreeg wel wat anders om zich mee te verplaatsen :P

Guzzi's? 8-)

Bedacht me net dat het ook tijdens stilstand rammelde, en bij inkijpen van de koppeling verdwijnt het geluid ook. Dus het is voor de verandering eens niet de versnellingsbak :+
 
Is het dan de koppeling zelf? :?

Kan ook nog want die is ook los geweest, maar ik wil daar eigenlijk niet aan denken omdat het zo'n kloteklus is om die zooi weer los te halen..

( en heppie m'n onderschrift al eens gezien? O-) )
( we gaan aanstaande zondag proefrijden :X )

Ik had em al gezien ja. Voorlopig nog even geen tijd in de weekenden helaas. :)
 
Guzzi's? 8-)

Bedacht me net dat het ook tijdens stilstand rammelde, en bij inkijpen van de koppeling verdwijnt het geluid ook. Dus het is voor de verandering eens niet de versnellingsbak :+
stilstand al in neutraal?
in beide gevallen kan het nog steeds de ingaande as zijn.
De koppeling is inderdaad waarschijnlijker :Y
 
stilstand al in neutraal?
in beide gevallen kan het nog steeds de ingaande as zijn.
De koppeling is inderdaad waarschijnlijker :Y

Ja stilstand in neutraal ja. Ingaande as is ook een optie maar die zit volgens mij inmiddels goed gelagerd etc.

Heb nog een klein vermoeden dat het de drukstift zou kunnen zijn maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk. In tegenstelling tot bij de BMW waar die aan het einde rond is, is deze vierkant en valt dus ook in een vierkant gat in de sluitplaat van de koppeling. Lijkt me heel sterk dat die niet goed uitgelijnd is want dan past het hele zakie volgens mij niet maar je weet maar nooit, hoop doet leven, na regen komt zonneschijn etc.
 
UPDATE!! OPROTTE OMA!

Eigenlijk niks gedaan, wel twee dekzeiltjes bij de Lidl gekocht zodat het span nu lekker droog staat :+.
 
Wegwezen ouwe heks. BOT komt eraan dus er moet weer gewerkt worden.

Het is dus even geleden :P maar er is weer wat gesleuteld. Als eerste kwam ik een extra kogeltje tegen, dat zat in het bushje dat op de drukstift zit. De drukstift lag dus niet helemaal goed aan in dat busje, dat kan oorzaak 1 zijn. Aan de onronde vorm van het kogeltje te zien had ie het wel moeilijk gehad.

Als tweede: het vierkante gat in de drukplaat is wat uitgelubberd waardoor de drukstift iets kan draaien in het gat. Geen idee hoe dit voor het rammelende geluid kan zorgen, maar je weet maar nooit.

Nou is het het beste meteen een nieuwe drukplaat te monteren, die heb ik nog liggen dus dat is het probleem niet. Alleen die )**&EW*&(*&(*&_schroeven van de koppeling zitten altijd zo vast, en het gepier om die zes veren klem te houden terwijl je de drukplaat monteert valt ook niet mee.

Dus: iemand een idee of een uitgelubberd gat in de drukplaat problematisch is? Ideaal is het natuurlijk niet, dat weet ik ook. Ben even benieuwd naar de meningen hier.
 
Wegwezen ouwe heks. BOT komt eraan dus er moet weer gewerkt worden.

Het is dus even geleden :P maar er is weer wat gesleuteld. Als eerste kwam ik een extra kogeltje tegen, dat zat in het bushje dat op de drukstift zit. De drukstift lag dus niet helemaal goed aan in dat busje, dat kan oorzaak 1 zijn. Aan de onronde vorm van het kogeltje te zien had ie het wel moeilijk gehad.

Als tweede: het vierkante gat in de drukplaat is wat uitgelubberd waardoor de drukstift iets kan draaien in het gat. Geen idee hoe dit voor het rammelende geluid kan zorgen, maar je weet maar nooit.

Nou is het het beste meteen een nieuwe drukplaat te monteren, die heb ik nog liggen dus dat is het probleem niet. Alleen die )**&EW*&(*&(*&_schroeven van de koppeling zitten altijd zo vast, en het gepier om die zes veren klem te houden terwijl je de drukplaat monteert valt ook niet mee.

