Gegevens motor kloppen niet

Mike_the_Bike

MF veteraan
2 jul 2008
1.898
2
Gorinchem
Ik heb een R1200 GS Adventure te koop gezet en dat eigenwijze ding zet steeds dat ie maar 1150 is en 99pk heeft. De R1200 heeft 1200cc en 110pk. Niet superbelangrijk, maar het staat raar en de achterliggende database klopt niet. Ik heb al een keer er overheen getypt, maar het staat gewoon weer op 1150 en 99. Waar haalt ie dat vandaan?
 
Ik heb een R1200 GS Adventure te koop gezet en dat eigenwijze ding zet steeds dat ie maar 1150 is en 99pk heeft. De R1200 heeft 1200cc en 110pk. Niet superbelangrijk, maar het staat raar en de achterliggende database klopt niet. Ik heb al een keer er overheen getypt, maar het staat gewoon weer op 1150 en 99. Waar haalt ie dat vandaan?
2007
 
Dit wordt het grote probleem van de Marktplaats, correcte gegevens van alle modellen.

Ik ben daar nog over aan het nadenken.
 
ik had niet in de gaten dat het over deze markplaats ging ;) , sorry .

volgens de onderdelen catalogus dus ik gebruik loopt de 1150gs tm 2006 en de 1200 begint in 2002 , in die 4 jaar zou je overlap/verwarring verwachten.

@Duderuud , overal zie je motoren op verkeerd bouwjaar geadverteerd staan,ook bij veel motorzaken. als de verkoper het weet geeft die soms zelf aan bouwjaar X , MODELjaar Y .
en dan nog de overjarige modellen en later op kenteken gezet etc etc. Dan lijkt mij een pulldown menu van het bouwjaar het minste gedoe .
 
Op dit moment wordt er functionaliteit gebouwd waarmee ik eenvoudig(er) specificaties van modellen kan aanpassen.
Zodra dat klaar is kan de Marktplaats online.
 
Ik heb een R1200 GS Adventure te koop gezet en dat eigenwijze ding zet steeds dat ie maar 1150 is en 99pk heeft. De R1200 heeft 1200cc en 110pk. Niet superbelangrijk, maar het staat raar en de achterliggende database klopt niet. Ik heb al een keer er overheen getypt, maar het staat gewoon weer op 1150 en 99. Waar haalt ie dat vandaan?

nee, die is 1170cc :+
 
Nou, dat is dus ook een punt. (Bijna) alle modellen hebben een afgerond getal voor de inhoud maar in de praktijk is het vaak wat minder.

Je moet wel ergens van uit gaan en dat zal de aangegeven inhoud zijn, niet het werkelijk aantal cc's.
 
Inmiddels is er een update doorgevoerd waarmee specificaties aangepast kunnen worden. Dat kan op twee manieren:
1) Ik kan het aanpassen in de backend
2) Jullie kunnen zelf fouten rapporteren

Een fout in de specificaties kan je rapporteren als je een nieuwe advertentie wilt plaatsen, daar is een nieuwe knop toegevoegd: Rapporteer foutieve specificaties

Klik op die link, geef de juiste specificaties door en ik pas ze na controle aan.
 
Hoi @Duderuud

Zou het misschien ook handiger zijn als bezoekers aan kunnen geven dat specificaties niet kloppen?

Ik zat nu even te kijken op de marktplaats, gefilterd op Allroads zie ik o.a. de volgende modellen in de lijst staan:
Yamaha XJ900S Diversion (2x),
Aprilia Moto 6.5 (ok, de foto's zijn allemaal gemaakt terwijl het ding in het gras staat :+ )
BMW R100/7

Filter ik op Offroad/Enduro, dan zie ik de volgende modellen (die volgens mij meer Allroad zijn):
Buell XBX12 Ulysses,
XT1200 Super Teneré
En dan zal ik geen discussie starten of veel andere motoren in die categorie niet meer All-road zijn.

Filter ik op 1-cilinder, dan zie ik:
Honda X-ADV (paraleltwin, volgens de Honda site, kan me niet voorstellen dat daar eerder een 750 CC 1-cilinder in zat, zou wel veel gaver zijn...) (overigens ook twijfelachtig dat die als All-road is aangemerkt...)
 
Dat gaat me een stap te ver. Ik ga geen bestaande advertenties aanpassen. Dat is toch echt de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
Zit de categorie van motor niet "ingebakken" in de specificaties van de motor dan? En het aantal cilinders?
Vooral die 2 Diversions die in dezelfde verkeerde categorie staan, deed mij vermoeden dat het systeem dit automatisch doet op basis van gegevens uit de database.
 
Terug
Bovenaan Onderaan