Dus: iemand een idee of een uitgelubberd gat in de drukplaat problematisch is? Ideaal is het natuurlijk niet, dat weet ik ook. Ben even benieuwd naar de meningen hier.

ik probeer het op BMW te projecteren.
daar zit geen vierkant gat voor de drukstift, dat kan ik niet plaatsen.

het monteren tegen de veerkracht gaat met drie lange boutjes en moertjes.
je monteert die drukplaat met de lange boutjes en draait hem daarna met de moertjes vaster. dan kan je in de overige gaatjes de gewone boutjes plaatsen, als die er allemaal inzitten kan je met de hand die montage-hulpboutjes er weer uit draaien.
Voor BMW heb ik speciale boutjes en moertjes M6 met fijne draad moeten kopen.

als het vierkante gat alleen is om je drukstang door te steken geeft het toch niet dat het vervormd is :?
heeft je drukstang geen slijtage op die plek?
 
ik probeer het op BMW te projecteren.
daar zit geen vierkant gat voor de drukstift, dat kan ik niet plaatsen.
Klopt, is bij BMW rond, ik snap ook niet waarom het hier vierkant is.

het monteren tegen de veerkracht gaat met drie lange boutjes en moertjes.
je monteert die drukplaat met de lange boutjes en draait hem daarna met de moertjes vaster. dan kan je in de overige gaatjes de gewone boutjes plaatsen, als die er allemaal inzitten kan je met de hand die montage-hulpboutjes er weer uit draaien.
Voor BMW heb ik speciale boutjes en moertjes M6 met fijne draad moeten kopen.
Zeker BMW gewend :P. Daar zit 1 diafragmaveer, ik heb 6 losse veren en als het blok niet voorover gekanteld kan worden is dat even prutsen om alles bij het monteren op zijn plaats te houden. De truc met de boutjes ken ik, ik gebruik alleen geen fijne draad, gewone draad gaat er ook net een of anderhalve gang in en dat gaat tot nu toe nog altijd goed O-) . Als je me een keer ziet met een afdruk van een drukplaat in mijn voorhoofd weet je hoe het komt :P.

als het vierkante gat alleen is om je drukstang door te steken geeft het toch niet dat het vervormd is :?
heeft je drukstang geen slijtage op die plek?

Leek mij ook niet, maar perfectionistisch als ik ben :+ wil ik alle mogelijke fouten elimineren 8-)/ Drukstang is niet gesleten, die was bij productie waarschijnlijk al wat onvierkant. *O*

Ik heb gisteren even de slagmoersleutel-met-accu van mijn broer geleend, haal de boel dit weekend wel even compleet los.
 
ik probeer het op BMW te projecteren.
daar zit geen vierkant gat voor de drukstift, dat kan ik niet plaatsen.

het monteren tegen de veerkracht gaat met drie lange boutjes en moertjes.
je monteert die drukplaat met de lange boutjes en draait hem daarna met de moertjes vaster. dan kan je in de overige gaatjes de gewone boutjes plaatsen, als die er allemaal inzitten kan je met de hand die montage-hulpboutjes er weer uit draaien.
Voor BMW heb ik speciale boutjes en moertjes M6 met fijne draad moeten kopen.

als het vierkante gat alleen is om je drukstang door te steken geeft het toch niet dat het vervormd is :?
heeft je drukstang geen slijtage op die plek?

Je begint aardig Guzzi te vergeten he B|
 
Spul zit weer in elkaar, maar even geen proefrit vanwege lege accu en slapende kinders in de buurt. Ben de dB-killers ergens kwijt geraakt :P
 
misschien dat de drukstift mede door een niet lekker druklager draaide in de grondplaat?als hij het in de vrij doet, lijkt het me niet dat het in de gaten van de platen zit gezien deze dan vast op hun plek zitten. misschien loszittende klinknagels aan de binnenzijde van de platen die op de prim. as zitten?


Als je dit ding nou eensvan voor naar achter helemaal overhaalt?!
 
YEEESSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!! *O* *O* *O* *O*

Alles doet het weer. Tenminste op het eerste testrondje - toen begon het te stortregenen. Vier hele versnellingen, hij giert nog wel iets in 3 en 4 maar dat zal ik tijdens de (hopelijk snel) komende eerste lange testrit nog eens beluisteren. Hij is indertijd met die gierende vier ook helemaal in Brabant gekomen :P.

En de koppeling is ook weer in orde dus dat scheelt weer. Daar begon het uiteindelijk allemaal mee. Denk ik :?

Motor liep nog wel wat rot en trok niet lekker door :P, dus even de carbs eraf. Rechts zal vol met smurrie (roest en andere neerslag), is nu weer mooi schoon dus moet ook beter gaan. Nu maar hopen dat het vanavond nog een keer droog wordt, het regent momenteel katten&honden hier.


Gieren? je hebt hoeplijk toch wel C3-lagers erin gezet?
 
Hoezo C3 lagers?

de assen draaien toch in normale kogellagers? of is dat bij de zijklepper weer anders...
heb de bak van een MT11 voor ogen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan